Avrupa'nın En Yüksek Noktası: Interlaken

Alp Dağları'nın eteklerinde, iki gölün arasındaki cennet: Interlaken.

Bern'den Interlaken için yeniden yola düştüm. Interlaken, İsviçre'nin Bern kantonunda yer alıyor. Thun ve Brienz Gölleri arasına kurulmuş, şirin, yeşil, oksijeni bol mis gibi bir kasaba (adı da iki gölün arasında anlamına geliyor). Interlaken'a ulaşana kadarki tren yolculuğunda manzara harika. Interlaken West ve Interlaken Ost olmak üzere 2 tren istasyonu var, araları trenle 5 dakika, yürüyerek 15 dakika.

Interlaken, doğayla iç içe olabileceğiniz, trekking yapabileceğiniz, oksijene doyabileceğiniz bir yer. Interlaken'da neler yapabilirsiniz? Kasabanın iki yanında uzanan Alp Dağları'nın eteklerindeki yürüyüş rotalarından birini seçip zirvelere doğru yürümeye başlayabilirsiniz. "Yürüyerek yorulurum" derseniz, dakikası şaşmayan teleferiklerle de zirvelere çıkabilmeniz mümkün. Yamaç paraşütü yaparak o güzelim manzarayı bir de yukarıdan süzülerek izleyebilirsiniz.

Interlaken' ı bu kadar çekici kılan başka özelliği de şüphesiz Avrupa'nın en yüksek noktası olması ve dünyanın en yüksek tren istasyonu Jungfrau'nun burada yer alması (3.455 metre). 3 günlük kısa Zürih turumda Interlaken ve Jungfrau'yu sonradan keşfettiğim için Jungfrau'ya gitme şansı elde edemedim. Sanırım başka bir 3 günü daha İsviçre'ye ayırıp, Interlaken'da konaklayip Jungfrau'ya çıkmak için bahanem de olmuş oldu.

Interlaken'da görülebilecek yerler arasına, 1.274 metre yükseklikteki ahşap evleriyle tam bir Heidi kasabası olan Wengen kasabasını, Männlichen Zirvesi'ni (2.230 metre) ve Harder Kulm Zirvesi'ni (1.322 metre) eklemenizi tavsiye ederim.

Zürich gezime başlamadan önce daha iyi araştırıp Interlaken ve Jungfrau hakkında bilgi sahibi olmuş olsaydım kuşkusuz Zürich'te konaklamak yerine Interlaken'da konaklardım ve zamanımın çoğunu buradaki kasabalarda ve zirvelerde geçirirdim sanırım. Ben İsviçre gezimden yeşile ve oksijene doymuş, huzurla dolu olarak dönmüştüm. Umarım sizin içinde aynı etkiyi yaratır, yeşiliniz bol olsun!

bidurulunyaa

1990 yılında Konya’ da dünyaya geldim. Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünü bitirdikten sonra çalışma hayatı için İstanbul’a yerleştim ve şu an için İstanbul’da yaşamaktayım.