Tayland'da Bir Balayı Adası: Koh Samui

Koh Samui için yolculuk sabah 10.00'da başlıyor. Daha önceden aldığım bilet ile Phi Phi iskelesinden vapurla Krabi’ye oradan otobüsle Surathani’ye ve oradan da başka bir vapurla Koh Samui Adası’na geldim. Hindistancevizi ve palmiye ağaçları ile kaplı Samui Adası, en güzel mavi, en güzel yeşil ve eşsiz doğası ile Cennet Adası olarakta biliniyor. Hiçbir yapının bir hindistancevizi veya Palmiye ağacının boyunu geçmediği bu adada aradığınız her şeyi fazlasıyla bulabilirsiniz.  Chaweng Beach ve Lamai Beach adanın en popüler bölgeleri. Adaya iner inmez Tayland’da çok yaygın bir şekilde  taksi olarak kullanılan bir pick up ın arkasında Chaweng Beach’e gidiyorum. Taksici herkesi tam Chaweng Beach’in adeta kalbinde bırakıyor. Taksiciye ucuz bir otel nerede bulabilirim diye sorduğumda şu araya bak diyor. Çok şanslıyım ilk sorduğum otel de aradığım gibi bir Bungalow mevcut. Klimalı olan Bungalow da var ama ilk tercihim her şey doğal olmalı. 7 numaralı Bungalow’a yerleşiyorum. Otelin ismi Lucky Mother ve sahile sıfır bir konumda. Tam istediğim gibi harika bir yer benim için. Akşam biraz gezintiye çıkıyorum ve tek kelimeyle Samui Adası harika bir yer, gerçekten cennet gibi. Artık bir kaç gün bir başka cennetteyim.

​Samui adasında kaldığım Bungalow

​
Denizden bir kare

Öğlene doğru sahildeyim. Herhangi bir programım yok. Bütün gün denizin ve sahilin tadını çıkarıyorum. Bol bol dinlendim. Kaldığım bungalowda çok çok rahat ettim. Caddede bulduğum bir tur firmasından yarın için bir ada turu aldım. Artık yarın ada turu ve fillerle safari var. Akşam saatlerinde Chaweng Beach çok hareketli. Chaweng’te dolaşırken Iguana ve Maymunlarıyla turistlere para karşılığı fotoğraf çeken iki kişiyle tanışıyorum. Iguana ile fotoğraf tam bana göre. Ama ilk önce pazarlık yaptım tabii ki. Benim fotoğraf makinemi kullanarak Iguana ve Maymunla fotoğraflarımı çektiler. Daha sonra ödemeyi bir şeyler hissettiğimden mi bilmiyorum içim rahat etmedi, ilk pazarlıksız onların istediği fiyattan yaptım. Çok sevindiler. Nereli olduğumu sorduklarında ve Türkiye’den geldiğimi söyledim ve o an gözleri parladı her ikisinin de. Benimle çok ilgiliydiler. Kendilerinin Müslüman olduklarını ve Türkiye’yi takip ettiklerini söylüyorlardı. Maymunun sahibi olanın adı Hassan, Iguananın sahibi olanın adı ise Muhammed. Sonra karşılıklı olarak birlikte fotoğraf çekildik ve bu muhabbet benim için de çok güzel seyahat anılarımdan biri olarak yerini aldı.

Grand Father & Mother Kayalıkları

Koh Samui’de ada turları bambaşka... Sabah 9.00 gibi bir Jeep ile otelden alındım. Toplam 2 İtalyan, 2 Belçikalı, 2 Boşnak ve ben tek olmak üzere 7 turist safariye başladık. Boşnak olanın ismi Sergen, o da müslüman ve Türkiye'de daha önce kalmış. İlk olarak Grand Father & Mother Rocks kayalıklarına daha sonra Mumy Monk (Mumya Rahip) adlı tapınağa gittik. Ardından hayvanat bahçesinde fil, maymun ve timsah şovlarını izledik. Ben ise herkesten farklı olarak Cable Riding denilen çelik halatlarla ağaçtan ağaca geçiş olan aktiviteye katıldım. Anlatılmaz bir adrenalin ve heyecan. Ardından şelaleye gittik. Şelale de çok farklı ve doğal ama benden başka buz gibi sulara atlayan olmadı. Elbette benden kaçar mı?! Ardından öğle yemeğinde Thai mutfağından yemekler yedik. Thai mutfağını gerçekten seviyorum ve yemekler de güzeldi. Yemekten sonra jeepin tepesine çıktım. Samui’nin zirvelerine bakir ormanlara doğru Jeep üstünde yolculuk harika. Hindistan cevizleri ve Palmiyelerin arasından Magic Garden (Sihirli Bahçe) isimli, içinde dere yatağı ve heykellerin olduğu sessiz ve gizemli bir havası olan Magic Garden isimli tapınağa geldik. Burada bir süre kaldık. Burası da beni çok etkiledi. Dağın tam ViewPoint'ndan (manzara noktası) bütün Samui’yi gördükten sonra sırada son olarak Big Buddha ziyaret ettik ve turumuz akşam 18.00 gibi sona erdi. Dolu dolu, son derece eğlenceli ve fantastik bir gün geride kalıyor. Samui Adası turunu buraya gelirseniz mutlaka yapmalısınız.

Cable Riding keyfi ve adrenalin
 Bu arada Samui adası gece hayatı da bir hayli yoğun geçiyor. Bende gece bir disco ya takılıyım dedim, inanın bu yorgunluğun ardından bir sonraki gün öğlene zor kalktım. Koh Samui’de artık fazla bir programım yok, her gün kahvaltımı sahilde yapıyorum. Tüm gün sahilde dinleniyorum. Akşamları cadde son derece hareketli ve alışveriş için çok şık yerler mevcut. Bir bakıma aslında tam bir balayı adası. Deniz, güneş ve kum...

Palmiyeler arasında bir sahil ve unutmadan söyleyeyim, sahilde denize karşı her zaman da thai masajı yaptırmak için bir yerler bulmanız mümkün. Toplam 5 gün geçirdiğim Samui Adası'ndan ayrılma ve yeni bir adaya geçme zamanım geldi sanırım...

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.