Annecy Gezi Notları

Annecy; Fransa’nın güneydoğusunda yer alan, İsviçre sınırına çok yakın küçük ve şirin bir tatil merkezi. Şehir, Avrupa’nın en temiz gölünün yanında kurulmuş ve şehrin içinden kanallar geçiyor. Kanalların üzerine kurulmuş tarihi ve güzel köprüleri, gölün karşı kıyısında bulunan Alp Dağları’nın eşsiz manzarası, eski şehrin bozulmamış tarihi dokusu bu şehri güzelleştiriyor. Şehir; kışın kayakçıların, yazın su sporları yapan tatilcilerin favori mekânları arasında yer alıyor.

Cenevre’den Lyon’a giderken bu güzel şehri de gezme fırsatı buluyoruz. Çok fazla zamanımız yok. Gölün kenarında konaklama yapılabilecek oteller görüyoruz. Umuyoruz; daha sonra uzun süreli kalıp, berrak suları ile bizi etkileyen bu masmavi gölde yüzme fırsatı da bulabiliriz.

ANNECY GEZİ REHBERİ

Annecy Gölü

Göl çevresini keşfetmek için tekne turu yapabilirsiniz. Çeşitli rotalar ve fiyatlar mevcut. Gölde ayrıca yelken kulüpleri de bulunuyor. Deniz bisikleti kiralayarak gezmek de mümkün.

Le Palais de I'Île: Annecy Tarih Müzesi

Eski Ortaçağ hapishanesi, şimdi ise Annecy Tarih Müzesi olarak hizmet veriyor. Kanallar arasında bulunan konumuyla turistler tarafından en çok fotoğrafı çekilen ve beğeni toplayan yer.

Faydalı Bilgiler:Adres: 3 passage de l'Île F - 74000
Telefon: 0450650814
E-mail: [email protected]
Website: http://musees.agglo-annecy.fr

Ücret: 3,50 € (12 yaş ve altı ücretsiz)
Ziyaret saatleri: Haziran-Eylül: 10.30-18.00, Ekim-Mayıs: (Salı günleri kapalı) 10.00-12.00 / 14.00-17.00

Bridge of the Thiou - Thiou Köprüsü

Annecy eski şehir merkezinde bulunan bu köprü üzerinden şehrin en güzel fotoğraflarını çekebilirsiniz.

Faydalı bilgiler:
Adres: r. Perrière F - 74000 Annecy74000Annecy

Lover's Bridge: Aşıklar Köprüsü

Vasse Kanalı’nın girişinde bulunan bu köprü üzerinden şehrin en güzel manzaralarını seyredebilirsiniz.

Faydalı bilgiler:

Adres: Pont des Amours F - 74000 Annecy74000Annecy

Old Annecy - Eski Şehir

Eski şehir merkezinde yayalara ayrılmış bölgede zevkli bir yürüyüş yapabilirsiniz. Bu bölgede restoranlar, kafeler, dondurmacılar, el sanatları satan dükkânlar yan yana sıralanmış.