Bozcaada: Beyazın Renklerle Dansı

Yanı başımızda duran, ilk fırsatta kaçtığımız, hayalleri süsleyen yer Bozcaada. Gidenlerden methini çok duyunca uğramamak ayıp olurdu. Küçük, sıcak, renklerin beyazla dans ettiği Bozcaada dolu dolu. Tadına doyum olmaz plajları, enfes Ege mutfağı, yemyeşil bağları, şarapları ve evleriyle bir iki günlük tatilinizi doyasıya yaşamanıza imkan sağlıyor. Bozcaada notları, önerilerle benim kalemimden sizlerle.

Ulaşım

Bozcaada'ya Geykli üzerinden feribotlarla geçiliyor. Özellikle tatil günlerinde bir hayli kalabalık olan iskelede uzun kuyruklar beklememek için bir-iki saatlik opsiyon tanıyarak yola çıkın. Feribot saatlerine bu linkten ulaşabilirsiniz. Bu saatler dışında ek seferler olabiliyor.

Ada içi ulaşım

Adada en uğrak ziyaret noktalarına giden minibüsler var. Ancak daha özgür ve doyasıya hareket etmek için özel araç şart. Motor, bisiklet, scooter gibi seçenekler var. Ada merkezinde araç kiralayabileceğiniz yerleri rahatlıkla bulabilirsiniz.

Neler Yapılır?

Bozcaada dolu dolu demiştim. Gündüzünün tadı ayrı gecesinin ayrı. Bozcaada için günlük bir plan yapacak olsak içinde güzel bir ada kahvaltısı, ardından Türk kahvesi, Bozcaada Kalesi'ni ziyaret, Ayazma, Habbele ya da Akvaryum Koyu'nda denizle buluşmak, adını bilmediğimiz koylarda durup maviye doymak, ada şarabıyla güneşi denizin üzerinden batırmak için Rüzgar Gülleri veya Polente Feneri'ni ziyaret etmek, Rum veya Türk mahallesinde güzel bir yemek yemek, geceyi Fuska veya Polente'de bitirmek yer alır.

Bağlar

Bozcaada'nın isminin bu kadar duyulmasının, Ege'nin gözdesi haline gelmesinin en büyük aktörü bağlar ve bağlarda yetişen üzümler. Son ürün olarak da şarap tabii ki. Bağların özel mülk olmasından dolayı buralara izin alınarak, biraz ahbaplık kurularak girilebilir diye düşünüyorum. Bağ bozumu zamanları ise düzenlenen özel etkinliklerden dolayı ev sahiplerinin kapıları ardına kadar açık.

Biraz da işin ruhunu koklayabilmek için bu bağlarda konaklamak ve yemek yemek mümkün. Bağ evlerinin butik otel ve restoran şeklinde işletildiği yerler mevcut. Tercihinizi bu yönde yapabilirsiniz.

Nerede Yenir?

Muazzam Ege mutfağını en leziz haliyle bulabileceğiniz duraklardan birindeyiz. Rum ve Türk mahallelerinde yer alan restoranlar güzel ve geniş menüleriyle iştahınızı kabartmaya hazır.

Asma yapraklarının üstünüzü örttüğü, renkli ışıkların içinizdeki heyecanı arttırdığı, ufak renkli dokunuşlarla size kucak açan mekanların olduğu, içinde kaybolmak istediğiniz yerdeyiz: Rum Mahallesi. Ancak hepsi birbirinden renkli olan bu mekanlar ve lezzetler içinden öne çıkan birkaç isim sizlerle.

• Rum mahallesinde enfes mezelerin tadına vardığımız Battı Balık, Simyon, Sandal ve Ada'm.
  • Ev yapımı patlıcanlı börekle güne başladığımız Çınaraltı
  • Damla sakızlı kurabiyeleri ve koruk suyuyla Veli Dede
  • Ada klasiği olan gelincik şerbeti için Ada Cafe
  • Bağ içinde farklı bir atmosfer yaşamak için Maya Restaurant

Ayazma serinliğinde acıkanlara ise Koreli ve Vahit'in Yeri önerilir.

Şarap

Çoğunun gelme, kiminin kalma, bazısının yaşama sebebi Bozcaada şarapları. Bu şarapları gidip mutfağından alabilmek, üreticileriyle tanışabilmek, yani şarapla A'dan Z'ye bütün olmak adada yapılan en keyifli aktivitelerden.

Şaraplardan tadıp satın almak için ise adresler belli.

• Çamlıbağ
  • Corvus
  • Talay

Reçel

Ev yapımı reçellerle kaldığımız otelde karşılaştık öncelikle. Çeşit çeşit, renk renk. Seçim yapmak haliyle zor olunca masamız da renklendi. Bu enfes ev yapımı reçelleri Bozcaada'nın içinde sürpriz şekilde karşınızda bulabilirsiniz. Bazen küçük bir atölyenin önünde açılan tezgahta, bazen yanı başınızdaki masada. Benim tercihlerim akasya ve gelincik oldu ancak domates ve incirin de namı almış yürüyor.

Konaklama

Öncelikle gözlemlerimden yola çıkarak diyebilirim ki Bozcaada'da konaklama tamamen butik ve başarılı. Küçük ama kaliteli. Gidip de kaldığı oteli kötüleyen pek görmedim. Ada insanı bu konuda hassas ve özenli gözüküyor. Tabii özel bir önerim olmadan burayı da atlayamıyorum.E2 Deniz Otel ve işletmecisi Ertan Bey tatilimizin akılda kalan en güzel parçalarından. Cömert oluşu ve güler yüzlülüğüyle kalbimizi çaldı. Zevkle, abartısız ve ufak dokunuşlarla döşenmiş otel, kahvaltısıyla da gününüze ışık saçıyor.

Bazı yerlerin tadı damağınızda kalır. Bozcaada da öyle. Biz sözleştik, arayı fazla açmıyoruz.

Sevgiler.

Ezgi Kurtuluş

Farklı yerler görmenin, görmekten de öte buraları yaşamanın bana verdiği hazzı yaklaşık üç sene önce keşfettim. Bunu farkettiğim andan itibaren de kendimi hep bir yerlerde buldum.