Ukrayna'nın Mesire Yeri: Hydrapark, Kiev

Hydrapark, Dinyeper nehriortasında 188 hektar arazi üzesine kurulmuş bir ada. Kiev’in yazlık yeri. Kıyıları tamamen kumlarla doldurulmuş. Her yerde olduğu gibi burada da ister halk plajına, isterseniz özel paralı beach clublarına gidebilirsiniz. Tabii Türkiye’nin sahillerinden sonra burası sizi ne kadar çekecektir... orası muamma...

Burada balık tutanlardan, kano yapanlara, yüzenlerden bungee jumping yapanlara kadar herkes var. Bir de unutmadan söyleyeyim; bir de özel çıplaklar plajı var. Tabii bizim ailecek sere serpe güneşlenmemiz biraz tuhaf olacağından biz gitmeyi düşünmedik.

Hydropark’ta öğle yemeği için yerel bir restoranı seçiyoruz. Yolun sonuna doğru sağ tarafta yer alıyor. Girişi değirmen şeklinde. Gördüğünüz anda sanki sizi içeri davet ediyor. Çatısı samanda ve tüm çalışanlar yerel giysili. Hem yemekleri lezzetli, hem fiyatı uygun şirin bir yer. Biz burada mantar, havuç, soğan ve peynir ile yaptıkları çorbadan içtik. Ana yemek olarak “Chicken Cutlet” adındaki içi peynir, dereotu, tereyağı ile dolu galeta unu ile kızartılmış tavuk sarma yedik.

Çocuklu aileler için parkın girişinde ufak bir eğlence alanı da bulunuyor.

Özellikle hafta sonları Kievli’lerin akın ettiği bu bölge bana çok cezbedici gelmedi. Burada nehrin rengini görünce, ister istemez insan “gözünü sevdiğimin Göcek, Datça sahilleri” diyor. Ve Antalya’ya akın eden bunca Ukraynalı turiste bir kez daha hak veriyorum.

Kiev’de kalabileceğiniz birçok uygun otel bulunuyor. Bunlardan Avrupa Meydanı ile Bağımsızlık Meydanı arasında yer alan Khreschatyk City Center Hotel konum ve kalite açısından şehrin en iyilerinden. Ayrıca otelden St. Sophia Katedrali'ne ve Ukrayna Ulusal Sanat Müzesi'ne yürüyerek 15 dakikadan kısa sürede ulaşılabiliyor. Bunun yanında ekonomik otel arayanlar için ise Khreschatyk Guest House otelini de ekonomik seçimler arasında değerlendirebilirsiniz. Otel ulaşım ağlarına 5 dakikalık bir mesafede merkezi bir konumda. Son olarak da  Kiev'in ticaret ve kültür merkezindeki lokasyonuyla, farklı adreslerde daireleri bulunan Apartments in City Center Area’dan bir daire kiralamayı da düşünebilirsiniz. Bu otel önerilerinin dışında, Kiev’de ki diğer otel seçenekleri için buradan booking.com’a girip göz atabilir, isterseniz rezervasyon da yapabilirsiniz.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur.1997 - 1999 İstanbul Üni