Romantik Seyahatin Yeni Adresi: Güney Gyeongsang

Seul'un karşı tarafında bulunan Gyeongsangnam-do, Kore Savaşı sırasında Komünist güçler tarafından işgal edilmeyen tek bölge olması ve birçok başkanın doğum yeri olmasından dolayı ülke için oldukça önemli. Bu özelliklerinin yanı sıra şehri son yıllarda öne çıkaran bir başka şey ise romantikliği! Çiftlerin romantik kaçamaklarını, balayılarını geçirmek için yeni yeni tercih etmeye başladıkları bölge dünyanın en romantik yerlerinden biri olma yolunda hızlı bir şekilde ilerliyor.

Bunun temelini atan ana olaylardan biri ise bölgenin en gözde alanlarından olan Yeojwacheon Deresi'nin doğal güzelliği. Yeojwacheon Deresi çevresi kiraz ağaçlarıyla kaplı. Burada bulunan bir köprü ise oldukça meşhur. Romantik Köprü ismiyle anılan bu köprünün hikayesi ise şöyle:

MBC'nin televizyon serisi olan 'Romance 2002'nin iki ana karakteri olan Gwanu ve Chaewon, Jinhae Gunhangje Festivali'ne geldikleri sırada bu köprüde tanışırlar. Bölümün yayınlanmasından sonra köprü oldukça popüler hala gelir ve Romantik Köprü olarak tanınır. Bu köprüye ev sahipliği yapan Jinhae şehri her nisan ayında kiraz çiçekleriyle doluyor ve en güzel görüntü ise dere kenarında oluşuyor.

Muhteşem bir doğal güzelliğe sahip olan Gyeongsangnam-do, bunun dışında eski kıyı kentleri ve yemyeşil dağlarıyla meşhur bir bölge. Gyeongsang Korece'de 'neşeli' anlamına geliyor. Enerjisini  isminin yansıttığı bu neşeden alan bölge, hem romantik hem doğa gezileri için biçilmiş kaftan. Kültürel varlıklar konusunda da oldukça iddialı.

Bölgenin başkenti Changwon. Changwon, ülkenin ağır sanayide önemli üretim yapan şehirlerinden. LG, Hyundai gibi pek çok markanın fabrikaları burada bulunuyor.

Bölgede görebileceğiniz önemli yapıların başında Hapcheon'da bulunan Haeinsa Tapınağı geliyor. UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde bulunan tapınak, birçok gezgin için bölgeye geliş nedeni. Hapcheon aynı zamanda Dongpirang Duvar Resmi Kasabası, Jinjuseong, Mireuksan Dağı, Yi Sun-sin Parkı, Gyeonghwa Durağı Kiraz Çiçeği Yolu, Gacheon Daerangi Kasabası, Geoje POW Kampı, Boriam Tapınağı, Tongdosa Tapınağı, Rüzgarlı Tepe ve Yongji Munhwa Parkı'na da ev sahipliği yapıyor.

Gyeongsangnam-do'da konuşulan Korece dili, Seul'de konuşulan standart Korece'den oldukça farklı. Bölge oldukça köklü bir dil kültürüne sahip. Ülke geneline göre Japonca'nın en çok konuşulduğu yer bu bölge. İngilizce ise Japonca'ya oranla daha az konuşuluyor.

Yukarıda anlattığımız Jinhae Gunhanghje Festvali'nin dışında bölge daha pek çok sayıda festivale ev sahipliği yapmakta: Bunlardan biri Jinju Kalesi ve geçmişinin anısına düzenlenen Jinju Namgang Yudeung Festival. Bir diğeri ise yeşil çay ve edebiyatıyla ünlü sakin-şehir Hadong'ta organize edilen Yabani Çay Kültürü Festivali

Silla Krallığı'na ev sahipliği yapmış olan bölgeye yolunuz düşerse antik tapınaklar ve kültürel varlıkları ziyaret ederek Budist kültürün izlerini takip edebilir; Kore'nin köklü geçmişine ve zengin geleneklerine ev sahipliği yapabilirsiniz. Turistler tarafından henüz çok fazla keşfedilmediği için bölge tüm doğallığını koruyor. Busan'a yakınlığı ise bölgenin erişim kolaylığını artırıyor.