Zagreb'de Gezilecek ve Görülecek Yerler

Ljubljana-Zagreb arasındaki yol otoban olduğu için rahat bir yolculuk oluyor. Tam 1,5 saat sonra Zagreb merkezinde arabamızı park etmiş bulunuyoruz. Park ettiğimiz bölge sakin gibi derken az sonra kendimizi büyük bir meydanda kurulmuş cıvıl cıvıl bir semt pazarının ortasında buluyoruz.

Dolac Pazarı şehrin merkezinde, pazarcı teyzelerin sebze-meyve sattığı, etrafındaki kafelerde de al yanaklı gürbüz Hırvat amcaların sabah çayı yudumlar gibi sabah biralarını yudumladığı hem turistik hem lokal bir pazar. Pazarı gezip devam ettiğimizde sağlı sollu kafelerin, restoranların, atölye ve galerilerin bulunduğu araç girişine kapalı, sevimli bir sokak olan Tkalciceva'ya ulaşıyoruz. Öğle yemeği yiyeceğimiz mekân belli oldu : )
Ama öncesinde tarihi ve turistik mekân gezisi yapmaya koyuluyoruz. Şehir Gornji Grad (Upper Town) ve Donji Grad (Lower Town) olmak üzere iki kısımdan oluşuyor. Biz Orta Çağ'dan kalan eserlerin yoğunlaştığı Gornji Grad kısmını geziyoruz. Bu tercihimizde Orta Çağ eserlerine olan özel ilgimizden ziyade restoran sokağı Tkalciceva'ya olan mesafemizi koruma isteğimizin etkisi var : )
 Zagreb Katedrali ve St. Mark Kilisesi önünde pozlarımızı verdikten sonra Lotrscak Kulesi’nin önündeki tepeden şehri izliyoruz. Tüm Zagreb ayaklarımızın altında...

Restoran sokağına geri dönüyor, tipini beğendiklerimizin menülerini inceliyoruz, vaktiyle çok beğenmiş olduğumuz Saraybosna mutfağından seçenekler sunan bir restoranı tercih ediyoruz. Güzel köftelerin kokusu üzerimizde mıknatıs etkisi yaratıyor. Köfte-patates ve içimi hoş, buz gibi bir Ozujsko birası, yaz günü iyi geliyor :) Yan masamızda oturan çiftin yediği bol krema soslu et yemeğinde gözüm kalıyor. Meğer Zagreb'in spesiyali buymuş. Çok geç! Karnımız doydu bile, bu spesiyal başka bir bahara kalıyor : ( Yemek sonrası Lower Town tarafına geçip şehrin modern kısmını geziyoruz. Meydanlar arasında en renkli bulduğumuz Cvjetni Meydanı’ndaki kafelerden birinde bir bira daha hüplettikten sonra dönüşe geçiyoruz. Sahi arabayı nereye bırakmıştık : ) Ljubljana’ya dönmeden önce yolumuzun üzerindeki Orta Çağ’dan kalma Skofja Loka şehrine uğruyoruz.

Vardığımızda hava kararmak üzere, sokaklarda in cin çift kale, hakikaten de Orta Çağ’a ışınlanmışız gibi bir ortam var, hafiften ürperiyorum. Meydana doğru ilerlediğimizde bir konser hazırlığı görüyoruz. Bu ambiyansa kilise korosu konseri yakışır aslında ama bu bildiğin “no name” bir grubun popüler şarkıları icra ettiği pop-rock tarzında bir konser... Karton bardakta satılan biralardan biz de alıp kalabalığa karışıyoruz ama niyeyse pek havaya girebildiğimiz söylenemez, 1-2 şarkı dinleyip Skofja Loka’dan ayrılıyoruz. Sonra tekrar Ljubljana’ya dönmek üzere yola koyuluyoruz.

Yazarın diğer yazılarını www.gezentianne.com'dan takip edebilirsiniz.