Soomuuido Adası (소무의도)

Öncelikle Somuuido Adası hiç de küçük bir ada değil; köprüyü geçtikten sonra yönlendirmelerle birlikte kendinizi hiking yaparken buluyorsunuz. Zor bir parkur yok; bol bol yürüme, merdiven inip çıkma, hatta arada bir yerde sahil kısmı var. İlk olarak uzun bir merdiven çıkacagımızı gördüğümüz için sahil kenarında yer alan tek kafede birer kahve içtik. Manzaramızda yine suların çekildiği bir görüntü var (Akşama sular geri gelmişti).

Haydi başlasın yürüyüşümüz. Merdivenleri çıkarken başta zorlanıyorsunuz ama göreceğiniz manzara inanın buna değer diye düşünüyorum. Merdivenleri çıktıktan sonra bir süre daha parkurda yürüdükten sonra “Hadojeong Pavilyon”u karşınıza çıkıyor. Genelde hiking yapanların yaş ortalaması yüksek olduğundan dolayı bu pavilyon onların dinlenmesi için güzel bir nokta ve dediğim gibi harika manzara bonusumuz :) Manzarada karşınızda Haeyeoseom Adası var ben bu adayı “Fil yutmuş Boa yılanına” benzettim. Küçük Prens okumuşlar ne demek istediğimi anlar :) Eee bu kadar dinlenmek yeter...

İlk dinlenme noktasında karşınızda harika bir manzara - Haeyeoseom Adası

Bu sefer merdiven inerek yolumuza devam ediyoruz. İnmek çıkmaktan daha eğlenceli tabii ki :) 15 dk kadar merdiven ve patika sonunda karşımıza bir sahil çıkıyor. Bu sahilin adı Celebrity. Burada seyyar bakkal gibi bir yer vardı. Ramenler, içecekler (sıcak -soğuk) trot müzik tabii ki... Sahilde bir grup Ajussi sojularını içip eğleniyorlardı hatta... Biz de oturup soluklanırken bir şeyler içerek, yiyerek deniz manzarasının tadını çıkarttık. Hatta biraz lafladığım bakkal abi bana hünnap çayı ikram etti.

Bu sahilde biraz zaman geçirip fotoğraf çekmek istedik. Çünkü çok enterasan bir kaya oluşumu vardı ve farklı bir yerdeymişsiniz hissi veriyor. Sahilde bulunan ağaçlarda çaputlar bağlıydı. Sanırım bizdeki gibi dilek dilemek amaçlı yapılıyor. Bir de sahile doğru bakan yanyana oturmuş iki heykel vardı. Hikayesi ne bilmiyorum. Karşımıza kedi bile çıktı :)

Celebrity Sahili

sanki başka gezegendeymişsiniz hiss veren kaya oluşumu

Evet bu noktayı da geçtik ve yine merdiven tırmanarak devam ediyoruz; bu parkur tamamen ada etrafında size daire çizdiren bir parkur... Bir müddet yürüdükten sonra başka bir sahile geldik. Bu sahilimizin adı 250 metre uzunluğunda olan Mongnyeo ama burası birkaç evin, restoranların ve bir müzenin olduğu bir sahil...

Orada gözüken beyaz bina Müze

Müzede tarih ve deniz yaşamı ile alakalı başlıklar yer alıyor. Müzeyi merak edip içine girdik görevli adam da şaşırdı adaya pek yabancı gelmiyormuş. Fotoğrafa da merakı varmış makinanı ver, sizi çekeyim dedi durdu... İyi al çek bakalım dedik :) Tepemizde koca bir jaws maketi ile poz verdik. Abi anlıyormuş, hakikaten güzel çıktık...

Müzenin en üst katında maketlerle fotoğraf çekilebiliyorsunuz. Simulasyon odası yapmışlar odaya girince karşınızda kocaman bir tekne biniyorsunuz otomatikman film başlıyor. Tekne hareket ediyor efektler falan derken tekne bir yere tosluyor ve film bitiyor :)

Dediğim gibi ada küçük değil; yola devam etmemiz gerek dedik. Yol boyuncada sürekli üzerinde notlar ve şiirlerin olduğu bu kumaş parçalarını gördük. Bizdeki mantık sevdiklerine not bırakılmış gibiydi okuduğum birkaç nottan anladığım kadarıyla...

Toplamda 2 saatin sonunda yürüyüşümüzü tamamladıktan sonra adada tam bir daire çizmiş olduk ve başladığımız noktaya döndük. Soomuuido maceramız da böylece tamamlanmış oldu. Yürüyerek köprüyü geçtik ve otobüsümüzü beklemeye koyulduk. Hanagae Sahili bir sonraki hedefimiz...

Bu arada adaya geçerken çekilen sular 2 saatin sonunda geri gelmişti :) Karaya oturmuş gibi görünen teknelerin hepsi suyun üzerindeydi! Adadan bazı manzaraları sona ekliyorum.