Milli Mücadeleye Tanıklık Eden Şehir: Afyonkarahisar

Bazı yerler vardır, gittiğinizde oradaki geçmiş hayatlar aklınıza gelir durur. Çünkü bastığınız toprakların altında tarih yaşıyordur.

Türkiye, hem medeniyetler beşiği olduğundan hem de bağımsızlık mücadelesini yokluk içinde ve azimle, inançla yürüttüğü için hikayesi olan çok fazla şehire ev sahipliği yapmaktadır.

Erzurum, Çanakkale aklıma ilk gelenler fakat Afyon da en az onlar kadar önemli.

Afyonkarahisar'ı duyduğumda aklıma hep Atatürk'ün o meşhur bir o kadar da hüzünlü ama çaresiz olmayan resmi gelir.

Cumhuriyet'in kazanıldığı bu topraklara ne zaman gitsem aklıma ilk olarak bağımsızlık mücadelemiz gelir.

Koca bir savaşın yükünü omzunda taşıyan, kalabalığın içinde belki de kendini yalnız hisseden ama inancını, umudunu hiçbir zaman kaybetmeyen o adam ve komutasındaki askerleri bizim bugünlere gelmemizi sağladı.

Afyon'dan bahsedecekken küçük bir anma yapmadan konuya girmek istemedim.

Ruhları şad olsun...

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Evet Afyon... Tarihi dışında gezilecek görülecek, hatta deneyimlenmesi gereken müthiş bir mutfağa sahip Afyon'a ailecek yılbaşı çıkarması yaptık.

Bunda en büyük etkenlerden biri annemin dinmek bilmeyen sırt ağrılarıydı. Bu yüzden Türkiye'de belki de termal denince akla ilk gelen şehir olan Afyon'da bir termal otelde konaklamak üzere seyahate çıktık.

Afyon'a vardıktan sonra yılbaşı günü termal havuzun keyfini çıkardık, aynı zamanda otelin de eğlencesi olduğu için çok güzel zaman geçirdik.

Bu arada termal suların bu kadar şifalı olduğunu bilmiyordum, özellikle Afyon'un termal suları içerdiği mineraller bakımından eşsiz.

Hatta birkaç günlük termal havuz keyfimin sonunda cildimin güzelleştiğini aynanın karşısına geçince anladım : )

Tabii annemin yıllardır çektiği sırt ağrısına da çok iyi geldi ki zaten uzmanlar tarafından bu suların şifa kaynağı olduğu teyit ediliyor.

Neyse...

Afyon'da Nereleri Gezdim?

Müzeler: Sadece bir müzeyi gezme fırsatım oldu, bunladan ilki Afyonkarahisar Müzesi ki Roma ve Bizans dönemine ait birçok tarihi eser bulunuyordu ve bugüne kadar gezmediğim için pişman oldum.

Bu müze dışında Boldavin ve Arkeoloji müzelerini de gezmek istedim fakat zaman sıkıntısı başıma bela oldu : (

Buzluk Mağarası: Kurtini Mağarası'na gitmeyi çok istesem de sadece Buzluk Mağarası'na gidebildim.

Mağaraya gidebilmek için epey yüksek olan Sultan Dağı'na tırmandık, sanırım oradan da epey bir süre yürüdük. Yürüdük derken kızımı yanıma alıp gittim, çünkü yaşını almış kişiler için mağaraya ulaşmak epey sıkıntı olabiliyor.

Ama sonunda değdi, içerideki buz kristalleri gerçekten bir elmas hazinesi bulmuşuz izlenimi yaratıyordu.

Aslında gezmek istediğim çok yer vardı fakat zamanım ve ailemle gelmem sadece birkaç yeri gezmeme imkan tanıdı.

Nerede Yedim?

Öncelikle söyleyim tabii ki sucuk aldım. Biz genelde Afyon'un en iyi sucukları olarak Ahmet İpek'i ve Cumhuriyet'i biliriz fakat Afyon'a gittiğimde halk ağırlıklı olarak İtimat Sucukları'nı önerdi. Fakat ben üçünden de aldım.

Cumhuriyet Sucukları benim küçükken Afyon otogarında durup aldığım sucuktan biraz farklı geldi. Sanki sucuk her yere gitmeye başlayınca biraz kalite düşüyor gibi, ama siz deneyip kendiniz karar verin.

Ahmet İpek, Cumhuriyet'ten daha lezzetli geldi fakat İtimat kesinlikle yediklerim arasında en iyisiydi. İşin garibi İtimat'ı daha önce duymamıştım, sanırım artık çoğu markette Cumhuriyet ve Ahmet İpek'e rastlıyoruz ama İtimat bulunmuyor, o yüzden duymamışım.

Son olarak bu konuyla ilgili belirteyim ki Kayseri'nin sucukları açık ara farkla daha iyi.

İkbal Lokantası: Tesislerdekiyle karıştırmayın, bir de şehir merkezinde var. Buranın daha iyi olduğunu söylüyorlardı, gittim. Evet yemekler oldukça güzeldi fakat personelin yüzü gülmüyor.

Sanki verdiğimiz her sipariş üzerlerine bir iş yükü bindiriyor gibiydi, o yüzden huzurlu olamadım.

Et yemeklerini mutlaka deneyin derim.

Numan Usta: Uzun süredir bu kadar iyi bir döner yediğimi hatırlamıyorum, Afyon'un eti genel olarak lezzetli ama Numan Usta'nın etinin lezzeti farklıydı.

Önden de tandır çorbasını içtim ve birçok şeyin tadına baktım, tandır çorbası da müthişti, anladım ki etli yemekleri genel olarak güzel ve kesinlikle öneriyorum.

Şimdilik bu kadar, gelecek ay gezim Salzburg'a olacak. Avusturya'ya 4 senedir gitmedim ve hafta sonumu Salzburg'a ayıracağım...

Size müthiş bilgiler vereceğim, bekleyin.

Selamlar...

Adem Tosunay

Merhaba,Ortalama olarak ayda 1 kere geziyorum. İşten fırsat bulduğum haftasonları benim için kaçış oluyor.