Pisa'da Bir Gün: Mucizeler Meydanı

Bireysel Toskano turuna ayırdığımız bugünün ilk durağı; Pisa, Pisa! Floransa'da yağmurlu bir güne uyandık, başlarda çok agrasiftim ama Mucizeler Meydanı'nın çimlerinde huzur buldum :)

Aslında otelimiz Floransa tren istasyonu olan Santa Maria Novella'ya kısmen yakın bir konumdaymış ancak bunu önceden tespit etmediğimiz için istasyona gidecek otobüsün durağını bulmakta çok zorlandık. 'Kırmızı evin karşısındaki yoldan kalkıyor otobüsler' diye öğrenmiştik ama o ev dört yolun başında yer aldığı için biraz sıkıntı yaşadık. Trafiğin yoğun olduğu bu yerde sabahın 9'unda yol soracak kimseyi bulamayınca ben agrasife bağladım otele dönüp internetten yeniden bakalım otobüs durağına diye tekrarladım sürekli. Eşimse pes etmedi! Tam durağı bulduk derken otobüsümüzün uzaklaştığını gördük, bir de peşinden koştuk ve sırılsıklam olduk, otobüse bindiğimizde herkes hayretle bize bakıyordu. Ekstra rahat insanların ülkesi İtalya'da bir telaş nereye yetişiyorsak biz :)

Neyse öyle böyle ulaştık istasyona, biletlerimizi görselde yer alan makinalardan aldık. Yön bilgisini girince saatlerini gösteriyor ekranda, ardından parayı yatırıyorsunuz oda bileti veriyor.

Treninizin hangi perona yaklaşttığını da istasyondaki büyük ekranlardan takip edebilirsiniz. Pisa tek yön gidiş bileti:8 euro. Hatırlatmamız gereken bir başka uyarı da biletleri etrafta gördüğünüz sarı makinalarda kesinlikle okutmanız gerektiği.

Bilet almasanızda her hangi bir kontrol noktasından geçmeksizin binebiliyorsunuz trene ama zaman zaman trenlerin içinde yapılan kontrole denk gelirseniz cezası büyük. Okutmayı unutursanız da yeni aynı cezaya muhattapsınız. Biz Pisa'dan Siena'ya geçerken rast geldik kontrole, o yüzden macera aramıyorsanız riske girmeyin derim.

Floransa-Pisa arası trenle 1 saat 10 dakika. İstasyondan dışarı çıktığınızda karşınızda  şehrin bir haritasını göreceksiniz. Ne yöne gitmeniz gerektiğini buradan çıkarabilirsiniz. Otobüste vardır mutlaka ama biz yürümeyi tercih ettik, oldukça da keyifliydi.

​​

Önümüze ilk bir yiyecek pazarı çıkıyor, aç iseniz değerlendirebilirsiniz. Arkasında büyük bir caddeden geçiyoruz, sağlı sollu çok sayıda mağaza var. Kozmetik olanlarının birine kısa süre girip çıkıyorum, yapmamalıyım böyle şeyler para tuzağı! :)

Pisa içinden Arno Nehri'nin geçtiği bir şehir. Evlerin su yüzeyinden bıraktığı yansımalar hoşumuza gidiyor, bu görüntüsü birazda Floransa'ya benziyor. Köprüde biraz oyalanıp bol fotoğraf çekiyoruz.

​​...vee Mucizeler Meydanı'na (Pİazza Dei Miracaoli) yaklaşıyoruz

​​

Burası için Pisa'da görülebilecek tek yer diyebilirim. Yemyeşil bir alan içerisinde vafttizhane, katedral ve kulesi yer alıyor.

​​

Bizi ilk karşılayan eser Piazza Del Duomo alanında bulunan katedrali. Yeşillikler içerisinde bembeyaz bir sanat eseri.  Mermer kaplamaları övgüyü hak ediyor.

Vaftizhane yine kendisi beyaz, kubbesi kremit rengi taşlarla döşenmiş bir gotik yapı örneği. Bilimde devrim yaratan Gallieo da burada vaftiz edilimiş.Yapının içine giriş ücretli.

​​

Gelelim bir çok kişinin buraya geliş amacına, Pisa Kulesi dünyada en çok turist çeken yerlerden. Zeminin yumuşaklığından dolayı yapıldığından bu yana eğiliyor. Şu anki eğikliği yaklaşık 4,5 metre kadar. Her yıl milimetrenin onda biri kadar eğiliyormuş. Ancak ağırlık merkezi henüz yapının temel izdüşümü içinde kaldığı için günümüzde hala ayakta.

​​

8 katlı ve 55 metre uzunluğunda olan Kuleye 18 euro karşılığında çıkabiliyorsunuz, ancak bunun için biraz sıra beklemeniz gerek. Yapıya aynı anda çok fazla sayıda insanı almıyorlar.

​​

Tahmin ettiğiniz üzere Pisa Kulesi'nin çevresinden binbir çeşit absürd fotoğraf çekiyoruz. Şapkamdan çıkarır gibi de ve aynı zamanda sırtlanıp götürür gibi de :)

​​

Mucizeler Meydanı'nda surlardan çıkar çıkmaz, turistik bir çarşı göreceksiniz. Burada uygun fiyatlı hediyelik eşyalar alabilirsiniz. Floransa ve Pisa'ya ait magnetleri buradan aldık biz. Diğer şehirlerinin temalarına ait olarakta çok ürün var aslında ama biz Roma sokaklarında akşam dolaşırken 1-2 eurocu gördüğümüz için daha gezinin ilk günlerinden  hediyelik çok şey almıştık zaten :) Burada bir tane maske beğendik ama fiyatta anlaşamadık, iyi ki de öyle olmuş sonra daha güzelini Venedik'ten aldık. Yalnız satıcılar işi öğrenmiş, daha biz yaklaşmadan türkçe olrak 'kardeş buyur gel' demeye başlıyorlar, çoğu Bangadeşli.

​​

Hediyelik ürün tezgahlarını da geride bırakıp son bir kez daha bakıyoruz eğik haldeki Pisa Kulesi'ne. Evet, gelip giden pek çok ziyaretçinin dediği gibi sadece bir kule işte ama en nihayetinde adamlar yapmış 12-13. yüzyılda bunu. Vakit varsa görülmeli. Eğer Floransa'dan gidilebilecek yalnız bir şehir belirleyecekseniz de bence Pisa'yı es geçin ve tarihi görünümü ile öne çıkan Siena'yı seçin. Kesinlikle çok daha etkileyici!

Diğer İtalya yazıları için gezi yazılarımı yayımladığım siteme beklerim: http://www.gezdikceyazdikca.com

Tuğba CEBECİ BENLİ

hayat gezince güzel.. bide sevince..en güzeli de sevdiğinle gezince :)