Antalya'nın Tarih Kokan Kent Merkezi: Kaleiçi

Antalya'ya ilk defa 7 yaşımda gitmiştim. O zamanlardan hatırladığım tek şey aşırı sıcak, uykusuzluk ve her yeri sarmalamış sarışın Almanlardı.

Kaldığımız küçük pansiyonu da unutmamak gerek. Daracık sokaklardan geçerek vardığımız Kaleiçi'ndeki bu küçük pansiyonu işleten Salih Amca'yı hala hatırlıyorum.

Orada kaldığımız 15 gün boyunca her sabah kalktığımda onun Kaleiçi esnafıyla tavla oynadığını görürdüm ve bu haliyle bana hep büyükbabamı hatırlatmıştı. Çünkü hayal meyal hatırladığım büyükbabamdan aklımda kalan tek şey sabahları dükkanının önüne attığı masada oynadığı tavlaydı.

Kaleiçi'ne yıllar sonra, 19 sene sonra bir daha gittim. Bu sefer farklı gözle baktım Kaleiçi'ne. Liman manzarası ve Antalya Kalesi, hala dokusunu koruyan taş evleri bana İtalya'nın dar sokaklarını hatırlatıyordu.

Neler Yaptım?

Gittiğim ilk gün Kaleiçini ve Işıklar bölgesini gezdim. Antalya gerçekten son 10 senede çok gelişmiş. Antalya turizmle yatıp turizmle kalkan bir şehir.

Kemer, Kundu, Belek gibi bölgelerde Türkiye'nin en lüks ve turistik otellerine rastlamak mümkün. Bir önceki gelişime göre çok daha fazla Rus gördüm. Önceden Almanlar çok olurdu, şu anda Ruslar almış başını gitmiş. Rusların sıcak denizlere açılma sevdası sanırım sona ermiştir çünkü şehirde Türkler kadar Ruslar da var : )

Antalya'ya gelirken SunExpress'i tercih ettim, nitekim şirketin Türkiye'deki merkezinin Antalya'da olduğunu Antalya'ya gidince fark ettim.

Kaleiçi'nde Nerede Yemek Yenir?

1. Castle: Antalya kalesinin hemen yanında yer alıyor ve Antalya'nın muazzam deniz manzarısını ayaklarınız altında hissetmenize olanak tanıyan bir konumu var. Castle'da körili tavuk yedim, gayet başarılıydı.

Yanında içtiğim bira ise biraz buzluydu, bu yüzden ben içerken buzlar erimeye devam etti, bu da biranın tadını biraz kaçırdı. O yüzden oraya gidip bira keyfi yaparsınız bu durumu mutlaka belirtin.

Falezlerin üzerindeyken bir yandan Lara'yı bir yandan da Konyaaltını izlemenin tadını çıkarmak müthişti.

2. İl Vicino: En sevdiğim yiyecek: Pizza... Fakat İtalyanların gerçek pizzasına aşığım. Yani hamurunun yükseklikleri belli olmayan, kimi zaman eciş bücüş bir hamurla gelen, odun fırınında pişmiş üzerinde birden fazla peynir barındıran gerçek bir İtalyan ustanın yaptığı pizzalara aşığım.

İtalya'da birçok defa pizza yemiş olmama rağmen Antalya'da en az onlar kadar lezzetlisini bulabileceğimi hiç düşünmemiştim.

Fakat Tripadvisor'da Antalya'daki en iyi restoran olarak oylandığını görünce fırsatı kaçırmak istemedim ve Tuana Hotel'in giriş katında yer alan, ustasının İtalyan olduğu, inanılmaz huzur veren ve dinginleştiren bir bahçeye sahip olan İl Vicino'ya gittim.

Daha sonra 2-3 kere daha gittiğim bu restoranda size önereceğim pizza ''Smoked Pizza''.

Smoked Pizza dışında acılı pizzalar da gayet tatmin ediciydi fakat Smoked apayrı bir lezzetti.

2 pizzanın, 3 kişiyi doyurabileceğini düşünüyorum, tabii ki benim gibi bir 3 kişiden bahsetmiyorum : )

Tek olumsuz yanı olarak da acaba makarna da olabilir miydi diye düşünüyorum, fakat unutulmamalı ki İl Vicino bir pizza restorantı.

3. Son Çare Köftecisi: Bu ismi gördüğümde çok güldüm. Sürekli düşünüyorum acaba geç saatlerde tüm restoranlar kapanınca tek yemek yenecek yer burası kaldığı için mi ismi Son Çare Köftecisi, yoksa buranın sahibi her işi yapmış, son olarak bir de köfteci açıyım, son çare bu diye mi adını Son Çare Köftecisi koymuş : )

Eğer cebinizde çok para kalmadıysa ve gecenin bir yarısında karnınız acıktıysa son çare köftecisine gidebilirsiniz. Güzel ve farklı olan şey, köfte - ekmeğinizi aldıktan sonra ekmeğin arasına istediğiniz kadar yeşilliği koyabilmeniz. Bir anlamda self servis köfteci.

Televizyonda sürekli gösterilen Ankara havası ve göbek atan kadınlar yüzümü baya gülümsetti.

Salaş bir yer için tercihiniz burası olmalı.

Kaleiçi'nde Gezilecek Yerler

Kaleiçinin büyüsüne kapılmamak elde değil. Kaleiçinde görmeniz gereken yerler:

1- Yat Limanı

Antalya'ya gelip Marina'ya gitmemek olmaz. Limandan sürekli kısa gezi yapan yatlar kalkıyor. Ortalama 15-20 liraya 1 saat gezip geliyorsunuz.

Limana inerken ve çıkarken biraz yorulabilirsiniz, ama o kadar da olsun : ) Kaleiçi'nin yokuşları ünlü.

2- Hadrian Kapısı

Kaleiçinin Işıklar'a yakın bölgedeki girişindeki bu büyük kapı bundan yaklaşık 2000 sene önce zamanın Roma İmaparatoru Antalya'yı ziyaret edeceği için, onun şerefine yapılmış. Hadrian, mimari dokusunu hiç kaybetmemiş desem yeridir. Turistlerin en çok zaman geçirdiği ve büyülendiği yerlerin başında geliyor.

3. Antalya Oyuncak Müzesi

Sunay Akın, İstanbul'da açtığı müzenin bir benzerini Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Mustafa Akaydın'ın ricası üzerine Antalya'da da açmış. Daha önce hiç oyuncak müzesi gezmemiştim, gezince çocukluğuma yeniden döndüm.

Gerçi sadece kendi çocukluğuma dönmekle kalmadım, başkalarının bundan 100 yıl önce oynadığı oyuncakları görüp, o zamanları da hayal ettim.

Mutlaka görülmeli.

4. Gece Hayatı ve Publar

Kaleiçi'nin gece hayatı yazın çok hareketli oluyor. Ally isimli disco yıllardır müşterilerine hizmet veriyor, civarda birçok canlı müziğin olduğu rock cafeye rastlamak mümkün. Hafta sonları bu publar tıklım tıklım dolu oluyor.

Kaleiçi'nin ara sokaklarında gençlerin hep birlikte oturup gitar çaldıklarını ve şarkı söylediklerini görüyorsunuz.

------------------

Aklımda kalanlar bunlar, kaçırdıklarımı bu metnin altına yorum yaparak belirtebilirsiniz. Kendinize bir sonraki yazıma kadar çok iyi bakın...

Adem Tosunay

Merhaba,Ortalama olarak ayda 1 kere geziyorum. İşten fırsat bulduğum haftasonları benim için kaçış oluyor.