Bozcaada Tatili İçin Öneriler

Yolculuk oldukça keyifli başladı.

Öncelikle Yenikapı Bandırma feribotu ardından Bandırma'dan Bozcaada feribotuna yetişerek ilk durağımıza ulaşmış olmayı hedefleyen biz... Sefer saatlerine bakmadan plansız yola çıkışımız sonucu Bandırma'ya ulaştıktan sonra Bozcaada'ya giden feribotların haftaiçi saat 21.00'de bittiğini öğrenince yetişme imkanımızın sıfır olduğuna karar verip sabah saat 08.00 seferine kadar Çanakkale'de konaklama kararı aldık.

Tabi ki moralimizi bozmadık : ) Yemeğimizi yiyelim ardından Bandırma'dan Çanakkale'ye yolculuğumuz başlasın dedik : )

Bandırmada Börek Molası

Bandırma'da mükemmel çiğ börek yapan Sahil Çiğ Börek'te tıka basa çiğ börek yemeden Çanakkale'ye gitmek olmazdı : ) Yolunuz düşerse muhakkak uğrayın. Burada çiğ börekler çok mu güzel ne, yemeğe doyamadım.

Çanakkale Hayal Kahvesi Durağı

Bandırma'dan sonraki durağımız Çanakkale. Otelimizi bulduktan sonra Çanakkale gece hayatını keşfe çıkalım dedik ve tesadüfen mükemmel bir mekan ile karşılaştık. Eee demek ki her işte bir hayır varmış : ) Hayal kahvesi ve grup Pop Art. Öncelikle Pop Art'ı tebrik ediyoruz, inanılmaz güzel çalıyorlar. Performansları çok çok iyiydi. Oldu da yolunuz düşerse Hayal Kahvesi'ne uğrayın ve eğlencenin tadını çıkarın derim. Ayrıca bardaki arkadaşları da samimi iletişimleri nedeni ile tebrik etmek şart.

Hayal Kahvesi'nde grup Pop Art ile tanışıp bol tebriğimizi kendilerine iletip sıcak kanlı yaklaşımları ve güzel sohbetlerini bulunca birlikte Şişe Bar'a geçip, Şişe Bar'ın mükemmel manzarası eşliğinde hem sohbet ettik hem de birer bira içerek günümüzü sonlandırdık.

Ve Nihayet Bozcaada

Çanakkale'den yaklaşık 1 saat süren Geyikli'ye ulaşıp feribot ile Bozcaada'ya geçiyoruz. Deniz mükemmel görünüyor.

Harmani Tatil Çiftliği

Bozcaada'da nerede kalınır diyecekler için tavsiye edeceğim ve her gidişimde mutlu ayrıldığım tek yer Harmani Tatil Çiftliği işletmecileri Deniz Bey ve ailesi size evinizdesiniz hissini veriyor. Daha önce Deniz Bey'in dedesine ait olan ve hayvancılık yapılan arsaya Deniz Bey ve ailesi büyük emek vererek "Harmani Tatil Çiftliği" adını verdikleri bu sevimli tesisi kurulmuşlar. Taş evler ve dekorasyon çok şık. Ayrıca arka bahçelerindeki organik çileğin tadına bakın derim.

Tabi ki gittiğinizde denk gelmiş olursanız : ) Ayrıca Harmani ve Bozcaada'nın birbirinden güzel fotoğraflarını instagram sayfasında paylaşan Deniz Erkol'u da takip etmenizi tavsiye ederim. Instagram Hesabı: @harmanitatilcitligi Hem güzel fotoğraflar hem de gitmek istediğinizde Deniz Bey ile buradan iletişime geçebilirsiniz.

Unutmadan Bozcaada'da gün batımını izlemek bir ayrıcalık fakat gün içerisinde plajda geçirdiğiniz vakti ayarlayamaz ve tepeye çıkmak için geciktiyseniz gün batımını kaçırdım diye üzülmeyin. Harmani'nin çatısındaki terasa sandalyelerinizi koyup elinize de şarap kadehinizi alın ve günün bütün yorgunluğunu gün batımını izlerken keyfini çıkartın derim : ) Hatta tepedeki gün batımı görüntüsünün aynısını buradan da izleyebiliyorsunuz. Üstelik daha huzurlu ve romantik : )

Bozcaada Plajları

Harmani'deki keyifli odalarımız ve güzel manzarasını anlattıktan sonra sıra tabi ki Bozcaada'daki plajlara geldi.

Biz ilk gün Ayazma Plajı'na doğru yol aldık. Eylül ayında deniz soğumuş mudur? Sorusuna tek cevap, deniz sıcaklığı mükemmel. İlk an soğuk gibi gelse de girdikten sonra saatlerce kalınası turkuaz mavi, tertemiz denizin keyfini çıkartın derim ; )

Bozcadada'da Ayazma Plajı dışında Akvaryum Koyu, Poyraz, Habbele, Sulubahçe, Tuzburnu ve Mitos plajlarına da gidebilirsiniz.

Akşam Yemeği İçin Favorimiz Mor Meyhane

Akşamüstü her gidişimizde uğradığımız Yağmur Zeytinyağı'na uğrayıp yine farklı çeşitlerdeki zeytin yağlarının tadına bakıp favorim portakallı ve sarımsaklı zeytinyağlarından aldık. Sarımsaklı, portakallı dışında kekikli zeytinyağını da denemelisiniz. Ayrıca zeytinleri de mükemmel özellikle sarımsak soslu yeşil zeytinini yemeden dönmeyin : ) Bu sefer sahibi olmasa da annesi ile de oldukça keyifli sohbet edip akşama yine onların işlettiği Mor Meyhane'de rezervasyon yaptırdık.

Bozcaada'da akşam rakınızı içip keyifle akşam yemeğinizi yiyebileceğiz birçok yer bulunmakta. Özellikle sahil ve sevimli ara sokaklarda birçok balıkçı restoranı bulabilirsiniz. Her birinde mezeler ve balıklar oldukça lezzetli.

Bu gidişimizde tercihimiz Mor Meyhane oldu. Mezeleri oldukça güzel hatta o kadar güzel ki balık yemeğe fırsatım olmadı : ) Özellikle kalamar ızgara, atom ve çiçek dolması çok çok lezzetliydi. Sadece tereyağında karidesi pek başarılı bulmadık. O kadar da olur diyoruz ve lezzetli mezeleri, garsonların güler yüzü, işletenlerin samimiyeti ayrıca restoranın temizliği nedeni ile muhakkak gitmenizi tavsiye ederim. Ayrıca şansımıza, elinde gitarı canlı müzik keyfini bize yaşatan diğer sıcak müşterilere de keyfimize keyif kattıkları için teşekkür ediyoruz.

Ertesi gün sabah kalkıp Corvus'un ana merkezine uğrayıp şaraplarımızı aldıktan sonra Assos'a doğru yolumuza devam etmeye karar verdik.

Ünlü Şarapları

Bozcaada'da şarap alabileceğiniz birçok marka var. Çamlıbağ, Ataol vb. fakat Corvus'un merkezindeki sadelik şişelerinin tasarımı ve tabi ki lezzeti favorilerim arasında olmasındaki en büyük etkenler. Şarapları arasından onu ya da bunu tavsiye ederim demeyeceğim, her şarabı ayrı iddialı. Fakat biz House Wine ve Kargacıyız. Bu arada bu sene Temmuz ayında blushları bitirmişler. Önümüzdeki sene ona göre bir tarihte gidip blush depolaması yapmak gerek diye düşünmüyor değilim : )

Ada’nın bakir büyüsü, ada sakinlerinin adaya gösterdiği itina ve temizliğinden olsa gerek; arkadaşımın dediği gibi “Ada’nın öyle bir büyüsü var ki sokaktaki köpekler bile gülümsüyor sanki” : ) Fakat son zamanlarda aldığımız üzücü duyuma göre ada imara açılacakmış. Bu güzelliğin bozulmasına razı olmayan arkadaşlar aşağıdaki linke tıklayıp Bozcaada'nın geleceği için bir imza verebilir diye düşündüm:

www.change.org/p/bozcaada-n%C4%B1n-gelece%C4%9Fi-i%C3%A7in-bir-imza-sign-for-the-future-of-bozcaada?recruiter=52455497&utm_source=share_petition&utm_medium=twitter&utm_campaign=share_twitter_responsive