San Sebastian – Dünyanın Gurme Başkenti

Dün başlayan San Sebastian maceramız devam ediyor. Gezmeye doyamadığımız kentte, ilginç bir otelde kaldık.Alfred Hitchcock’un bizi lobbyde karşıladığı otel bir “film otel”, odalarda da sizi San Sebastian Film Festivali’ne katılmış sinema dünyasının yıldızlarının dev posterleri karşılıyor. (Hotel Astoria 7-her odada bir star)

Merkezin biraz ilerisinde, yürüme mesafesinde bir oteli tercih etmekle çok iyi bir karar vermişiz. Otelimiz, Urumea Nehri'ne paralel, geniş bir cadde üzerinde. Hemen önümüzdeki duraktan kalkan otobüsler ile tarihi şehir merkezine, plajlara, otobüs ve tren garlarına ulaşabilirsiniz. Biz her gün büyük bir keyifle nehir kenarındaki yemyeşil ağaçlarla, bahar çiçekleriyle şehre uzanan yürüyüş yolundan yürüdük şehre, 10 dakika mesafede. Ayrıca her gün şehrin en güzel köprüsünü görmek de çok keyifliydi. Urumea Nehri, Urgul Tepesi eteklerine kurulmuş olan Eski Şehrin arkasında, La Concha plajı koyu ile Zurriola plajının bulunduğu koy arasından akarak denizle buluşuyor.

Eski ve köklü bir yemek kültürü olan kent İspanya’nın mutfak başkenti, dünyanın en çok bar ve restoranı, en fazla Michelin yıldızlı restoranına sahip. 3 tanesi 3 yıldızlı, toplam 16 Michelin yıldızlı restoranı bulunan ve sayısız Pintxo (ünlü İspanyol “tapas”ın Bask bölgesindeki adı - minik yemekler) barları ile ünlü şehirdeki lezzetlerden, yöresel mutfaklarından bahsetmeden olmaz.

Buraya gelmişken Michelin yıldızlı bir restoranda yemek isteriz derseniz en ünlülerinden birkaç isim; Etxebarri, 1 yıldızlı restoranın şefi hayatını Bask bölgesindeki küçük köyünde ve mangal başında geçirmiş ve aday olmadan yıldız almış, sıra dışı. Arzak, 3 yıldızlı restoranın, Bask mutfağının babası denilen şefi ve yetiştirdiği kızı da dünyanın en iyi kadın şefi seçilmiş.

Ciddi paralar ödeyeceğiniz bu Michelin yıldızlı restoranlar dışında da gurme restoranlar da var elbette. Ubarrechena, Paella sevenler için, özellikle deniz mahsullü olanları tavsiye ederim. Kata.4 Oyster Bar ise istiridye ve deniz mahsulleri sevenler için, restoran ambiyansı da hoş.

Pintxo -tapas- barların en ünlüleri Eski Şehir'de olsa da şehrin hemen her köşesinde, her sokakta, her otelde bulabilirsiniz. Küçük ekmek dilimleri üzerine hazırlanan salam, sucuk, füme etler, deniz mahsulleri yanı sıra peynir çeşitleri, mantar, sebze, yeşilliklerin mayonezle gibi farklı tatları bir araya getirerek çok yaratıcı ve yüzlerce çeşit, şaşırtan, mükemmel lezzetler olan atıştırmalıklar. Aslında küçük atıştırmalık dediklerine aldırmayın, oldukça doyurucu. Bu nedenle hepsini tatmanız çok zor, belki dostlarınızla paylaşırsanız daha çok çeşit tadabilirsiniz. Yanında ne içelim derseniz beyaz şarap "Txakolin", kırmızı şarap "Rioja", İspanyol birası San Miguel ve ufak bardaklarda sunulan lokal bira ‘Zurrito’yu deneyin.

Eski şehir içinde sayısız barlardan en ünlüleri.. BAR BARTOLO – GANDARIAS - A Fuego Negro (şehirdeki diğe gurme, Michelin yıldızlı ve pitxo bar ve restoranların adres ve telefon numaralarını internette mevcut.)

Yarın şehir dışı keşifler.. San Sebastian yakınlarında ve Kuzey İspanya’nın görülmeye değer yerlerinde buluşmak üzere.