EN YENİ MALTA HABERLERİ "MALTA'DA GEZİLECEK YERLER" 1. BÖLÜM

Bu yazı Gezimanya üyesi varol gezi tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Malta’ya geldiğinizde; Sizi Karşılayacak Kelime “Merhba

Havaalanı’ndan şehre doğru giderken; kireçtaşı, kalker taşlarını "Limestone" (sarı renkleriyle), devasa kaktüsleri ve taşların üst üste konularak yapılan taştan duvarları ya da düzgün taş duvarları göreceksiniz! Bugibba’dan Mdina’ya giderken de üzüm bağlarını!

Malta

Marsaxlokk: Pazar gününüzü, balıkçı kasabası olan tekneleri ile meşhur Marsaxlokk (Malta dilinde “x” “ş” okunmakta, Marsaşloh-Marsa Limanı “xlokk” -Arapça’dan gelmekte)’a ayırın! Pazar günü pazar kuruluyor, hediyelik eşya ve deniz ürünleri var. Teknelerdeki göz “Luzzu” İtalyanca “Guzzo”  (Tekneler, Mısır’ın etkisiyle Osiris Gözü’nü taşımakta).

Malta-1

Çok huzur verici, dinlendirici ve balık-deniz ürünleri yemek için ideal bir kasaba! Marsaxlokk’ta sahilde birçok restoran mevcut. Biz CENTRU LABURİSTA’yı seçtik. Balık ve deniz ürünleri menüleri mevcut. Biz çorba ya da domatesli-soğanlı ekmek, balık, kalamar, midye ve salata (12 EUR) menüsünü seçtik. Kalamar çok lezzetliydi!

Malta

Biz, ilk 4 gün Bugibba’da konakladığımız için; Malta’nın kuzeyinini keşfettik.

Malta-3

Popeye Village (Temel Reis Köyü): Köy, bir koya film için inşa edilmiş ve sonrasında turizme açılmış. Giriş ücreti 10.50 EUR. Bu fiyatın içinde bot turu (hava şartları müsait olursa; bize olmadı!), küçük bir içecek (Free Punch) ve fotoğraf çekimi ve sonrasında fotoğraf hediye (Free Postcard). Burada hem film stüdyosunu geziyor hem de Temel Reis, Safinaz ve Kaba Sakal’ın şovlarını seyredebilirsiniz (animasyon ekibini  beğenmedim).

Köyde restoranda bulunmakta. Bana sorarsanız buraya gelmeye değer mi? Ben pek tavsiye etmiyorum. Çocuklu aileler için ideal olarbilir.

Buraya otobüsle gelmek için Valletta’dan 41, 42, 49 No.lu otobüslerle, Sliema/St. Julian’s/Pembroke’dan 222 No.lu otobüsle, Bugibba’dan 221 No.lu otobüsle gelip; 101 No.lu Popeye Village otobüsüne binmeniz gerekli.

Malta-6

Malta’daki plajlar: Mellieha Bay, Paradise Bay, Golden Bay, Pretty Bay, St. Georges Bay, St. Paul Bay vb. Şunu söylemeliyim ki bizdeki kumsalları ararsanız; çok ararsınız! Kıyılar genelde kayalık!

Rabat (Ir Rabat): Malta’nın en eski şehri Rabat’ta, St. Paul’s Catacombs (bilet ücreti tam 5 EUR, öğrenci 3,50 EUR!)’u haftanın her günü 09.00-17.00 saatleri arasında ziyaret edebilirsiniz.

Malta-7

St Paul’s Grotto, The Wignacourt Museum (Casa Bernard, Domus Romana’yı da)’i gezebilirsiniz. Mdina Rabat Cultural Experience Combo Ticket Adults 12 Euro, Children 9 Euro. Cumbalı evleri ile Rabat’ın dar sokakları görülmeye değer!

Malta-8

Dükkanlar tarihi dokuyu bozmadan halkına hizmet ediyor. Gozo’da da Ir Rabat Ghawdex (Victoria) bulunmakta. Gozo’nun başkenti (Citadel). Kafanız benim gibi karışmasın! Malta önceleri Arap etkisi altında, son zamanlarında da ve halen İngiliz etkisi altında kaldığından; şehirlerin isimleri de karışmakta! Kafanızı biraz daha karıştırayım! Fas’ın Başkenti Rabat!

Mdina: Şehir, ülkenin en yüksek tepesinde kurulmuş ve günümüzde bile Ortaçağ’dan kalma özelliklerini korumaya devam etmekte. Malta’nın en eski yerleşim yeri. Malta’nın ilk kilisesi buraya kurulmuş (Mdina Kathedrali)! St. John şövalyeleri adaya yerleşene kadar başkent olarak kullanılmış. Eski Başkent Mdina’ya girmeden Howard Gardens’ı gezmelisiniz!

Malta-9

Kesinlikle Mdina şehrini görmenizi tavsiye ediyorum. National Museum Of Natural History, Cathedral Museum (Mdina Kathedrali, bu katedralin olduğu yerde Roma Dönemi’nde yönetim sarayı varmış. St. Paul’un adaya gelmesi, yönetimin ve halkın Hristiyan olması ile bu saray yerine, bir kilise yapılması için bağışlanmış. 1693 yılında meydana gelen depremden sonra ise kilise tamamen yenilenmiş ve bugünkü halini almış.

Malta-10

Karmelit Kilisesi, Casa Inguanez Malikanesi, yolu takip ettiğinizde de şehir surlarının yanında bulunan restoranlarda (Fontenalla Tea Garden) dinlenirken; kahvenizi yudumlayıp, manzarayı (Malta’nın büyük bölümünü görebilirsiniz) seyretmelisiniz.

Malta-11

Burada halk tarihi şehrin içinde yaşıyor! TRT Haber’in 9 Mayıs 2015 tarihli haberine göre 294 kişi yaşıyor. Mdina’ya Sessiz Şehir denilmekte. Gerçekten de şehrin mistik bir havası var ve sessizlik hakim. Ayrıca Game of Thrones filmi’nin bir kısım sahneleri burada çekilmiş!

Vaktiniz yeterli ise Hükümet Sarayı, Surlar Meydanı’nda Gözetleme Kulesi, Benedict'in Manastırı, Zindan Müzesi’ni gezebilirsiniz.

St. Julian’s (Paceville): Malta’da gece hayatı burada atıyor! 10 yıl öncesine göre daha çok Gentlemen’s Club açılmış ve sokak ortasında kadınlar, erkekler kartvizit (Ücretsiz Giriş-1 Alana, 1 Bedava) dağıtıyor. St. Rita Steps’lerden, yokuştan aşağıya St. George Bay’a doğru inerken sağlı-sollu barları ve restoranları göreceksiniz ve her birinde farklı bir müzik çaldığını duyacaksınız.

Malta-12

Görülmesi gereken bir manzara diye düşünüyorum. Sabahında da hummalı bir temizlik çalışması yapılıyor bu sokaklarda.

Malta-13

Paceville’de en güzel ve kaliteli mekan HUGO’S TERRACE Bar ve Grill Ben’ce! ST George’s Bay Intercontinental Beach Clup'ı ziyaret edebilirsiniz.

Malta-14

Gozo: Malta’nın ikinci büyük adası olan Ada’ya, Biz Bugibba’da ikamet ettiğimizden dolayı; Mellieha, St.Paul güzergahından adanın en kuzey noktasında bulunan Cirkewwa Limanı’na otobüsle gittik. (Şansımıza hava kapalı ve denizde dalgalıydı.)

Malta-15

Buradan feribota bindik, yolculuğumuz yaklaşık 30 dakika sürdü. Denizin dalgalı olması nedeniyle; feribot yolu biraz daha uzatarak ülkenin küçük adası olan Comino'nın çevresinden dolanarak, Mgarr Limanı’na geldik.

Malta-16

Gemi yolculuğundan tırsarım zaten, hele bir de dalgalı olunca! Mgarr'dan tekrar otobüse binerek Gozo’nun en büyük şehri ve Başkanti olan Victoria’ya geldik, tekrar otobüse binerek, ilk ziyaret noktamız olan Azure Window'a geldik. Kıyıya 20-30 metre uzak olmamıza rağmen; rüzgar ve yüksek dalgalar nedeniyle bir güzel ıslandık ve deniz tuzunun tadını hissettik!

Malta-17

Otobüsün kalkış saatine kadar ıslak ıslak beklemek zorunda kaldık. Hava durumunun uygun olduğu günlerde küçük tekneler ile İç Deniz’den Açık Deniz'e çıkıp Mavi Pencere’nin çevresinde yer alan mercanları görme imkanı olabiliyormuş! (4 EUR)

Malta-18

Burada küçük bir kilise, hediyelik eşya dükkanı, restoran mevcut! Otobüs gelir gelmez; Victoria şehir merkezine geldik. Burada kaleyi (restorasyon-inşaat çalışmaları sürüyordu), Gozo Arkeoloji Müzesi'ni (Gozo Museum of Archaelogy giriş ücreti 3 EUR, Öğrenci 2 EUR), adanın merkez kilisesini (Cathedral of the Assumption), şehir surlarını, Adalet Sarayı ve Piskoposluk Sarayı’nı gezebilir; şehirde kısa bir tur atabilirsiniz!

Malta-19

Malta-20

Biz, eski tarihlerde küçük bir şapel olan fakat günümüzde çok büyük bir Adak Kilisesi olan Ta'Pinu Kilisesi (Ta'Pinu Sanctuary, Gharb GRB 1704)'ni görmedik ama Sizin vaktiniz varsa ziyaret edebilirsiniz! 15.45 feribotuna yetişerek Gozo'dan ayrıldık.

Bugibba: Burası bir sahil kasabası. Tamamen dinlenmek ve kafa dinlemek için ideal! Genelde Avrupalı yaşlı turistler mevcut! Malta'da kaldığımız 8 günün, 4 günü burada kaldık.

Qawra: Bugibba'nın devamında. X3 No.lu otobüsün son durağı. Malta Ulusal Akvaryum ve (Triq It-Trunciera, San Pawl il-Bahar)! Classic Car Museum (Tourists Street) burada bulunmakta.

Malta-21

Valletta, Sliema, Mosta ve Üç Şehirler'i kapsayan Malta'da Gezilecek Yerler 2. Bölüm'ü de okuyabilirsiniz!

varol gezi kullanıcısının resmi

varol gezi

Kendimi bildim bileli gezmeyi, seyahat etmeyi, yeni yerler görmeyi, yeni kültürler öğrenmeyi, yeni tatlar tatmayı, yeni insanlarla tanışmayı, araştırmayı, kendimi geliştirmeyi sevmişimdir! Nerelere gidilir, nerede ne yenir, ne içilir? Hep merak etmişimdir!  Olcay VAROL | VAROL GEZİ - EKONOMİK - UCUZ SEYAHAT HAKKINDA TÜYOLAR varolgezi.com