Bakir Kumsallarıyla Negombo

Negombo, Colombo’nun yaklaşık 35 kilometre kuzeyinde yer alan bir sahil kasabası. Yol 35 kilometre olsa da yaklaşık 1 saat sürüyor otobüs ile. Hava alanına olan mesafesi ise sadece 15 kilometre. O nedenle çok tercih edilen bölgelerden. Aslında çok tercih edilmesinin bir diğer sebebi de Sri Lanka’nın ilk tatil merkezi olması.

Otellerin yoğunlaştığı bölgede cafe ve barlar da artıyor. Biz burada bir apart otelde kaldık. 4 kişi 40 Euro civarında ödedik. Otel oldukça temizdi. Restoranı da Avrupa standartlarına yakındı. Bulunduğu lokasyon ise çok merkezi idi.

Negombo, koloniyal dönemde Portekizli’lere, Hollandalı’lara ve İngilizlere mekan olmuş. O dönemde Negombo tarçın ihracatında ana liman olarak kullanılmış. Bu nedenle kentte çok sayıda bu dönemden kalma yapı var.

Ama Negombo’nun şu tapınağı, bu yapısı çok etkileyici diyebileceğim pek birşey yok. Ama Hint okyanusu boyunca uzanan sapsarı kumsalları ve bu kumsal boyunca sıralanmış Palmiye ağaçları oldukça güzel.

Turistik bölge değince sahil boyunca sıralanmış beach clublar falan yok burada, şezlongun dahi olmadığı oldukça bakir bir bölge.

Özellikle sabah erken saatlerde Negombo sahilinde yürüyüşe çıkarsanız, ufak tekneleri ile balığa çıkan balıkçılar ile karşılaşabilirsiniz. Daha doğrusu tekne değil de kanonun biraz daha gelişmişi diyebiliriz bu teknelere. Sahilde yürürken bir sürü yelkenli geçiyor önümüzden, bir taraftan balıkçılar hazırlık yapıyor ava çıkmak için. Balıkçıların favorisi kıyıya yakın mercanlarda yaşayan yengeçler.

Gerçekten çok güzel bir sahil, fakat deniz çok dalgalı olduğundan denize giremedik. Zaten okyanusa açıldığı için deniz genelde dalgalı. Öğleden sonraki saatlerde ise sahildeki seyyar satıcıların sayısı artıyor. Meyve satan da var, ahşaptan biblo satan da.

Negombo’dan havaalanına dönmek içi bir tuk tuk ile anlaşarak 7-8 dolar karşılığında seyahat edebilirsiniz. Biz 4 kişi olduğumuz için tercihimizi arabadan yana yapmıştık.

GÖKÇE YILMAZ

1982 yılında İstanbul’da doğdum. İlk ve orta öğretimini Sinop’ta gördükten sonra, lise eğitimi için İstanbul’a yerleştim.