San Sebastian Yakınında Şehir Dışı İlginç Keşifler

San Sebastian’a sadece gurme turu, Michelin yıldızlı restoranlar keşfi için gitmek yerine biraz daha fazla zaman ayırabilirseniz kuzey İspanya’yı keşfedebilirsiniz. San Sebastian yakınlarında,  meşhur Bask bölgesi ve Biskay Körfezi’nde güzel kentler, plajları ile ünlü birkaç sahil kasabası ve balıkçı köyleri yanı sıra tarihi kasabalar ve görülecek çok şey var. Biz Bordo üzerinden ve erken bir saatte geldiğimiz için şarap diyarı St. Emillion kasabasını gezdik, şarap tadımı yaptık. Akşam yemeği için San Sebastian’nın tatlarına da geç kalmadık.
Bilbao üzerinden gelirseniz bir veya iki gün mutlaka şehri gezin, görmeye değer yerler var.

Bilbao - Bask Bölgesi'nin en büyük liman şehrinde modern mimarinin en önemli örneklerinden biri, 1997 inşa edilen çağdaş ve modern bir sanat müzesi, Guggenheim Müzesi. Dünyanın çeşitli kentlerinde yer alan Guggenheim Vakfı'nın beş müzesinden biri. Binası, ünlü Mimar Frank Gehry’nin eseri ve görülmeye değer.

İçinden nehir geçen şehirlerden biri de Bilboa. Nervion Nehri kıyısına kurulmuş şehirde, İspanya ve İtalya’nın hemen her kentinde bulunan “plaza” – meydan- burada da restoran ve barları ile şehrin hareketli canlı yerlerinden, “Eski Şehir” ve dar sokaklarını gezdikten sonra Plaza Nueva’da bir kahve içmek keyifli bir mola olacak.

Vizcaya Köprüsü – Bilbao yakınlarında, Biskay Körfezi’nde Nervion nehri üzerinde, bir Unesco Dünya Mirası. "Vizcaya Köprüsü" dünyanın ilk nakliye köprüsü. 169 metre uzunluğundaki köprünün genişliği yan yana altı araba sığacak ve Bilbao Limanı'nın deniz trafiğini engellemeyecek şekilde tasarlanmış bir 19. yüzyıl demir işçiliği ve mühendislik harikası. Ancak savaşın kötü yüzü burada da kendini gösterir, İspanya İç Savaşı sırasında köprü inşası durdurularak dinamitlenir ve Alberto Palacio çalışmasının paramparça oluşunu ölmeden az önce evinden izler.

Santander - Bilbao’ya 1,5 saat uzaklıkta, Cantabria özerk bölgesinin başkenti. Şehir merkezinde Plaza Canadio, şehir meydanı her zaman cıvıl cıvıl ve hareketli. Bu ünlü kentin Atlantik kıyısındaki şirin kasabası El Sardinero, bölgedeki tüm sahiller gibi geniş ve güzel kumu olan güzel bir plajı olan gidilebilecek yerlerden. Küçük salaş restoranları, balıkları ve kalamar, karides, midye gibi deniz mahsulleri restoranlarda, tüm İspanya’da olduğu gibi çok uygun fiyatlarla güzel ve keyifli bir yemek yemeniz de mümkün. Şehir merkezinde Plaza Canadio, şehir meydanı her zaman cıvıl cıvıl ve hareketli.

Santillana Del Mar - Cantabria'daki kasaba, Santander şehrine 30 kilometre mesafede. Colegiata Kilisesi zamanın en önemli dinsel tapınaklarından biri ve tarih öncesi zamanlara ait resimler içeriyor.

Unesco Dünya Mirası Listesi'nde “Cave of Altamira and Paleolithic Cave Art of Northern Spain”. Paleolitik döneme ait, yaratıcı dehanın ve insanlık tarihinin en başarılı sanatlarından mağara resim sanatı. Mağaralar ve duvarlarındaki resimler galerilerin derin olması nedeniyle, dış hava şartlarından fazla etkilenmemiş ve iyi korunmuş.

Yarın, San Sebastian şehrinin yakınlarında, plajı, üzüm bağları, şarabı, balıkları ile ünlenen ve bu küçücük balıkçı köyünde dünyaca ünlü bir restoranı, nefis lezzetler tadarak çok memnun kaldığımız ‘GETARIA’ ya gidiyoruz.Kaçırmayın derim…