NAZCA ÇİZGİLERİ

NEVİN SALMANGold Yazar29 Ara 2012134870 Yorum

ICA şehrinden otobüsle kısa bir yolculuktan sonra Nazca Şekilleri görmek için, Nazca Aerodom'a geliyoruz, kasabanın dışındaki bu küçük havalimanından kalkan 4 kişilik pervaneli uçaklarla çölün üzerinde 1 saate yakın uçtuk.

Pilotumuz ve rehberimiz şekillerinin üzerinden uçarak her bir figürü her iki tarafta oturan biz yolcularına göstermek için gayret gösteriyorlar.

Nazca lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Hostal Guang Zhou, Brabant Hostal, Hostal Latino. Bir de booking.com'un Nazca aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Güney Peru’daki Nazca Çölü’nde bazı canlı biçimlerini ve çeşitli geometrik biçimleri simgeler tarzda ovaya çizilmiş ve kimisi kilometrelerce uzunlukta olan çizgiler topluluğu. Bazı çizgilerin uzaydan görünecek kadar uzun ve büyük olması ve bu çizgilerin ne amaçla ve kimler adına çizildiği gizemini hala koruyor. Nazca düzlük bir ova idi, pist olarak kullanılması imkansızdı ve uzaylılar neden bu kadar ilkel hareket etme ihtiyacı duyacaklardı? Nazca’da eğitimci olarak hizmet veren Matematikçi Alman Maria Reiche birçok incelemede bulundu ve bu çizgilerin gökyüzü olaylarını belirttiği ve hayvan sembollerinin de bununla bağlantılı olduğunu öne sürdü.

Çizgiler farklı şekilde anlamlandırılıyor ancak tek bir ortak nokta gökyüzünü bu sembollerle anlattıkları. Nazca hakkında tarihte çok fazla bilgi yok ve incelemeler hep bir noktada tıkanıyor.

Ortaya atılan görüşlerden bazıları ise şu şekilde:
- Semboller ve çizgiler dini inanışlarını resmediyor
- Gökyüzü ve yağı sistemini anlatan semboller çizgilerde mevcut
- Papazların ve mitolojik yaratıkların maskeli performansları çizgilerde anlatılmaktadır
- Tanrılarının havayı kontrol ettiğini Nazca çizgileri ile ortaya koydular…

Buna benzer daha birçok araştırma mevcut fakat ulaşılan sonuçlar net değil, Nazca hakkında çok fazla belge yok çizgilerin ve sembollerin bazıları yaşayış biçimlerini ifade ederken bazıları ise gökyüzünü anlatıyor, tarihçilerin ortak bir noktada buluşamadığı Nazca çizgileri günümüzde hala gizemini koruyor.

Nazca Otelleri

Nazca Turları

İNKA MEDENİYETLERİ TURU & NAZCA ÇİZGİLERİ PERU & BOLİVYA (4 659.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 20 Mayıs 2015,Çarşamba
  2. 24 Haziran 2015,Çarşamba
  3. 25 Kasım 2015,Çarşamba
  4. 20 Ocak 2016,Çarşamba

Nazca için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

19 Nis 2015

DÜNYADA BİR ZAMANLAR UZAYLILAR VARMIŞ: NAZCA ÇİZGİLERİ

Nazca Çizgileri, Güney Peru'daki Nazca Çölü'nde bazı canlı biçimlerini ya da çeşitli geometrik biçimleri betimler tarzda yere çizilmiş olan ve bazıları kilometrelerce uzunlukta olan çizgilere verilen genel addır. Çizgilerin çizildiği ya da kazındığı zemin, demiroksitin gri rengini kazandırdığı çakıllarla kaplıdır. Düz çizgi, üçgen, sarmal, kuş, maymun, köpek, örümcek, çiçek... daha fazla

21 Ara 2013
Galeri

Bir gizemin yuvası. Peru’nun Nazca’sı, hem çölün hem de kasabanın ismi. Ve hala gizemini koruyan Nazca çizgileri tarihçiler tarafından açıklanamıyor.

Fotoğraf: www.peruadventurestours.com

Nazca şekillerini görmek için, Nazca Aerodom'a gitmelisiniz, kasabanın dışındaki bu küçük havalimanından kalkan 4 kişilik pervaneli uçaklarla çölün üzerinde uçabilir ve güzel görüntüler yakalayabilirsiniz.

Güney Peru’daki Nazca Çölü’nde bazı canlı biçimlerini ve çeşitli geometrik şekilleri simgeler tarzda ovaya çizilmiş ve kimisi kilometrelerce uzunlukta olan çizgiler bulunuyor. Bazı çizgilerin uzaydan görünecek kadar uzun ve büyük olması ve bu çizgilerin ne amaçla ve kimler adına çizildiğini merak ettiriyor.

Nazca’da eğitimci olarak hizmet veren matematikçi Alman Maria Reiche bir çok incelemede bulundu ve bu çizgilerin gökyüzü olaylarını belirttiği ve hayvan sembollerinin de bununla bağlantılı olduğunu öne sürdü.
Ortaya atılan görüşlerden bazıları ise şu şekilde:
Semboller ve çizgiler dini inanışlarını resmediyor, gökyüzü ve yağı sistemini anlatan semboller çizgilerde mevcut, papazların ve mitolojik yaratıkların maskeli performansları çizgilerde anlatılmaktadır, tanrılarının havayı kontrol ettiğini Nazca çizgileri ile ortaya koydular.

Fakat Nazca sadece bu gizemlerden ibaret değil, burası eski medeniyetlere yataklık yapmış topraklarında, pek çok eseri saklayan bir yer. Kasaba su kemerleri ve oldukça çeşitli renklere sahip seramikleriyle de tanınıyor.

Fotoğraf: www.travelwitholga.com

Nazca - Peru

Fotoğraf: www.peruadventurestours.com

Gold Yazar
29 Ara 2012

NAZCA ÇİZGİLERİ

Erik Von Daniken’in Tanrıların Arabaları Kitabından anımsayacağınız, günümüzde hala gizemini koruyan NAZCA ÇİZGİLERİ tarihçiler için de hala gizemini korumakta ve tam olarak çözümlenememiş. Nazca, hem çölün aynı zamanda kasabanında ismi. ICA şehrinden otobüsle kısa bir yolculuktan sonra Nazca Şekilleri görmek için, Nazca Aerodom'a geliyoruz, kasabanın dışındaki bu küçük... daha fazla

Editör
1 saat 30 dak önce
Duyuru

Hindistan'da sıcaklar nedeniyle 539 kişi yaşamını yitirdi

Hindistan'da 48 dereceyi bulan sıcakların, 539 kişinin hayatını kaybetmesine neden olduğu açıklandı. Hayatını kaybedenlerin en çok Telangana ve Andra Pradeş eyaletlerinde görüldüğü belirtiliyor. Yetkililerin; Uttar Pradeş'in Allahabad kentinde hava sıcaklığının 48, başkent Yeni Delhi'de 44 dereceye çıktığını bildirdiği ve halka evlerinde kalmalarını, bol miktarda sıvı... daha fazla

13 saat 48 dak önce
Galeri

Moğolistan’da kış demek soğuk hatta çok çok soğuk demek. Burada bahsettiğimiz soğuk kelimesinin derecesi -20 ila -40 arası değişiklik gösteriyor. Kışlar size dumanı tüten bardakları, şömineyi ya da bunun gibi sıcak kelimeleri hatırlatabilir fakat burada anlamı ekstra kalın giysiler, birkaç kat fazla giyilen kazaklar, üst üste geçirilen çoraplar...
Tüm bunlara rağmen bu sessiz ve sert mevsim bulunduğu coğrafyanın da etkisiyle muhteşem manzaralara sahne olmuş.
Kaynak: https://dheera.net/photos/places/newworld

Moğolistan’ın Çetin Kışları ve Muhteşem Manzaraları

Kaynak: https://dheera.net/photos/places/newworld

19 saat 56 dak önce
Özel Yazı

PASSPORTS WITH PURPOSE, WORLDREADER'I HER YIL DÜZENLENEN SEYAHAT BLOGGERLARI BAĞIŞ KAMPANYASININ EV SAHİBİ OLARAK SEÇTİ

Passports with Purpose, Worldreader'ın 2015'in yılı seyahat blogu topluluğunun bağış gecesi ev sahibi olduğunu duyurdu. Worldreader, merkezi San Francisco'da bulunan, kitap, teknoloji, okuma ve okuryazarlık ile ilgili kâr amacı gütmeyen küresel bir yardım kuruluşudur. Misyonları, dijital kitap kullanımı yoluyla, okuma materyallerine erişimin kısıtlı olduğu yerlerdeki... daha fazla

20 saat 43 dak önce
Galeri

Bu tatlı sıpalar Kuzey Afrika, Sicilya ve Sardunya'nın yerlisi.

Fotoğraf: http://distractify.com/beth-buczynski/messin-with-mini-donkeys/

Sıpaları sadece küçük eşekler olarak düşünmeyin, onlar farklı bir tür.

Yurtdışında erkek sıpalar "jacks", dişi olanlar "jennets" diye isimlendiriliyor. Bebeklere ise tay anlamına gelen "foals" ismini vermişler.

Sıpalar doğduklarında oldukça hafif oluyorlar ve kilolarının çoğunu kulakları oluşturuyor :)

Fotoğraf: http://distractify.com/beth-buczynski/messin-with-mini-donkeys/

Tamamen olgunlaşmış sıpalar bile küçük ve çok sevimli...

Sıpaların Tatlılığını Gözler Önüne Seren 15 Fotoğraf

Bu tatlı sıpalar Kuzey Afrika, Sicilya ve Sardunya'nın yerlisi.

21 saat 6 dak önce
Özel Yazı

BİR TATİL ARKADAŞINDA OLMAMASI GEREKEN 5 ÖZELLİK

Yaz geldi, tatil ihtiyacımız malum top noktada :) Kimileri erken rezervasyon yaptırdı, kimileri şimdi fıldır fıldır tatil yapacak yer arıyor. Peki bu tatil planının en önemli noktası olan tatil arkadaşınızı belirlediniz mi? Henüz belirlemediyseniz bu yazı tam size göre! Hani derler ya ''İnsanları tatilde tanırsınız'' diye, çok doğru bir laf. Her insan ne hikmetse kendini daha... daha fazla

21 saat 54 dak önce

PARİS'E GİDECEKLERE TAVSİYELER

Sonunda Paris Paris diye diye kendimi Paris'e atabildim :) Tabi bu benim için maddi manevi kolay olmadı ama o kadar hırs yaptım ki ''İnsan isterse her şeyi başarır.'' sözünü haklı çıkardım diyebilirim. Öncelikle şunu demeliyim ki Paris' bayıldııııım <3 Bu kadar ferah sokaklar , bu kadar dolu dolu bir yaşam yok yani olamaz. Biz 5 günlüğüne gittik ama 15 gün gitseydik bile... daha fazla

23 saat 19 dak önce

HEM TARİH HEM DOĞA: SİDE

Side… Antalya ili Manavgat ilçesine bağlı, cennetten bir köşe. Adını "nar"dan alır, hani Anadolu’da bereketin ve zenginliğin sembolü olan nardan. Bu küçük belde hem tarih hem doğa tutkunlarının gözdelerinden, bu nedenle de tam bir turizm cenneti. Kasım'da iş için Side’deydik. Buluşma kasımda olunca denize yeterince doyamadık ama inceden özlem giderdik elbette. Gerçi ne kadar... daha fazla

23 saat 46 dak önce

BRISTOL: YENİ EVİM

Herkese merhaba, yeni memleketim Bristol’dayım 3 aydır ve size mümkün olduğu kadar detaylı olarak buraları anlatmaya çalışacağım. Castle Park – Parkın hemen karşısında The Galleries alişveriş merkezi ve Broadmead Shopping Area var. Parkın sonu da Old Market’a açılıyor. Bristol, İngiltere’nin en yaşanabilir şehri seçilmiş. Hem havası nispeten daha güzel hem içinde 2 büyük... daha fazla

27 May 2015

BURSA’NIN ŞİRİN BELDELERİ: CUMALIKIZIK VE TİRİLYE

Bursa, benim doğup büyüdüğüm memleketim. Ne zamandır Bursa’dan neden paylaşım yapmıyorsun diye eleştiriler alıyordum. İnsan doğup büyüdüğü yeri bir gezgin gözü ile göremez diye düşünüyordum. Ama bu hafta sonu blogda yazı yazan arkadaşım Zeynep Polat da Bursa’ya bizi ziyarete gelince sıvadık kolları, gezgin gözü ile Bursa’nın UNESCO tarafından korunan mekanlarını gezmeye... daha fazla

27 May 2015

BİR UMUTTUR DOĞU: MARDİN

İlkokula başladığım şehre, Elazığ’a akşam saatlerinde indim. İlkokul birinci ve ikinci sınıfı okudum ben bu şehirde ve büyümeden de ayrıldım. Şehre dair hatırladıklarım çok sınırlı. Boyumdan büyük karda okula gittiğim ve bir de “Eda Yılmaz” adında bir kıza aşık olduğum o şehir ile ilgili aklımda kalanlar... Sınıftaki tüm erkekler gibi ben de onun bana aşık olmasını bekledim... daha fazla