Ukrayna'da Bilinmeyen Bir Gizem: Lutsk

Lutsk’u ilk geldiğinizde sessiz, sakin, hareketsiz bir şehir zannedeceksiniz! Fakat restoranlarına, kafelerine, eğlence mekanlarına girdiğinizde bu düşünceniz benim gibi değişecek. Gizemli olması da şu yüzden! Buraya Lviv’den her gün tren yok maalesef, karayolu ile de gelmek isterseniz de yolları bayağı kötü! Brest (Beyaz Rusya)’ten de gelirseniz aynı problemler sizleri bekliyor! Çoğu kişi bu yolu çekmek istemiyor, bu yüzden de yabancı az. Restoran ve kafelerde çalışanlar çok bilinçli, saygılı, eğitimli, güler yüzlü ve dikkatli!

Lutsk’a trenle ulaşmak en iyi seçim! Nedeni de karayolunun oldukça kötü oluşu, yolda büyük çukurların olması!

Lutsk, Ukrayna’nın kuzeybatısında yer almakta, Polonya’ya sınır. Nüfusu 230.000 olan bir şehir.

Lutsk'ta kalacak yer için tavsiyem ev tutmanız. Hem daha ekonomik hem de daha kullanılışlı ve rahat. (Portcity’e yakın 2 odalı, gayet güzel ev 350 грн)

Feliçita Pizza

Sabah kahvaltı yapamadıysanız ve vakit öğlene yaklaşmışsa! Sizlere tek önerim var! Voli Caddesi'ndeki Feliçita Pizza (Піцерія Фелічіта пр. Волі 11)’da odun ateşinde pişen, ağzına layık isteklerinize göre hazırlanan (özellikle Порчіні-Peynirli, özel beyaz soslu, orman mantarlı-81 грн 11.10.2015) pizzaları yiyin ve çayınızı için. Gezerken yorulup; dinlenmek istediğinizde ya da karnınız acıktığında Caramel Cafe’ye uğramalısınız.

Akşam olup; karnınız acıktığınızda da Show Basilik’i tek geçerim. Restoranlar oldukça ucuz (Steak (Стейк “Шато Брiан” 75 грн, tatlı Ukrayna şarabının kadehi 18 грн ve enfes! Kaldığımız her akşam yediklerimiz değişti belki ama şarap aynı tercihti. Çalışanları da unutmamak gerekir, bizleri hep onur konuğu yapıp; en iyi yerlerde oturttular! Yedik, içtik ve hizmette de hiç kusur etmediler, sağolsunlar.

Lutskmerkezini, Voli Caddesi’nde bir aşağı-bir yukarı mekanları, Leci Ukrayinka Caddesi’nden ilerleyerek Lubart Kalesi 10 грн (Замок Любарта)’ni ve kiliseleri mutlaka gezmelisiniz!

Lubart Kalesi

Lutsk’da ulaşımda taksiler oldukça uygun ve aç gözlü, üç kağıtçı değiller (genelde her yere 25-40 UAH). Tavsiye edebileceğim taksi şirketi Люск Такси (Tel: 281428, 283328) Biz son gidişimizde PortCity (Tam Tam)’e yakın ikamet ettiğimiz için bizim için çok idealdi. Tren istasyonundan Svityaz Hotel'e taksi 40 грн! Otobüsler 2 грн.

Brest’ten otobüsle (Saat 10.00) gelirseniz; otobüs bileti 148400 BYR. Ayrıca her valiz için de 30000 BYR ödemeniz gerekiyor.

Lutsk’tan Kiev’e karayolu ile giderseniz (Луцьк Експрес 230 UAH-her yarım saatte kalkıyor, yaklaşık 5 saat sürüyor)

Kafe ve restoranların çoğunda Wi-Fi mevcut! (Feliçita Pizza ve Karamel Cafe’de şifre “grandpersona”. Çünkü sahibi aynı şirket)

Lutsk’ta gece hayatı için en kaliteli mekan bence Opera Dance Club (Adres: 42 Voli Ave, Lutsk, Tel: 95 03 63 777 (Kadınlara 40, Erkeklere 50 грн giriş ücreti), Versalle (VERSALLIES, 2 Grushevskogo Ave, Lutsk, Tel: 332 72-00-01 Giriş Ücreti 50 грн)’de güzel mekan!

VERSALLIES

Halihazırda Ukrayna'daki en ucuz şehir!

varol gezi

Kendimi bildim bileli gezmeyi, seyahat etmeyi, yeni yerler görmeyi, yeni kültürler öğrenmeyi, yeni tatlar tatmayı, yeni insanlarla tanışmayı, araştırmayı, kendimi geliştirmeyi sevmişimdir!