Nosy Be ve Eşsiz Doğa

Bizim Madagaskar’a ilk ayak basmamız gemi ile Madagaskar’ın en kuzey ucunda bulunan Nosy Be adasına oldu. Ancak Nosy Be adasında liman müsait olmadığı için açıkta demirledik. Botlarla karaya çıktık.

Denizde bir sürü ince, dar, uzun sandallar dikkatimizi çekiyor. Kano gibi olan bu sandallar o kadar dar ki, iki kişi yanyana oturamaz. Devrilmesin diye her iki tarafında uzun kamış destekler var. Biz motor ile ilerlerken bu sandallarla yanımıza yaklaşıp birşeyler satmaya çalışıyorlar. Belli ki buradaki insanlar çok zor şartlarda yaşıyor.

Kızların yüzlerinde çeşitli renklerde boyalarla motifler yapmışlar.

Nosy be adasında bir minibüse bindik. Yılang Yılang ağaçlarını görmeye gittik. Bu ağaçlar gerçekten çok ilginç, yılana benziyorlar. Bu ağaçların diğer özelliği ise parfüm yapımında kullanılması. Ağaçlardan sonra parfüm fabrikasını gezmeye gittik.

Yol çok dar ve stabilize. Deniz kenarındaki evler aynı Kamboçya’da nehir kenarındaki evler gibi çok ilkel. Adadaki pazarı gezdik. Yengeçler, karidesler, yavru balıkların üzerleri sinek dolu. Yolda iguanaları gördük.

Daha sonra volkanik bir göle geldik. Yerel rehber bu gölün içinde bir canavarın olduğundan bahsetti. 1-2 dakika görünüp yok oluyor, nereden geldiği belli değil diyor rehberimiz. Birçok insan sadece bu canavarı görmeye geliyormuş. Doğru mudur yalan mıdır bilemem ama bana kalırsa turizmi canlandırmak adına söylenmiş olabilir.

Daha sonra denize girmek üzere deniz kenarına geliyoruz. Burası tam bir curcuna. Kumun üzerinde canlı müzik yapan gençler, hem söylüyor hem dans ediyorlar. Kızların bazısının yüzleri boyalı, yüzlerinde çeşitli desenler var. Sahilde çok sayıda seyyar satıcı var. Masa örtüleri, hasır çantalar, pareolar, hediyelik eşyalar satıyorlar.

Biz gittiğimizde deniz oldukça çekilmişti. Lemur ve iguanaları burada da gördük. Tropikal iklim nedeniyle aniden bardaktan boşanırcasına yağmur yağdı ve ardından hemen güneş açtı. Her yer yemyeşil.

Gemiye dönerken bir köye uğradık. Burada dallarından kök olan banyan ağacını gördük. Buradaki bu banyan ağacının gövdesi o kadar büyük ki, çok geniş bir alana yayılmış ve UNESCO tarafından koruma altına alınmış.

Adada deniz manzarası ve muhteşem yemekleriyle uygun konaklama imkanı sunan Luxury Sakina Villa - Beachfront ve Sangany Lodge otelleri terdcih edilebilir.