Aqua Azul Şelaleleri

San Cristobal ile Palenque arası 230 kilometre. San Cristobal’dan Aqua Azul ise 170 km. Biz de San Cristobal’dan çıktıktan sonra yol üzerinde Aqua Azul şelalelerine uğruyoruz.

Aqua Azul şelaleleri girişinde de bir halat germişler. Aynı Juan Chamula köyüne girişimizdeki gibi. Orada da köyün girişinde üzerlerine koyun postu geçirmiş yerliler yola bir halat gerip, yolu kesmişlerdi. 5 $ bahşiş aldıktan sonra halatı yere indirip geçişimize izin vermişlerdi. Burada da otobüs ücretini ödeyince halatı serbest bırakıp, geçişimize izin verdiler. Biz geçtikten sonra bir sonraki araç için yeniden ipi gerdiler.

Aqua Azul şelalelerinin en büyük özelliği içerisinde çok sayıda kurbağanın yaşaması ve günün ışıklarının eğimine göre şelalenin renk değiştirmesiymiş. Birbiri üzerine dökülen çok fazla yükseltisi olmayan pek çok şelale var burada.

İsteyenler bu şelaleye girerek yüzebiliyorlar. İçindeki kurbağa sayısı nedeniyle biz girmeye pek cesaret edemedik açıkçası. Ancak şelaleler bir hayli kalabalıktı. Bu bölgede yaşayanların sayfiye yeri gibiydi.

Biz şelale boyunca yandaki patikada kurulmuş yerel tezgahların arasından yürüyerek yukarıya kadar çıktık. Bir tarafımızda şelaleler zinciri, diğer tarafımızda renkli Meksika tezgahları… Bu tezgahların bir kısmında ise çok güzel şekilde kesilmiş tropikal meyveler bulunuyor.

Bu patikada yürürken yolda birbirlerinin bitlerini ayıklayan insanlar görüyoruz. Meksika’nın her bir köşesi çok renkli ve canlı.

Şelalenin yanında bir restaurantta ızgara balık, taco ve buz gibi Meksika birası “Corona”larımızı içip, tekrar otobüsümüze binerek, Palenque’ye doğru hareket ediyoruz.