Palencia, Jesus ve Gezgin Ruh

Merhaba,

Kuzeyİspanya’ yı adım adım gezerken, sıradaki durağımız Palencia. İspanya’ nın kuzeyinde ve Kastilya Leon Özerk Bölgesi'nde yer alan şehir, Orta Çağ mimarisinin zarar görmemiş tarihi eserleri ile size dönemin ruhunu yaşatıyor.

Şehre asıl gitme sebebim ise, Brezilya’ya gidene kadar görebileceğim en yüksek İsa Heykeli'ni görebilmek için, 'Cristo del Otero'.

Şehir ulaşım açısından da oldukça merkezi bir konumda yer alıyor. Madrid’den gün içerisinde birçok otobüs seferi yapılıyor ve yolculuk yaklaşık 3 saat sürüyor. Peki, gelmişken nereleri gezelim?

Cristo del Otero

Dünyanın en yüksek 2. İsa Heykeli olan Cristo del Otero’ nun yapımı 1931 yılında tamamlanmıştır. Şehrin giriş bölgesinde yer alan heykel Victorio Macho tarafından yapılmıştır ve 21 metre yüksekliğindedir. Benim Palencia’ da görmeyi en çok istediğim yer burasıydı. Biz merkezden özel aracımız ile buraya ulaşmıştık, şehir merkezn yarım saatlik br uzaklıkta yer alıyor.

Palencia Katedrali

Yapımı yaklaşık 300 yıl (1172-1504) süren katedral, Palencia’nın eski bölgesinde yer almaktadır. İspanya’ daki genel kilise mimarisinden farklı olan bu Roman Katolik Kilisesi, içerisinde çok sayıda sanat eserine de yer vermektedir. Ayrıca, boyutları ile (130 m2 uzunluk, 42 metre yükseklik ve 50 metre genişlik) Avrupa’nın en geniş katedralleri arasında yer almaktadır.

Plaza Mayor

Bir İspanya şehrinde çeşit çeşit tapaslar denemek ve bir şeyler içmek istediğinizde ilk adres şehrin en geniş meydanıdır. Palencia’da da lezzetli yiyecekler tadacağınız birçok mekan mevcut. Özellikle ara sokaklarda yer alan barlar, gece dışarı çıkmak için mekan arıyorsanız, doğru nokta olacaktır. Özellikle bardakta bira olarak geçen Cana (kanya)'larda Türkiye’deki durumdan farklı olarak su eklemiyorlar ve çok uygun fiyata kaliteli biralar (özellikle vişneli) içebilirsiniz.

Monumento Al Maestro Palencia Katedrali’ ne çok yakın bir mesafe Cervantes Meydanı’nda yer alan heykel, kitap okuyan bir öğretmen ve onu dinleyen öğrencisini tasvir ediyor.

Iglesia de San Martin de Tours de Fromista

Romanesk mimari eserler arasında yer alan kilise, 11. yüzyılda yapılmış. Eğer kilise civarında bir şeyler yemek ve içmek isterseniz de, tam karşısındaki Hotel San Martin’in restoranı gerçekten iyiydi.

Parque Huerta De Guadian

Eğer yiyeceklerinizi yanınıza alıp dinlenebileceğiniz bir mekan arıyorsanız, doğru adrestesiniz. Küçük bir park burası ama sandviçimi alıp yediğim, ardından kitap okuyabildiğim sakin bir köşe.

Bar Casco Viejo

Benim en çok önerebileceğim, en sevimli ve gerçekten lezzetli bira ve tekila bulunan küçük bir bar burası. Mekanda duvarların büyük bir kısmı kartpostallar ile kaplı, hatta orada gördüğüm büyük bir tablodan esinlenerek kendi evimdeki kartpostal tablomu yapmıştım. =)

Psichemistblog

Biz bir psikolog ve bir kimyager, yeni maceralara atıldıkça daha da mutlu olduğumuzu ve büyüdüğümüzü gördük. İstedik ki, paylaşıldıkça çoğalsın, hep birlikte daha da mutlu olalım!