Adının Söylenmesi Zor Bir Başkent: Ljubljana

Selanik'ten başladığımız gezimizde, Zagreb (Hırvatistan)’den sonra trenle (2.Sınıf 98.76 HRK-14 Euro) uğradığımız şehir Ljubljana’ydı! Şehrin ne kadar modern olduğunu, insanların yardımseverliğini ve kibarlığını iner inmez; tren istasyonundaki Turizm Bürosu’ndaki görevlilerden kolaylıkla anlayabiliyorsunuz! Turizm için dizayn edilmiş bir Şehir!

Turizm Bürosu’ndan aldığımız bilgilerle; bir süre kalacak yer aradıktan sonra Penzion Pod Lipo (58 Euro)'yu biraz zor olsa da bulduk; çalışanlar çok yardımsever ve anlayışlardı!

Ljubljana, Slovenya'nın başkenti ve en büyük şehri! Nüfusu 280.000!

Ljubljana, Slovenya

İlk görüşte okuması oldukça zor gibi görünüyor (Lubliyana). Biraz Rusça bilgime dayanarak (Любовь) Aşk'tan geldiğini düşünüyorum. Nüfus çok kozmopolit olduğundan; mutfağı da çok çeşitli! Şehir merkezinde Türk Dönerci (AGA KEBABCI-Dürüm Döner Kebap 3,5 Euro) bulduk ve yemek tercihimizi bu yönde kullandık. Kafenin birinde menüde Türk Kahvesi (1.60 Euro)’ni görünce denedik ama hayal kırıklığına uğradık, tavsiye etmiyorum.

Preseren Meydanı, Ljubljana

Gezilecek Yerler: Üçlü Köprü (Tromostojve), köprünün yanında Preseren Meydanı (France Preseren Slovenlerin milli şairi, Bu meydanda satıcılar bulunuyor), Kale (Giriş ücreti 3 Euro) ve Kale’den şehir manzarası, Ejderha Köprüsü (Zmajski Most-Şehrin simgesi halinde gelmiş 4 tane ejderha heykeli var), Tivoli Parkı gezilecek yerler arasında. Lublianika Nehri'nin her iki yakasında da cıvıl cıvıl Kafeler ve restoranlar var. Buralarda vakit geçirebilirsiniz!

Ljubljana, Slovenya

Preseren Meydanı'nda gösteriler yapılıyor! Şansımıza o akşam da Makedonların gösterisi vardı! Şehrin her yerinde ejderha heykellerini, resimlerini, figürlerini vb. görmeniz mümkün! Hatta bayrağında da!

Preseren Meydanı, Ljubljana

Ulaşım: Ljubljana'ya her gün (iki kez) direkt uçuşlar mevcut! Havaalanından şehir merkezine ise her saat başı kalkan otobüslerle 5 Euro'ya, Air Shuttle ile 9 Euro'ya ulaşabilirsiniz! Birkaç kişi iseniz araç kiralamak daha uygun! Ljubljana’dan Budapeşte’ye 2.Sınıf tren bileti 53,40 Euro!

Ljubljana Kalesi, Slovenya

Tavsiyem: Ljubljana’ya gidiniz ve geziniz! Benim çok hoşuma giden gezmesi çok hoş ve keyifli bir şehir! (Mayıs'ta tekrar gideceğim) Gezmek için 1 gün yeterli.

varol gezi

Kendimi bildim bileli gezmeyi, seyahat etmeyi, yeni yerler görmeyi, yeni kültürler öğrenmeyi, yeni tatlar tatmayı, yeni insanlarla tanışmayı, araştırmayı, kendimi geliştirmeyi sevmişimdir!