Slovakya çok şaşırdığım bir ülke oldu. İstanbul'dan direkt uçuşla Kosice şehrine indik. Ve indiğimiz havaalanına havaalanı demek doğrumu bilmiyorum. Uçakta toplam 20 kişiydik ve havaalanında da sadece 20 kişi vardı. O kadar küçüktü ki kendimi ilk başta çok tuhaf hissettim. Köy kokusu vardı ortamda ve işlemler çok ağır ilerliyordu. Sıra bize geldiğinde Slovak polis kalacağımız günlerin masraflarını karşılayabileceğimizi kanıtlamamızı istedi ve para göstermemizi istedi. Tuhaf bir sistem doğrusu ilk defa karşılaştım. İşlemleri bitirip havaalanından ayrıldık.

Kosice gerçekten çok sessiz bir şehir. Zaten orayı sevmemin sebebi de bu. İnsan çok az, sokaklar boş... Ülkenin para birimi EURO ve fiyatlar çok pahalı değil. 1 EURO'ya  içi dopdolu baget sandviçle rahat rahat  doyabiliyorsunuz. Daha fazla anlatılacak bir bilgi yok bu şehirde. Zaten çok küçük bir şehir. Yürüyerek 20 dakikada bitirebilirsiniz.

Gelelim başkent ve etkilendiğim şehir Bratislava. Kasvetli bir hava, Kosice'ye nazaran daha kalabalık...

Huzurlu bir tatil düşünüyorsanız Slovakya gerçekten ideal ama ben turla gitmenizi tavsiye ediyorum. Çünkü tek başına Slovakya'dan sıkılabilirsiniz. Biz turla 6 ülke görme fırsatı yakaladık ve Slovakya'yı günübirlik gezdik, konaklama yapmadık.

Umarım güzel bilgiler verebilmişimdir. İleriki yazılarımda görüşmek dileğiyle...