NAZCA ÇİZGİLERİ

nevinsalmannevinsalmanGold Yazar29 Ara 2012142720 Yorum

Erik Von Daniken’in Tanrıların Arabaları Kitabından anımsayacağınız, günümüzde hala gizemini koruyan NAZCA ÇİZGİLERİ tarihçiler için de hala gizemini korumakta ve tam olarak çözümlenememiş. Nazca, hem çölün aynı zamanda kasabanında ismi.

ICA şehrinden otobüsle kısa bir yolculuktan sonra Nazca Şekilleri görmek için, Nazca Aerodom'a geliyoruz, kasabanın dışındaki bu küçük havalimanından kalkan 4 kişilik pervaneli uçaklarla çölün üzerinde 1 saate yakın uçtuk.

Pilotumuz ve rehberimiz şekillerinin üzerinden uçarak her bir figürü her iki tarafta oturan biz yolcularına göstermek için gayret gösteriyorlar.

Güney Peru’daki Nazca Çölü’nde bazı canlı biçimlerini ve çeşitli geometrik biçimleri simgeler tarzda ovaya çizilmiş ve kimisi kilometrelerce uzunlukta olan çizgiler topluluğu. Bazı çizgilerin uzaydan görünecek kadar uzun ve büyük olması ve bu çizgilerin ne amaçla ve kimler adına çizildiği gizemini hala koruyor. Nazca düzlük bir ova idi, pist olarak kullanılması imkansızdı ve uzaylılar neden bu kadar ilkel hareket etme ihtiyacı duyacaklardı? Nazca’da eğitimci olarak hizmet veren Matematikçi Alman Maria Reiche birçok incelemede bulundu ve bu çizgilerin gökyüzü olaylarını belirttiği ve hayvan sembollerinin de bununla bağlantılı olduğunu öne sürdü.

Çizgiler farklı şekilde anlamlandırılıyor ancak tek bir ortak nokta gökyüzünü bu sembollerle anlattıkları. Nazca hakkında tarihte çok fazla bilgi yok ve incelemeler hep bir noktada tıkanıyor.

Nazca lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Hostal Luren, Posada Luren, Casa Andina Classic Nasca. Siz de şehir merkezine yakın kalıp da ekonomi yapmayı tercih edenlerdenseniz Mama Chelita, Hotel Majoro gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik oteller isterseniz Paredones Inn Hotel, Hotel La Encantada, Hotel Picaflor otelini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Nazca aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ortaya atılan görüşlerden bazıları ise şu şekilde:
- Semboller ve çizgiler dini inanışlarını resmediyor
- Gökyüzü ve yağı sistemini anlatan semboller çizgilerde mevcut
- Papazların ve mitolojik yaratıkların maskeli performansları çizgilerde anlatılmaktadır
- Tanrılarının havayı kontrol ettiğini Nazca çizgileri ile ortaya koydular…

Buna benzer daha birçok araştırma mevcut fakat ulaşılan sonuçlar net değil, Nazca hakkında çok fazla belge yok çizgilerin ve sembollerin bazıları yaşayış biçimlerini ifade ederken bazıları ise gökyüzünü anlatıyor, tarihçilerin ortak bir noktada buluşamadığı Nazca çizgileri günümüzde hala gizemini koruyor.

Atçantana.com'dan sizin için seçtiğimiz ürünler.

Nazca Otelleri

Nazca Turları

KURBAN BAYRAMI'NDA İNKA MEDENİYETLERİ TURU & NAZCA ÇİZGİLERİ - PERU & BOLİVYA (4 999.00 $) Detaylar için tıklayın
  1. 9 Eylül 2016,Cuma - 19 Eylül 2016,Pazartesi

Nazca için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

Ebru H
19 Nis 2015

DÜNYADA BİR ZAMANLAR UZAYLILAR VARMIŞ: NAZCA ÇİZGİLERİ

Nazca Çizgileri, Güney Peru'daki Nazca Çölü'nde bazı canlı biçimlerini ya da çeşitli geometrik biçimleri betimler tarzda yere çizilmiş olan ve bazıları kilometrelerce uzunlukta olan çizgilere verilen genel addır. Çizgilerin çizildiği ya da kazındığı zemin, demiroksitin gri rengini kazandırdığı çakıllarla kaplıdır. Düz çizgi, üçgen, sarmal, kuş, maymun, köpek, örümcek... daha fazla

EBRU ÖZER
21 Ara 2013
Galeri
Nazca - Peru

Bir gizemin yuvası. Peru’nun Nazca’sı, hem çölün hem de kasabanın ismi. Ve hala gizemini koruyan Nazca çizgileri tarihçiler tarafından açıklanamıyor.

Fotoğraf: www.peruadventurestours.com

Nazca şekillerini görmek için, Nazca Aerodom'a gitmelisiniz, kasabanın dışındaki bu küçük havalimanından kalkan 4 kişilik pervaneli uçaklarla çölün üzerinde uçabilir ve güzel görüntüler yakalayabilirsiniz.

Nazca - Peru

Güney Peru’daki Nazca Çölü’nde bazı canlı biçimlerini ve çeşitli geometrik şekilleri simgeler tarzda ovaya çizilmiş ve kimisi kilometrelerce uzunlukta olan çizgiler bulunuyor. Bazı çizgilerin uzaydan görünecek kadar uzun ve büyük olması ve bu çizgilerin ne amaçla ve kimler adına çizildiğini merak ettiriyor.

Nazca’da eğitimci olarak hizmet veren matematikçi Alman Maria Reiche bir çok incelemede bulundu ve bu çizgilerin gökyüzü olaylarını belirttiği ve hayvan sembollerinin de bununla bağlantılı olduğunu öne sürdü.
Ortaya atılan görüşlerden bazıları ise şu şekilde:
Semboller ve çizgiler dini inanışlarını resmediyor, gökyüzü ve yağı sistemini anlatan semboller çizgilerde mevcut, papazların ve mitolojik yaratıkların maskeli performansları çizgilerde anlatılmaktadır, tanrılarının havayı kontrol ettiğini Nazca çizgileri ile ortaya koydular.

Nazca - Peru

Fakat Nazca sadece bu gizemlerden ibaret değil, burası eski medeniyetlere yataklık yapmış topraklarında, pek çok eseri saklayan bir yer. Kasaba su kemerleri ve oldukça çeşitli renklere sahip seramikleriyle de tanınıyor.

Fotoğraf: www.travelwitholga.com

Fotoğraf: www.peruadventurestours.com

Özlem Mete
35 dak önce
Duyuru

Düsseldorf‘ta karnaval kutlamaları iptal

Almanya'da Ren Nehri'nin geçtiği kentlerde kutlanan renkli karnavalın, Ruzica fırtınası nedeniyle Düsseldorf’ta iptal edildiği açıklandı. Düsseldorf Karnaval Komitesi tarafından yapılan açıklamada iptal bildirildi ve daha uygun bir zamanda telafisinin yapılacağı ifade edildi. Karnavalın en renkli günü olarak bilinen Rosenmontag kutlamalarının; Köln Karnaval... daha fazla

46 dak önce

ÇANLAR KİMİN İÇİN ÇALIYOR'UN İZİNDE: RONDA

Bir gezgine her şey ilham kaynağı olabilir; okuduğu bir kitap, izlediği bir film, gördüğü bir fotoğraf karesi... Benim Ronda gezimin ilham kaynağı; Ernest Hemingway'in "Çanlar Kimin İçin Çalıyor" adlı romanı oldu. İspanya iç savaşı dönemini anlatan romanda Hemingway kelimeleri adeta kalem, fırça, boya gibi kullanarak öyle görüntüler, mekanlar, durumlar betimliyor ki... daha fazla

Özlem Mete
58 dak önce
Duyuru

Tayvan'da enkaz yığınları arasından umut veren kurtuluş

Tayvan’da meydana gelen 6,4 şiddetindeki depremin ardından yaklaşık 48 saat geçerken enkaz yığınları arasından 2 kişinin kurtarıldığı bildirildi. Hayatını kaybedenlerin 38’e ulaştığı felakette, şimdiye dek 310 kişinin enkaz altından sağ çıkarıldığı açıklandı. Depremin en fazla yıkıma neden olduğu Tainan’da halen 100’den fazla kişi kayıp olduğu belirtiliyor. (tr... daha fazla

1 saat önce

SANATIN KALBİ VİYANA

Sanatın kalbi. Film gibi bir şehir. İçinden nehir geçen şehirler güzeldir her zamanki gibi... Viyana çok büyük bir şehir, turizm canlı, toplum zengin, her taraf saray, yüksek bina. Avusturya-Macaristan İmparatorluğu; imparatorluk olmak herhalde böyle bir şey… Merkezdeki Dom Katedrali'ni gördükten sonra birçok şaşaalı görkemli yapının 1. Viyana diye tabir edilen... daha fazla

2 saat önce

BU MARTINIQUE BİLDİĞİN YEŞİL YORGAN DOSTUM

Doğu Karayip Denizi'nde, Güney Amerika kıtasının kuzeyinde, Dominika ile Santa Lucia adaları arasında yer alan Martinique, Guadeloupe adası gibi aslında Fransa’nın denizaşırı illerinden biri. Bu sebeple Avrupa Birliği’nde yer alıyor ve adada Fransızca konuşuluyor. Ülkede konuşulan bir diğer dil de Karayip ve Afrika dillerinden kelimeler barındıran Creole. Bölgeye şeker... daha fazla

Tuğba Atik
3 saat önce
Özel Yazı

AKUT DAĞ HASTALIĞI NEDİR

İrtifa Hastalığı olarak da bilinen Akut Dağ Hastalığı, deniz seviyesinden yukarı çıkıldıkça azalan oksijen miktarından kaynaklanan bir rahatsızlıktır. Daha çok 2400 metre ve daha üzerindeki rakımlarda görülen bu hastalığın nedeni, buralarda atmosfer basıncı ve hava yoğunluğunun yetersiz olmasıdır. Yeterli oksijen alamayan beyin ve akciğerler, hastalıktan ilk etkilenen... daha fazla