Varşova Novy Swiat Caddesi ve Çevresi

Novy Swiat caddesi çok modern yapıda oluşturulmuş burada birçok kafe ve restoran var. Kısa bir cadde olsa da Varşova’nın en önemli alışveriş caddelerinden biri. Diğerleri ise; Chmielna, Marszalkowska ve Jerozolimskie’dir. Buralarda yerel ve uluslararası birçok ürünü bulmak mümkün. Ancak amacınız, otantik şeyler bulmak ve hediyelik eşya almak ise doğru adres: Rynak yani Eski Kent (Old Town)

Bu caddede yaşadığımız ilginç bir olay ise eczaneden antibiyotik alma deneyimimizdi. Biliyorum ki Avrupa da kafanıza göre “bir paket duocid alayım” diyemiyorsunuz. Gerçi şimdi artık biz de bu uygulamaya geçtik. Her yerde reçete isteniyor. Eczaneye girdik, antibiyotik istedim, haliyle “reçete” dedi. “Yok” dedim. “Veremem o zaman” dedi. İşte bu noktada kardeşim imdadıma yetişti. Kendisi doktor ve tatile çıkarken kaşesini evde bırakmayı unutmuş. “Abla bir dakika” dedi ve çantasından boş reçete ve kaşesini çıkardı. Bana bir antibiyotik yazdı, kaşeledi imzaladı ve eczacıya verdik. İlacı anında verdi. İşte böyle...

Nowy Swiat caddesi bir noktada – o nokta bir dörtyolda ki trafik ışıkları – Krakowiskie Przedmiescie caddesine bağlanıyor ki bu caddenin sonunda da Rynak yani eski kent merkezi var.

Krokowiskie Przesmiescie caddesinde mutlaka görülmesi gereken yapılar; Parlamento binası, St. Anna Kilisesi, Adam Mickiewicz heykeli, Başkanlık Sarayı, Varşova Üniversitesi, Kutsal Ruh Kilisesi, Tyszkiewicz-Potocki Sarayı, Uruski Sarayı, Kazimierzowki Sarayı ve Staszic Sarayı.

Başkanlık Sarayı 1643-1645 seneleri arasında inşa edilmiş. 17. Yy sonundan 1817 senesine kadar Radziwill ailesinin mülkü olarak kullanılmış. 1970 senesinde Almanya ve Polonya ilişkilerini düzenlemek adına burada görüşmeler yapılmış. 1994 senesinden beri Başkanlık sarayı olarak kullanılmaktadır. Varşova Üniversitesi 1816 senesinde ilk eğitimlerini hukuk ve tıp alanında vermek adına açılmış. 1831’de ise Rus kuvvetleri tarafından kapatılmış. 1869 senesinden itibaren tekrar dil ağırlıklı eğitim vermek üzere açılmış. Universite kampüsü içerisinde birçok tarihi yapı var. Bu yapılar: Tyszkiewicz-Potocki Sarayı, Uruski Sarayı, Kazimierzowki Sarayı. Varşova ulusal Kütüphanesi de Universitenin içinde. Nazi saldırıları döneminde buradaki 4.000 üzerindeki el yazması kitabı yakmışlar.

Nazilerin yaktığı şey sadece kitaplar değil. Tüm şehri yakıp yıkmışlar. 1944 sonrasında şehrin %90’ı yok olmuş ve yeniden aslına uygun olarak inşa etmişler. Sadece ayakla kalan binalar Nazi subaylarının kullandığı binalar olmuş.

Kutsal Ruh Kilisesi de (içinde Chopin’in kalbinin gömülü olduğu) yıkılıp yeniden yapılanlardan. Barok tarzdaki bu kilise 1679-1696 yılları arasında yapılmış, şavaş döneminde bombalanmış, 1945-1953 senelerinde tekrar yapılmış.

Varşova’da ilginç bir şey var. Eski Sovyet ülkelerinden, alt yapı süper ama metro inşaatının temelleri 1984 senesinde atılmış. Sosyalist dönemde hiçbir şey yapılmamış. 24 tane metro istasyonu var ve bitmesi tam 24 sene sürmüş. Metro 2008 senesinde açılmış, ama sadece tek yöne çalışıyor.

Varşova Vistula nehri ile ikiye bölünmüş. Batı tarafında Eski şehir, şehrin modern tarafı ve turistik yerler, doğu tarafında ise banliyö kısmı ve iş merkezleri var.

Varşova’da konaklama diğer Polonya şehirlerinde olduğu gibioldukça ucuz. Konaklamanızı ister kaliteli otellerde isterseniz 2 haneli fiyatlarıyla bütçe dostu otellerde yapabilirsiniz. Otel önerisi olarak Hampton by Hilton Warsaw City Centre şehrin en iyi otelleri arasında, tercih edilebilcek bir otel. Złote Tarasy Alışveriş Merkezi ve Kültür ve Bilim Sarayı'na birkaç adımlık bir mesafede yer alan otel ayrıca ulaşım bakımındanda oldukça elverişli bir konumda yer alıyor. Bu otelin yanında alternatif olarak Novotel Warszawa Centrum oteli de düşünebilirsiniz. Novotel oteli, merkez tren istasyonu ve Novotel Centrum ile Kültür ve Bilim Sarayı'nın tam karşısında bulunuyor. Her ne kadar uygun fiyatları olsa da konaklamaya fazla para harcamak istemiyorsanız 2 haneli fiyatlarıyla ekonomik otellerde de kalabilirsiniz. Bunlar arasından Hotel Mazowiecki, ünlü Nowy Świat Caddesi'ne yaklaşık 500 metre mesafede yer alan bir otel. Otelin çevresinde ise birçok restoran ve eğlence merkezi yer alıyor. Bu otele alternatif olarak aynı kalite ve fiyat skalasında yer alan TopOne Apartments’de iyi bir tercih olacaktır. Bu önerilerin dışında Varşova’da ki diğer otellere göz atmak istiyorsanız, buradan booking.com’a girebilir ve isterseniz rezervasyonda yapabilirsiniz.