Turistik Sahil Varadero

Varadero, Küba’nın kuzeyinde yer alan Matanzas’a bağlı olan bir tatil beldesidir. Varadero’nun merkezi 5 kilometre uzunluğunda çok dar bir çıkıntıdan oluşuyor. Buraya küçük motor ve yelkenlilerin geçişini sağlayabilmek için ara ara kanallar açılmış.

Varadero’nun diğer adı ise Mavi plaj anlamına gelen Playa Azul. 20 km’lik bembeyaz kumsalları var ama maalesef buranın tadını Kübalılar değil, turistler çıkartıyor. Sahil boyunca dizilmiş çok sayıda 5 yıldızlı otel bulunuyor. Ancak oteller bölgesine, ne kadar acıdır ki, ülkenin kendi vatandaşları kontrol noktasından geçip girebiliyorlar. Ancak otellere giremiyorlar.

Biz bu bölgedeki Otel Punteranas’ta kaldık. Okyanus kenarında güzel bir otel. Otel lobilerinde televizyon yok. Otel odalarında uydu aracılığıyla pek çok kanal izlenebilirken, yerel halk sadece devlete ait tek bir kanalı izleyebiliyor. Otelde çalışan görevlilerin odalardaki televizyonu açması kesinlikle yasak. Otelde çalışan komilerin büyük çoğunluğu yüksek tahsilli. Mesela otelde bizim valizlerimizi taşıyan kişi mühendisti. 1 Euro bahşiş onlar için gerçekten çok iyi bir para. Maaşların yüksek tahsilliler için bile aylık 25 Euro – 35 Euro olduğu bir yerde günde 10 valiz taşısa, alacağı 10 Euro (günde) onlar için çok çok güzel bir gelir.

Buraya yılda yaklaşık 500 binden fazla turist geliyormuş. Plajları kadar, su altı da çok renkli. 25-30 civarında dalış noktası bulunuyor.

Tropikal iklimin hakim olduğu adada bir anda bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyor, ardından hava günlük güneşlik oluyor. Varadero’nun en güzel zamanı kuru sezon olan Aralık-Nisan dönemi.

Varadero’dayken muhteşem bir doğaya sahip olan Cayo Blanco (Beyaz Ada)’ya mutlaka gidin.Burası Varadero’ya yaklaşık yarım saat uzaklıkta yer alıyor. Burada mercan kayalıklarının oluşturduğu bembeyaz kumsalların, masmavi denizin ve serinlemek için içeceğiniz Hindistan cevizi suyunun tadını çıkartın. Biz gittiğimizde Şubat ayının ortasında 26 derecede yunuslarla yüzmek oldukça keyifliydi. Deniz süngerleri ve mercanlar o kadar bol ki, kırılanlar kıyıya vurmuş. Buradan deniz süngerleri ve mercan topladık. Burada su oldukça sığ, ne kadar giderseniz gidin boyunuzu geçmiyor. Bu adada katamaran turlarına da katılabilirsiniz.

Şehrin ortasında yer alan Josone Park’ı da gezebilir buradaki yerel satıcılardan hediyelik eşyalar alabilirsiniz.

Yemek olarak mı? Envai çeşit deniz ürünleri var. Kalamar, karides, ıstakoz, vb… Ve fiyatlar Türkiye ile kıyaslandığında oldukça makul.

Alışveriş için ise şehre yakın kısımda yer alan Plaza Americano’ya gidebilirsiniz. Şehir merkezinden yaklaşık 10-12 peso tutuyor.

HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım.