Romeo ve Juliet'in Şehri: Verona

Verona İtalya'nın en turistik noktalarından biri. Eğer tur ile gitmiyor ve sadece Verona şehrini görmek istiyorsanız en yakın havalimanı Venedik. Venedik'ten ise 2 saat süren bir yolculuğun ardından Verona'ya ulaşabilirsiniz.

Meşhur Verona Tarihi Arenası  şehrin tan merkezindeki Bra Meydanı'nda yer alıyor.

Arena ve çevresinde tarihi yaşatmaya çalışan gladyatörler var

Zamanında burada meşhur gladyatör dövüşleri yapılıyormuş.

Arena hala çok gösterişli görünüyor. Her yıl dünyanın en önemli opera festivaline ev sahipliği yapıyormuş.

Verona'nın bir diğer önemli meydanı ise Dante heykeli'ne ev sahipliği yapan Signori Meydanı (Piazza dei Signori).

Erbe Meydanı

Evlerin çevrelediği dört köşeli geniş bir meydan burası. Meydanın ortasında pek çok hediyelik eşya satın alabileceğiniz yerler mevcut. Ayrıca evlerin altında da kahve içebileceğiniz, yemek yiyebileceğiniz yerler var.

Verona'da bulunan tarihi binaların değerleri ve önemleri dolayısıyla Verona şehri UNESCO Dünya Mirasları Listesi'ne dahil edilmiş.

Savaş zamanlarında, şehrin küçük bir krokisini yapmışlar. Çok etkileyici...

Romeo-Juliet

Juliet’in evine geldik. Burası Romeo - Juliet'in diyarı. Her yer Romeo ve Juliet’in hediyelik eşyaları ile dolu. Kalabalığın peşine takılırsanız zaten Juliet’in evine doğrudan ulaşırsınız : )

William Shakespeare’in “Romeo ve Juliet” hikâyesinde konu edilen Romeo’nun evi…

Juliet’in Romeo’yu beklediği balkonu da ziyaret edebilen turistler burada fotoğraf çektirmek için 10 Euro ödeyip sıraya giriyor.

Bahçesinde bronz Juliet heykeli var

Juliet’in dokunulmaktan aşınmış göğsünün olduğu heykel

Sağ göğsüne dokunmadan fotoğraf çektireni dövüyorlar. Şans getiriyor, kısmet açıyormuş : )

Duvarlara anahtarlara ve küçük not kağıtlarına dileklerini yazıp asıyorlar. Belirli aralıklarla temizliyorlarmış ki yeni dilekler için yer açılsın.

Birçok farklı aşk dileme yolu var bu şehirde : )

Ne yazık ki bu güzel şehri toplamda 2-3 saat gibi kısa bir sürede bitirmek durumunda kaldık.

Garda Gölü

Verona'ya kadar gelmişken gidilebilecek bir diğer yer ise Verona'ya 30 km uzaklıktaki Garda Gölü. Garda, İtalya’nın kuzeyinde Verona yakınlarında yer alan bir göl. Her ne kadar buraya göl deseler de bence bir denizden kalır yanı yok : )

İtalyan bilim adamları Garda Gölü kıyısındaki küçük Limone sul Garda kasabasında bir grup insanın hiç kalp krizi geçirmediğini belirlemiş ve bunun nedenlerini araştırmaya başlamışlar. Bu insanların kalp krizi ile hiç karşılaşmamalarının sebebi 200 yıl öncesine kadar giden bir genetik mutasyondan kaynaklanıyor. Kasabalıların atalarından Giovanni Pomaroli’den (1780 Limone Sul Garda doğumlu) başlayan bu mutasyon sonucu, bu insanların bünyesi bir protein salgılıyor. Bu protein, kalp damarlarındaki yağı sürekli olarak temizliyor. 80′li yıllardan beri söylence olarak bilinen bu durum, kasabalıların en büyük ihraç maddesinin kan bağışı olmasına neden olmuş. Doktorlar muayene ettikleri kasabalıların 44 tanesinin bu gen mutasyonunu taşıdığını belirlemiş. Bilim adamları, bugünlerde ApoA1 Milano adlı proteini sentetik ilaç olarak geliştirmeye çalışıyormuş. (alıntıdır)

13. yüzyılda kasabayı çevreleyen meşhur kale inşa edilmiş. Üç yanı denizle çevrili olan kalenin, korunacak tek yeri olarak kapısı kalmış.