Basel'de Yapılacak 8 Şey

Minik kiremit çatılı evleri, her kapısında yapılış tarihi ve aile isimleri yazan ve boylu boyunca uzanan Ren Nehri'nin ikiye böldüğü şehir Basel, İsviçre’ nin 3. büyük şehri olarak ülkenin kuzeyinde, Fransa ve Almanya sınırında yer almaktadır.

Kuzenlerimi görmek için gittiğim şehrin sokaklarına, mimarisine, kuzenlerimin evinin karşısındaki muhteşem parktaki sonbahar manzarasına ve şehri boydan boya tramvaylarla gezişimize gerçekten bayılmıştım. Bu sevimli ve sizi kendi atmosferine bağlayacak küçük şehre gelince mutlaka gezilmesi ve yapılması gerekenleri 8 maddede topladık.

1.Basel Manastırı (Basler Muenster)

Şehri Ren Nehri çevresinde gezerken mutlaka karşınıza yeşik çatılı Gotik mimari örneği kuleleri ile manastır çıkacaktır. 11. yüzyılın başlarında yapımına başlanan yapı, 1300’lü yıllardaki depremde tamamen yıkılmış ama yeniden yapılmış. Ayrıca, manastırın hemen karşısındaki lunaparkta dönme dolaba binmeniz muhteşem manastır ve nehir manzarası için şiddetle önerilir =).

2.Basel Belediye Binası

Eski Şehir bölgesinde yer alan belediye binası kıpkırmızı rengi ve kumtaşından yapılması ile mutlaka ziyaret etmeniz gereken mekanlardan. Bina 500 yıldır hizmet vermekte, şehrin kanton parlamentosu burada çalışmaya devam etmektedir.

3.Ren Nehri

Avrupa’ nın en uzun nehri olan Ren Nehri, şehri Büyük Basel ve Küçük Basel olarak ikiye bölmekte. İsviçre Alpleri'nden doğan nehrin üzerinden şehirde beş ayrı köprü geçiyor.

4.Mittlere Brücke

Ren Nehri üzerindeki beş köprüden en çok ziyaret edilen köprü 1200’lü yıllarda yapılmış ve günümüze kadar hiç değişmemiş. Tramvaylar ile Büyük Basel ve Küçük Basel Bölgeleri arasında geçerken köprünün üzerinden de mutlaka geçersiniz, özellikle akşamları ışıklandırma ile köprü ve nehir manzarasını izleme keyfi için mükemmel nokta.

5.Spalentor

Şehrin en eski ve bozulmadan günümüze kadar gelmiş en güzel kapısı, 1400’ lü yıllarda yapılmış.

6.Tinguely Çeşmesi

Gece ışıklandırması ile özellikle görmeniz gereken çeşme, ismini İsviçreli heykeltraş Jean Tinguely’den almakta. İçerisinde yaklaşık 10 adet makine heykelinin yer aldığı bu çeşme standart bir çeşme beklentisinden çok daha fazlası =).

7.Merian Bahçeleri

Şehir merkezinde yer alan bahçe, gün boyu gezmekten yorulduğunuzda mola verebileceğiniz yemyeşil doğası ile sizi karşılayacak.

8. Peki Ya Yeme-İçme: Raclette, Çikolata ve Sıcak Şarap

Peynir yemeklerinin ağırlıkta olduğu İsviçre mutfağında, raklet (raclette) peyniri ile yapılan yemekler de oldukça meşhur. Bu peynirin fondü olarak ısıtılması ile ister küçük haşlanmış patatesleriniz ile ister kızarmış ekmek dilimleri ile afiyetle yiyebilirsiniz.

İsvçre çikolatası hakkında konuşmaya bile gerek duymuyorum =) Şehir merkezinde yer alan bayılınası dükkanlara, tadımlık çikolatalara hayran kalıp mutlaka kutularca alacağınıza eminim.

Özellikle manastırın yanında yer alan lunaparkta sonbahar ve kış aylarında sıcak şarap içip (Çünkü, iki yerde daha denemiştik ama onun kadar beğenmemiştim), muhteşem nehir ve manastır manzarasını izleyebilirsiniz.

Psichemistblog

Biz bir psikolog ve bir kimyager, yeni maceralara atıldıkça daha da mutlu olduğumuzu ve büyüdüğümüzü gördük. İstedik ki, paylaşıldıkça çoğalsın, hep birlikte daha da mutlu olalım!