Sapsarı, Tarih Kokan Şehir: Salamanca

Masal diyarlarının kapılarına açılan şehir: Salamanca

İspanya’da kaldığım dönemde Salamanca’ ya bir saat uzaklıktaki Zamora kentinde yaşadığım için, buraya geldiğim ilk günlerde herkesin ısrarla gitmemi istediği ve araştırmalarım sonucunda da 1988 yılından beri UNESCO Dünya Miras Listesi’ nde yer aldığını öğrendiğim bu şehre koşarak gittim.

Ben Zamora’ dan otobüs ile yaklaşık 50 dakikada şehre ulaştım fakat, Madrid’den ulaşım imkanı olarak sizler de otobüs yolculuğunu seçebilirsiniz. Yolculuk yaklaşık 2 saat sürmekte ve mükemmel manzarayı izleyerek huzurlu bir 2 saat geçirmeniz garanti. Madrid’ e her gidiş dönüşüm bu yolculuğu yaparak geçti.

Castilla y Leon özerk bölgesinde yer alan bu şehir, ülkede resmi olarak kabul edilen başka diller olmasına rağmen, İspanyolcanın halen hiç bozulmadan konuşulduğu şehirler arasındadır. Peki, Salamanca gibi sapsarı bir şehrin sizi büyüleyeceğine nasıl garanti veriyorum? Başlıyoruz:

Plaza Mayor (Büyük Meydan)

Büyük meydanların görkeminde kaybolacağınız İspanya’nın tüm şehirlerinde, genellikle aynı mimarı yapı büyük meydanlarını süslemektedir. Üç katlı kiremit kaplı binalar ile bezenmiş bu meydan çeşitli kafe ve restaurantların bulunduğu bir alandır. İster patatas bravas gibi tapas lezzetlerini tadabilir, ister paella veya churro gibi yerel lezzetleri deneyebilirsiniz. Özellikle uygun fiyata alışveriş yapmak isterseniz de, meydana çıkan ara sokakları tercih edebilirsiniz.

Catedral Nueva de Salamanca (Yeni Salamanca Katedrali - Salamanca Katedrali)

Şehrin merkezinde tüm ihtişamı ile yer alan bu katedral, Gotik mimarinin baş yapıtlarından biri olarak kabul edilmektedir. Yapı, 16. yüzyılda inşa edilmeye başlanmış, ancak 1733 yılında tamamlanabilmiştir. 20. yüzyılda yapılan bir restorasyon sırasında, giriş kapılarından birinin üzerine eklenen astronot heykeli, günümüzde halen merak edilmektedir. Binanın içerisine restorasyon çalışmaları nedeniyle maalesef girememiştim ama yakınındaki Universidad Pontificia de Salamanca’ nın kulelerine çıkarak muhteşem Salamanca Katedrali manzarasını izledim.

Catedral de Vieja (Eski Katedral)

Salamanca Katedrali’nin arkasında yer alan bu görkemli binanın yapımına 12. yüzyılda başlanmış ve bina, 14. yüzyılda tamamlanmıştır. Gotik mimariye hayranlık duyanlardansanız, hem gündüz hem gece ışıklandırması ile ayrı zevkle seyredeceğinizin garantisini verebilirim. Fakat, ziyaret ettiğimiz dönem burada da restorasyon çalışması olduğu için içeri girememiştim.

Universidad de Salamanca (Salamanca Üniversitesi)

Üniversite, 13. yüzyılın başlarında kurulmuş ve halen hizmet vermektedir. Muhteşem Gotik mimari ile çevrilmiş bu binanın girişinde yer alan kurbağa temsili de turistler tarafından oldukça merak edilmektedir. Rivayete göre, bu kurbağayı yardım almadan kim bulursa, o kişinin eğitim hayatı boyunca başarılı olacağına inanılıyor. Ben bulamadım ama, diğer arkadaşlara başarılar diliyorum :).

Casa de las Conchas (İstiridye Evi)

Sapsarı tarihi bir bina düşünün, her yanı istiridye kabukları ile kaplanmış. İşte burası Casa de Las Conchas. Yapımına 15. yüzyılda başlanan bu evin çevresinde 300’den fazla istiridye kabuğu olduğu var.

Museo de Historia de la Automocion de Salamanca (Salamanca Tarihi Araba Müzesi)

Aslında sizler de benim gibi arabalarla çok ilgilenmeyen biri iseniz dahi, bu müze çok ilginizi çekecek. Formula araçları ve sürücülerin kıyafetlerinin de sergilendiği bu müzede benim en çok ilgimi çeken ilk üretilen bisiklet modelleri oldu.

Archivo General de la Guerra Civil Espanola (Sivil İspanyol Tarih Arşivi)

İspanyol Sivil Savaşı hakkındaki tarihi geçmişi öğrenme fırsatı bulacağınız bu müzede, girişte sizlere önce bir kısa film izlettirilecek. Ardından, döneme ait gazete sayfalarını, mektupları ve notları görebilir, arşivi inceleyebilirsiniz.

Scala Coeli Torres de la Clerecia

Yapıyı, Universidad Pontificia de Salamanca’ nın içerisinden girilen kuleye tırmanarak görebilirsiniz. Hem eşsiz Salamanca manzarasını, hem de Scala Coeli’yi buradan görebilirsiniz. Ayrıca, giriş ücretinin diğer tarihi yerlere kıyasla daha uygun (3.50 Euro) olduğunu öğrenince çok sevineceksiniz.

Puente Mayor des Tormes (Roma Köprüsü)

Bu yapı, Tormes Nehri üzerinde yer almakta ve tarihi-yeni yerleşim bölgelerini birbirinden ayırmaktadır. Köprünün yapımına 1. yüzyılda başlanmasına rağmen, 17. yüzyılda tamamlanmıştır. Halen ayakta olan ve Roman Dönemi'nde yapılan bu köprü toplam 359 metre uzunluğundadır ve 15 taş sütun üzerinde durmaktadır.

Psichemistblog

Biz bir psikolog ve bir kimyager, yeni maceralara atıldıkça daha da mutlu olduğumuzu ve büyüdüğümüzü gördük. İstedik ki, paylaşıldıkça çoğalsın, hep birlikte daha da mutlu olalım!