Tropikal Bir Düş: Phuket

Phuket Adası,Tayland’ın en büyük tropik adası olarak bilinir. Bölge Birmanya ve Tayland boyunca Andaman Denizi boyunca uzanan haritada da görüleceği gibi binlerce küçük adacıktan oluşmaktadır.

Öncelikle Phuket’e Türkiye’den direkt uçuş şansı henüz yok. Biz Singapur üzerinden gitmeyi tercih ettik. Singapur yolculuğu yaklaşık 10 saat sürüyor. Ardından Phuket’e geçiş ise 1 saatten fazla zaman alıyor. Singapur Havalimanı'nın dünyanın en güzel havalimanlarından biri olduğunu söyleyebilirim. Havalimanı içerisinde orkide bahçesi ve ayçiçeği bahçesi düzenlenmiş. 3 saati geçen beklemelerde şehre düzenlenen ücretsiz gezilere katılabiliyorsunuz.

Phuket’e ziyaret için yaz mevsimi uygun zaman sayılmaz. Haziran ve Temmuz aylarındaPhuket'te sağanak  yağış ve şimşeklere sıklıkla rastlanıyor. Bu nedenle yaz mevsiminde Phuket'e gitmeden önce hava durumuna dikkat etmek gerekiyor. Mümkünse eylül ve daha sonrasında yolculuk etmek daha uygun olacaktır.

Ve Tayland'ın En Büyük Tropikal Adası Phuket'e Varıyoruz

Phuket Havalimanı uluslararası küçük bir havaalanı. Havaalanından merkeze gitmek için taksilere başvurabilirsiniz. Bu arada Tayland'da her şeyde olduğu gibi taksilerde de pazarlık etmelisiniz. Gideceğiniz yerin ücretini bilmiyorsanız taksicinin söylediği fiyatın %60 - %80 arasında bir değer önerin, mutlaka ortak bir nokta bulup yolunuza devam ediyorsunuz.

Phuket, Tayland 'ın en büyük tropik adasıdır. Yol boyunca gördüğünüz şekilde yemyeşil ormanlar ile kaplı bir adadır ve genellikle tepelik ve eğimlerden oluşur. Phuket Adası Singapur'dan biraz daha büyüktür. Harita da görüleceği gibi ada kuzeyden güneye 48 km uzanmaktadır. Anakaraya kuzeyindeki köprü aracılığı ile bağlanmaktadır.

Tayland'da para birimi Baht'tır. Bizim paramızdan daha ucuz. USD veya Euro'nuzu havalimanında yada plajlar çevresindeki Exchange ofislerde bozdurabilirsiniz. Exchange ofislerde havalimanından çok daha uygun fiyatla para bozdurabilirsiniz.

"Tuk Tuk"la Yolculuk Yapmadan Olmaz

Phuket’te ulaşımda sıklıkla taksi veya tuk tuk denilen Tayland'a özgü taksiler ile gerçekleştirilir. Tuk tuk denilen taksiler, önde 2 koltuğun olduğu, arkası branda ile kapatılmış yan yana dizilmiş oturarak açık havada seyahat edebileceğiniz pick up tarzı araçlardır. Özellikle yol kenarlarında sıklıkla rastladığınız tuk tuk şöforleri yol boyunca sürekli yanınıza gelip "Tuk Tuk" diyerek sizi rahatsız edebiliyorlar.

Tuk tuklar kullanarak taksilerden daha ucuz maliyet ile istediğiniz yere gidebilirsiniz. Taksiler gibi tuk tuk kullanımında da pazarlık esastır. Binmeden önce gideceğiniz yere göre fiyat alın ardından siz %60 - %80 arasında bir fiyat önerin, pazarlık sonucu ortak bir noktada buluşarak istediğiniz yere gidebilirsiniz. Taksi ve tuk tuklar genellikle duraklarda beklemektedir. Ancak yol kenarında bekleyerek geçmekte olan tuk tukları çevirerek daha uygun fiyatlarla yolculuk edebilirsiniz.

Yolculuğun bir diğer yolu da yoldan geçmekte olan motorsikletleri çevirmek. Motorsikletlere 2 yolcu alabiliyorlar, sürücü ile beraber 3 kişi yolculuk edebiliyorsunuz. Phuket engebeli bir ada olduğundan yokuşlardan inerken sürücü aracı boşa alıyor ve çok hızlı bir şekilde yolculuk edebiliyorsunuz. Araba kiralamanında ucuz olduğunu duydum, çevreyi daha rahat gezmek için deneyebilirsiniz.

Bembeyaz Kumsallar Göz Kamaştırıyor

Phuket'te ve Tayland genelinde her türlü alışverişinizde pazarlık edebiliyorsunuz, fotoğraf makinesi için pil almaya çalıştığımızda bile bunu gördük, ilk fiyatları genelde yüksek, pazarlık ederseniz işe yarıyor.

Phuket’in en büyük özelliği beyaz kumları ile ünlü plajları. Adanın 2 ünlü plajı Karon ve Kata Beach birbirine yakın konumda adanın batısında bulunmaktadır. Karon Beach e gittiğimizde okyanus (Andaman Denizi) çok dalgalıydı, yüzmek yerine dalgaların bizi sahile itişi ile oynamayı seçtik. Plaj boş sayılırdı, ekonomik kriz yada mevsimsel olarak genellikle hotel ve plajlar boştu. Deniz ve plaj oldukça berraktı.

Kata Beach, Karon Beach’in güneyinde yer almaktadır. Kata Beach bembeyaz kumsalları ile çok daha güzel ve daha sakin bir denizi var. Kata Beach bu nedenlerle daha kalabalıktı, bu arada okyanus olduğu için deniz hızlı bir şekilde derinleşiyor. Kata Beach bölgesinde çok sayıda konaklama alternatifi var, restaurant ve mağazalar açısından da zengin, çok farklı yemek alternatifleri bulabiliyorsunuz.

Adanın plajları genellikle doğu kesiminde bulunmaktadır. Diğer plajlara gitme şansımız olmadı. Adanın güneyinde Rawai bölgesini de kısa sürede gezebildik. Bu bölgede de farklı plajlar var, zamanınız olursa uğramanızı tavsiye ederim.
Phuket'te konaklama alternatifleri çok fazla. Özellikle plajlar çevresindeki hoteller çok güzel. Fiyatlar genelde Türkiye'den çok daha ucuz.

Old Phuket adanın batısında yer almaktadır. Phuket in ilk yerleşim merkeziymiş. Hoteldeki gezi planına uyarak Old Phuket’i gezdik, çok ilginç bir şey yok bu kısımda, pek turistik sayılmaz.
Adada gündüz deniz en önemli aktivite iken gece en popüler alanı Patong Beach bölgesinde yer almaktadır. Patong Bölgesi adanın en kalabalık alanlarından biri. Patong yüzlerce gece kulübü ve restorantın bulunduğu bir bölge. Özellikle araç trafiğine kapalı olan Bangla Road caddesi en kalabalık alan. Bu sokakta yüzlerce gece kulübü var. Sokağa adım atmanız ile beraber onlarca görevli kendi kulüplerine gelmeniz için size go go fotoğraflarını göstermeye başlıyor, arada yüzlerce kadın ve travesti size davetkar bakışlar atıyor ve siz nasıl bir yere geldiğinizi şaşırıyorsunuz. Go go kulüp kartlarında yapılan şovların resimleri var ve eşiniz ile birlikte olmanız bile kendilerine çok fazla engel olmuyor. Evli olduğunuzu söylerseniz hemen eşinize fotoğrafları gösterip açıklamaya başlıyorlar.

Yalnız çok rahatsız edici olduklarını düşünmeyin, Tayland halkı son derece sakin ve kibar oldukları için hayır demeniz yeterli oluyor. Bangla Road'da yüzlerce kadın ve travesti sizi gece kulüplerine çağırıyor, özellikle travestiler şaşırtıcı şekilde kadınsı. Tayland'da, travestiler Lady Boy olarak adlandırılıyor ve toplumda dışlanmıyor. Özellikle travestilere ayrılmış gibi duran sokaklar var, travestiler abartılı kıyafetleri ile müşteri bekliyor, bu sokaklarda çok sayıda farklı barlar mevcut. Travestiler toplum tarafından yadırganmadığı için sokak satıcısı, manav gibi farklı mesleklerde yer alanlara da rastlayabiliyorsunuz. Travestilerin sergilediği dünyaca ünlü şovlar  (Simon Cabaret) Phuket'te yapılabilecekler arasında.

Phuket'te de gördüğümüz şekilde halkın büyük kısmı oldukça fakir, turistler en büyük geçim kaynakları. Genellikle barakalarda yaşıyorlar. Güney Tayland'ın büyük kısmı gibi halkın önemli bir kısmı Müslüman. Müslüman olanlara rastlarsanız ve Türk olduğunuzu söylerseniz sizinle daha çok ilgileniyorlar. Tayland halkı genelde son derece sakin ve saygılı, bu dünyadaki sıkıntılarının karşılığında öbür dünyada rahat edeceklerine inanıyorlar. Turistlere bir şeyler satmak isteyenlere, tuk tuk'çulara yada go go kulube çağıranları her yerde görüyorsunuz, ancak hiçbiri rahatsızlık verecek ölçüde hareket etmiyorlar.

Tayland'ın güneyinde dinsel nedenler ile yaşanan çatışmalara Phuket'te rastlanmıyormuş. Tayland'da ev ve işyerlerinin önlerinde Budist simgeleri sıklıkla görüyorsunuz, Budist simgelerin kendilerini koruduklarını düşünüyorlar. Simgelerde fil mutlaka var ve çok renkliler.

Yakın bir zaman önce meydana gelen tsunamiden Phuket Adası da ciddi oranda etkilenmiş, çok sayıda yerli ve turist ölmüş. Bu nedenle evleri gibi adayı da korumak için adanın en tepe noktasına büyük bir oturan Büyük Buda heykelini yapmışlar. Heykeli görme şansınız var, ancak çok yüksek bir mevkii de olduğu için açıkçası denemedik. Büyük Buda heykelinin adanın birçok yerinden görebiliyorsunuz.

Phuket'te halkın büyük kısmı Budist ve çok sayıda Budist tapınağı var. Tapınaklardan en önemli ve büyüklerinden biri Wat Chalong tapınağı. Bütün Budist tapınakları gibi son derece renkli özellikle kırmızı rengin ağırlıkta olduğu süslemeler mevcut. Ana tapınak binası 3 kattan oluşuyor. Duvarlarda Budizm ilgili çok sayıda resimler var, Buda heykelleri ise her yerde. En üst kattan tüm çevreyi görebiliyorsunuz, terasta ise Buda’nın dişinin saklandığı kısım var.

Ana bina dışındaki kısımlarda Budist rahiplerin heykellerinin olduğu kısımda halk mumlar ve tütsüler yakarak ibadetlerine devam ediyor. Heykellere sarı yaldızlardan yapıştırabilirseniz dileğinizin kabul olacağı söyleniyor. Bu arada tapınaklara şort veya kısa etek ile girilmesine izin verilmiyor. Görevlilerin uyarı ise şal kullanarak bir miktar kapanmanız gerekiyor.

Tayland’ın en önemli simgelerinden birisinin filler olduğunu belirtmiştim. Tabii ki normalde sokaklarda fillere rastlamıyorsunuz. Old Phuket yakınlarda bulunan fil çiftliğini de ziyaret ettik. Fil çiftliğinde tahmin edeceğiniz gibi çok sayıda fil var ve fillere sürücüsü ile birlikte binebiliyorsunuz, genellikle sadece dişi filler ile bu yolculuk yapılıyormuş, erkek filler bazı dönemlerde daha agresif olabiliyorlarmış. Fil üzerinde ödediğiniz ücrete göre farklı parkurlarda yolculuk ediyorsunuz, özellikle yokuş aşağı çıkış ve inişlerde yolculuk daha da zevkli hale geliyor. Fil üzerindeki resminizi de çekip hemen satın alabiliyorsunuz. Çiftlikte bulunan bebek fili de besleyebiliyorsunuz. Bebek fil genelde çok utangaç ancak muzu görünce dayanamayıp hortumu ile elinizden kapıyor.

Phuket adasında çok sayıda tur alternatiflerini seçebilirsiniz. Biz James Bond adası denilen turu seçtik. Tur sabah tekne yolculuğu ile başlıyor, tur ücretleri çok pahalı değil. Tur orta büyüklükte tekne yolculuğu ile başlıyor. Phang Nga Bay körfezinde çok sayıda dikine doğru büyümüş küçük adalar arasından geçiyorsunuz. Adalar yemyeşil ve yerleşim bulunmuyor. Adaların ardından kanolara binerek mağara gezisine başlıyoruz, adalar dağlık olduğundan çok sayıda mağara barındırıyor. Kanolara binerek adalara doğru yol alıyoruz.

Mağaralara kanolar ile ulaşıyor. Mağara giriş yüksekliği sudan yalnızca 2 karış yükseklikte ve kanolarda mağara girişinde oturma şansınız yok, sırt üstü yatarak neredeyse burnunuza değen mağara girişinden kano ile geçiyorsunuz. Sıcaklık mağara girişinden itibaren giderek artıyor, bunalabiliyorsunuz ancak kafanızı kaldırma şansınız yok. Bu şekilde 5 dakika süren yolculuktan sonra mağara içine giriyorsunuz, içerisi karanlık el fenerleri ile içeriyi görebiliyorsunuz. İkinci durağımız James Bond adası olarak da bilinen ada. Yine kanolarla buraya ulaşıyoruz. Adada tepeye doğru tırmanarak çok güzel manzaralara ulaşabiliyorsunuz. Ardından yolculuğa devam ederek bir sonraki durakta güzel bir plajı olan adaya ulaşıyoruz. Burada denize girerek dinlenebiliyorsunuz. Bir sonraki durak ise yine mağaraları olan bir ada. Yine zorlukla girilen bir mağaranın ardından gizli bir göle ulaşıyoruz, göl suda büyüyen mangrow ormanlarına sahip. Su yüzeyi alçak ve yürümeye ve yüzmeye müsait. Bu arada turda tatmin edici bir öğlen yemeği de ikram ediliyor. Tur çalışanları sizinle özel olarak ilgilenmeye çalışıyor. Turu mutlaka görmenizi tavsiye ederim, bir de Phi Phi adası çok revaçta biz zamanımız olmadığı için gidemedik.

Tayland a gelmişken Tayland mutfağını bol bol tamda imkanı bulacaksınız. Tayland yemekleri tavuk ve deniz ürünleri ağırlıklı. Tayland deniz ürünleri açısından çok zengin. Karides ve ıstakoz gibi deniz ürünleri Türkiye de gördüklerimizden çok daha büyük, yemekleri de son derece lezzetli. Deniz ürünlerini denemenizi tavsiye ederim. Yemek fiyatları da son derece uygun.

Tayland kıymetli madenler açısından da zengin, tur programları mutlaka kıymetli madenlerden yapılan kolye, küpe ve her türlü ziynet eşyasının satıldığı mağazalarda uğruyor, fiyatlar konusunda çok bilgim yok.
Phuket'e gelmişken Thai masajını da mutlaka denemelisiniz. Otellerde masaj fiyatları yüksek, ancak özellikle Kata Beach civarında çok sayıda masaj yapılan yer var, fiyatlar son derece makul. Vucudun farklı yerleri için uygulanan ve tütsü ve çeşitli aromalar ile zenginleştirilen masajlar mevcut. Masaj kızlar tarafından yapılıyor ve tüm gerginliğinizi alıyor.

Karon Point View'e de uğrarsanız Kata ve Karon plajlarını tepeden izleyerek resimlerini çekebilirsiniz. Tepeden körfezlerin ve küçük adaların panoramik resimlerini çekebilirsiniz. Buradan ada çok daha güzel gözüküyor.
Tayland hala krallık ile yönetilen bir ülke. Tayland halkı krallarına bağlılar. Kralın resimlerini birçok meydanda görebiliyorsunuz, bazen yoldan geçen Taylandlılar bile resimlerin önünde saygı ile eğiliyorlar.

Orkide Tayland'ın resmi çiçeği. Orkide tohumlarını bir çok yerde satıyorlar. Alıp saksıya ekerek çoğaltabiliyormuşuz.

Phuket Adası özellikle balayı çiftlerinin rağbet ettiği bir ada, tatiliniz için seçebileceğiniz en güzel alternatiflerden biri. Tayland’ı hayranlık uyandırıcı yapan özelliklerden biri de ucuz fiyatları ve pazarlığın her yerde geçerli olması. Beyaz kumsallı plajları ve gece hayatı ile tatil için güzel bir seçim.