Plaj, Gökdelenler ve Palmiyelerin Arasındaki Eğlence: Miami

Florida eyaletinin doğu kıyısında kalan, ABD’nin en popüler tatil beldesi Miami; özellikle South Beach, Little Havana ve çılgın gece hayatı ile ünlüdür. Ayrıca farklı etnik yapısı ile deniz tatilinden daha fazlasını sunan Amerikan şehirlerinden biridir.

Kışı yaşamayan Miami şehrinde; yıl boyu denizin ve kumsalın tadını çıkarabilir, sabahlara kadar eğlenebilir, ABD’deki Kübalıların hayatlarının içine girebilir, ilgi çekici ulusal parkları ziyaret edebilir, Kuzey Amerika kıtasının en güney ucuna “Key West“e giderek müthiş gün batımını izleyebilirsiniz.

Hem şehir hayatını yaşayabileceğiniz hem de bir tatil beldesinde olduğunuzu hissedeceğiniz Miami‘de sıkılmadan keyifli birkaç gün hatta daha uzun zaman geçirebilirsiniz. Mesai günlerinde etrafta takım elbiseli, iş koşturmacası içindeki çalışanların arasında mayo, parmak arası terliklerle gezmek keyifli olacaktır.

Özellikle South Beach ve civarında tatilciler ve şehir hayatı içiçe geçmiş durumdadır. Miami Limanı da cruise gemilerinin kalktığı dünyadaki en yoğun limanlardan biridir. O yüzden Miami, neredeyse yılın her dönemi hem yurtiçinden hem de yurtdışından gelen turistlerin akınına uğramaktadır.

Miami’ye Ne Zaman Gidilmeli?

Gittiğiniz dönemdeki etkinlikler, hava şartları, her şeyden önce  hangi amaçla gittiğinize bağlı olarak Miami hakkındaki düşünceniz değişiklik göstereblir. Önceliğiniz plaj-deniz ise kasırga döneminde giderseniz hiç keyif almadan geri dönebilirsiniz ya da bazı ilginizi çekmeyecek festivallere denk gelebilirsiniz ve bu dönem hoşunuza gitmeyebilir. Sinema severlere Uluslararası Film Festivali döneminde bulunmak cazip gelebilir. O yüzden gitmeden önce gitmeyi planladığınız dönemde ne gibi etkinlikler ve festivaller (linki tıklamayı unutmayalım) olduğunu kontrol etmenizde fayda var.

Miami hemen hemen yılın her mevsimi sıcak olmakta ve deniz tatili yapılabilmektedir. Kışın bile geceleri 15 derecenin altına pek düşmemektedir. En yağışlı dönemi Haziran-Ekim arası ve Eylül ayı yağış oranının en yüksek olduğu aydır. Zaten bu dönemler kasırga zamanıdır; ama önceden hava durumunu takip etmeniz halinde iyi zamanına denk gelebilirsiniz. Yazın sıcaklık ile birlikte nem çok yükselmekte ve tropik yağmurları da meşhurdur. Hava yönünden Mart-Nisan-Mayıs ayları Miami’ye gitmek için en ideal zamanlar olacaktır.

Mart-Nisan ayında gitmeyi planlarsanız ve sakinlik istiyorsanız pek tavsiye etmeyiz; ama ben eğlence adamıyım en canlı döneminde orada olmak isterim derseniz bu dönemler ideal zaman olacaktır. Mart-Nisan ayında ABD’deki üniversiteler belirli aralıklarla bahar tatiline girerler (Spring Break) ve Miami Beach en popüler destinasyonlardan biridir. Her türlü çılgınlığın hatta yerine göre taşkınlığın serbest olduğu dönemdir. Tatil öncesi televizyondaki seyahat programlarında nerelere gidilmeli, gençler nerede nasıl eğleniyor diye programlar gösterilir. Özellikle South Miami Beach en gözde bölge olarak tanıtılır. Bu dönemde plajda, eğlence mekanlarında iğne atsanız yere düşmez misali her yer tıkabasa kalabalık olur. Eh, durum böyle olunca erken yerinizi ayarlamazsanız kalacak yer bulmakta da sorun yaşayabilirsiniz.

Yeni yıl döneminde de partileri ile oldukça renklidir, ılık havada yeni bir yıla girmek keyifli olacaktır.

Bütün ABD için geçerli kural; eğer resmi tatil dönemlerinde veya kısa süreli okul tatil dönemlerinde bir yere gitmeyi düşünüyorsanız, çok önceden rezervasyonunuzu yaptırın yoksa ya çok pahalıya kalırsınız ya da yer bulamazsınız.

Miami'de Gezilecek Yerler

South Beach: Miami Beach, Lincoln Caddesi, Ocean Drive diye saydığımız yerlerin hepsi South Beach’te yer alır. Miami denilince ilk akla gelen ve en turistik bölgesi burasıdır. Bembeyaz kumsalında dinlenin, bir de okyanusun masmavi  olduğu bir dönemine denk geldiyseniz keyfinize diyecek yok.

Ocean Drive: Birçok bar ve restoranın olduğu bölge hem gündüz hem de gece çok renkli ve hareketlidir. Akşam yemeği için de buradaki restoranları tercih edebilirsiniz.

Collins Avenue: Birçok tarihi art deco otele ev sahipliği yapmaktadır. Cadde boyunca ünlü oteller sıralanmaktadır, kuzeyine doğru ise birkaç gece kulübü yer almaktadır.

Lincoln Road: Trafiğe kapalı olan cadde, kafeleri, restoranları, barları ve mağazaları ile keyifli vakit geçirbileceğiniz bir yerdir.

Downtown Miami: Güney Florida’nın kültürel, finansal ve ticari merkezidir. Son zamanlarda nüfus artışı ve yeni gökdelen inşaatları ile Miami’nın en hızlı büyüyen bölgesi olmuştur. Ayrıca önemli müzeler, parklar, eğitim merkezleri, şirket merkezleri, devlet daireleri, tiyatro (Olympia Theater), mağazalar ve birçok ülkenin konsoloslukları bu bölgede bulunmaktadır. Eğer basketbol hayranı ve NBA sezonunun devam ettiği bir dönemde Miami’deyseniz Miami Heat‘i American Airlines Arena’da izlemek keyifli olacaktır. Özellikle akşam saatlerinde Miami Nehri eşliğinde gökdelenlerin arasındaki ışıltılı şehrin fotoğraflarını çekebilirsiniz.

Little Havana (Küba Mahallesi): ABD’de yaşayan Kübalıların yaşamlarının içine girebileceğiniz Küba mahallesininin sokaklarında dolaşmak farklı bir tecrübe olacaktır. Miami’ye kadar gelmişken görülmesi gereken yerderden biridir. Puro fabrikalarını (Little Havana Cigar Factory) ziyaret edip Küba purosu alabilirsiniz. Küba yemeklerini denemek için iyi bir fırsat olacaktır. Her yıl Mart ayının ortalarına doğru “Calle Ocho” festivali düzenlenmektedir, eğer bu dönemde buradaysanız kaçırmamak lazım. Bölge downtown Miami’nin batısında kalmaktadır.

Coral Gables: Downtown Miami’nin 10 km kadar güneydoğusunda kalan bölge, Avrupa tarzı villaları, Venedik havuzu (Venetian Pool), botanik bahçesi, su parkı ve güzel yolları ile görülmeye değer. Ayrıca Miami Üniversitesi’nin merkezi olduğundan öğrencilerle de canlı bir bölgedir.

Fort Lauderdale: Miami civarına taşınacak olursak; burada yaşayalım diye düşündüğümüz Fort Lauderdale Venedik’i aratmayan kanalları ve çevresindeki evleri, plajları, eğlencesi ile gerçekten görülmeye değer. 2013 ve 2014 yılında iki kez gidip birkaç gün kaldığımız Fort Lauderdale bizim çok hoşumuza gitti. Fort Lauderdale gezilecek ve kalınacak yer bilgilerini linkteki yazımızdan okuyabilirsiniz.

Bayside Marketplace: Alışveriş ve farklı restoran seçenekleri bulabileceğiniz bir yerdir. Birçok tekne turu buna yıldızların evleri de dahil olmak üzere marketplace’den kalkmaktadır. Star adası turunu biz yapmadık ama okuduğumuz yazılarda memnun kalanların sayısı fazlaydı. Bize dışarıdan ev görmek çok cazip gelmediği için ilgimizi pek çektiğini söyleyemeyeceğiz.

Everglades National Park: Birçok yerden ulaşabileceğiniz ulusal park: doğal güzelliği, Amerikan timsahı, Florida panteri gibi farklı türdeki hayvanları ile gerçekten görülmeye değer. Özellikle Airbot ile yapılan turlar çok zevkli. 4-5 metrelik timsahlara doğal alanlarında birkaç metre yaklaşmak heyecan verici. Bizim deneyimimizi linkten okuyabilirsiniz. Parkta isterseniz kamp da yapılabiliyor. Otelinizden veya Lincoln / Collins Caddesi civarında birçok yerden tur ile ilgili bilgiler bulabilirsiniz. Ayrıca linkteki web sayfasından da detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Biscayne National Park: Mercan kayalıklarına ev sahipliği yapan ulusal park Miami şehrinin güneyinde kalmaktadır. Park sahip olduğu zengin deniz altı hayatı ve batık gemileri ile dalmak için çok idealdir. Detaylı bilgi için linki tıklayabilirsiniz.

Key West: Kuzey Amerika kıtasının en güney noktası olan Key West Miami‘den araba ile yaklaşık üç saat sürüyor. Florida Key’lerine indikten sonra çok güzel manzaralar sunan yol eşliğinde Key West‘e ulaşıyorsunuz. Devamı için linki tıklayarak Key West yazımızı okuyabilirsiniz.

Bahamalar: Miami’den günübirlik veya birkaç günlük gemi turu ile dünyanın en güzel yerlerinden biri olan Bahamalar’a gidebilirsiniz. Carnival firması ile dört günlük cruise turuna katılıp iki farklı adasını görme fırsatımız oldu. Detayları için inkleri tıklayabilirsiniz: FreeportNassau

The Go Miami Card: Miami ve civarını daha detaylı gezip görmeyi düşünenler için Go Miami kartı iyi bir alternatif olabilir. 32 farklı aktivite için kullanılabilen kartı 1,2,3,5 gibi farklı gün seçenekleri ile alabilirsiniz. Detayları ekteki linkten inceleyebilirsiniz.

Miami’de Yeme-İçme-Eğlence

Miami’de yeme-içme bakımından bir sıkıntı yaşamayacağınız kesin, dünyanın her yerinden alternatifler bulabileceğiniz gibi her bütçeye uygun seçenekler de var.

Ocean Drive üzerindeki mekanların hepsi görünüm olarak iyidir. Kalite bakımından da çok farklı olduklarını sanmıyoruz. Genellikle akşam yemekleri öncesi 4-6 arası Happy-Hour’lar yaygındır. İçkilerin fiyatları düştüğü gibi yemeklerde de indirimlere denk gelme olasılığınız yüksek. Bazı akşamlar eğlence yerlerinin giriş ücretlerinde (genellikle ücretli) çeşitli kampanyalar olabiliyor; bayanlar bedava, bir içki al ikincisi bedava gibi…

Lincoln Road üzerinde de restoran alternatifi fazladır, çoğu görüntü olarak iyiydi. Bu cadde üzerinde birbirinden iyi dondurmacı var, Kilwins özellikle Florida eyaletinde çok yaygın bir zincirdir.

La Provence Artisanal French Bakery & Cafe: Collins Avenue üzerinde bulunan Fransız kafe sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve hafif bir şeyler yemek için ideal. Özellikle sabah kahvaltısı için favori mekanımızdı. Miami’nin birçok bölgesinde şubeleri var.

Gece eğlence yerlerine gideceksiniz, gece kulüplerinin girişi ücretlidir ve genellikle içkiler 10 dolardan başlar. Plajda yapılan partilere ise her zaman denk gelebilirsiniz.

Miami’de Alışveriş

South Beach’te kalıyorsanız Lincoln Caddesi üzerinde birçok ünlü markanın mağazasını göreceksiniz. Ama daha uygun fiyatlar için outlet mağazalarına gitmek isterseniz: Miami International havaalanına çok yakın olan Dolphin Mall veya Kew West’e doğru Premium Outlets doğru adresler olacaktır. Gitmeden önce hangi mağazalarda indirim olduğunu ve kuponları almak için web sitelerinden kontrol edebilirsiniz.

Sadece Miami‘de kalmayıp Orlando‘ya gitmeyi planlıyorsanız alışveriş işini oradaki outletlere bırakmanızı tavsiye ederiz, ABD’nin en iyi outletlerinin oradakiler olduğu söylenir…

Miami'de konaklama ve kaldığımız oteller hakkındaki düşüncelerimiz

Miami bu kadar popüler olsa da kalmak için bizim tercihimiz Miami’den çok Fort Lauderdale olacaktır. Ama özellikle Miami’de kalmak ve dolu dolu yaşamak istiyorsanız; Ocean Drive veya Lincoln caddesi civarı; plaj, restoranlar, alışveriş ve eğlence bakımından çok merkezi olacaktır.

Sixty Six Miami Beach Otel: Miami’ye ilk kez gittiğimiz 2007 yılının Mayıs ayında 3 gece bu otelde kaldık. South Beach Lincoln caddesine araba ile yaklaşık 10 dakika, plaja ise iki blok mesafededir. Odalarından çok memnun kalmadık. 3 gece 2 kişi vergi dahil (sadece oda) 394 dolar ödedik.

Sheraton Miami Beach Otel: Miami’ye ikinci gidişimizde cruise seyahati öncesi bir gece kaldık. Otelin sahilde olması rahatlık açısından bir avantaj. Odaları temiz ve servislerinden memnun kaldık. Arabayı otelin hemen yakınında caddeye bırakmıştık. Maalesef otelin otoparkı ücretli ve pahalıydı. Konum bakımından da iyi, Lincoln caddesine araba ile yaklaşık 5 dakika mesafededir. Oteli priceline’ın web sitesinden kendi fiyatımızı vererek aldık. Gecesi oda fiyatı vergi dahil 120 dolar ödedik.

Miami'de Ulaşım

Miami‘ye Türkiye’den direkt uçuş olmasa da Avrupa veya ABD içinde yapacağınız tek duraklama ile rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Kalacağınız yerin konumuna göre Maimi International Havaalanına (MIA) veya Fort Lauderdale International Havaalanına (FLL) uçuşlarınızı yapabilirsiniz. Florida eyaletinin birçok bölgesinde uluslararası havaalanların olduğunu unutmayın ve uçuş arattırırken gezinizde planladığınız bölgelere göre aramalarınızı geniş tutmanızı tavsiye ederiz. Havaalarından şehir içine, otellere ücretli servisler vardır ve kişi sayısı azsa genellikle taksiden daha uyguna gelir. Araba kiralayabilir veya toplu taşıt araçlarını kullabilirsiniz. Toplu taşıt araçlarını kullanmadığımız için bu konuda bilgi veremiyoruz.

Miami toplu taşıt için linki tıklayabilirsiniz.Fort Lauderdale toplu taşıt için linki tıklayabilirsiniz.

Miami Türk Konsolosluğu’nun bilgileri:

Adres: 80 SW 8th St. Suite 2700 Miami, FL 33130Tel: +17863107583

Miami fotoğraf albümü için linki tıklayabilirsiniz: Miami Fotoğraflarımız

Miami İçin Tavsiyeler:

• Özellikle Ağustos ile Kasım ayları arasında gitmeyi düşünüyorsanız hava durumunu gitmeden önce mutlaka kontrol edin. Bu aylar Atlantik’den gelen kasırga dönemidir.
  • Mayıs sonunda olan tatilde “Memorial Weekend” ABD’deki siyah nüfusun Miami’ye akın ettiği dönemdir. Bu hafta sonu otellerde yer bulmak neredeyse imkansız, ayrıca Miami/South Beach civarında inanılmaz bir trafik oluyor. Biz 2007 Mayıs ayında bu dönemde oradaydık.
  • Ulaşım için araba kiralamak seçenek olabilir. South Beach’te kalacak ve fazla bir yere gitmeyi planlamıyorsanız arabaya ihtiyacınız olmayabilir. Taksi veya toplu ulaşım aracı kullanmadığımız için fiyatlar konusunda fikir veremiyoruz.
  • Miami birçok filme ev sahipliği de yapmış ve yapmaktadır. 2014 yılı yapımı Jon Favreau, Bobby Cannavale, Scarlett Johansson gibi oyuncuların oynadığı Chef (Şef) filminin bir bölümü Ocean Drive ve Little Havana bölgelerinde geçmektedir. Film görsellikle birlikte geniş bir kitleye de hitap ediyor. Zaman zaman güleceğiniz zaman zaman duygusallaşacağınız filmi izlemeyenlere tavsiye ederiz.