ÇİN'İN MODERN YÜZÜ ŞANGAY

184106 May 2016Gezi Notu
boray60boray60Gold Yazar06 May 201618410 Yorum

Çin gezimizin 4. ve son durağı olan Şangay'dayız. Şangay'da ilk gezi bölgemiz, cennet burası olmalı dedirten muhteşem "Yuyuan Bahçeleri". Zaten Çin'liler için bu türden bahçeler çok önemli ama burası bir başka güzel. Otobüsten indiğimizde önce klasik Çin mimarisi ile kurulmuş mahalle ve küçük dükkanlarla karşılaştık.

Şanghay

Şanghay-1

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Şanghay-2

... kalabalık ve daracık sokaklardan geçerek işte cennet dedirten "Yuyuan Bahçeleri"ndeyiz. yine bu bölgede ilgimizi çeken tapınakları da fotoğraflayalım istedik.

Şanghay-3

Şanghay-4

Şanghay şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Shanghai Yopark 5-Star Apartment (Regency Park), Crowne Plaza Shanghai Noah Square, Mandarin Oriental Executive Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Manhome Serviced Apartment Bund Branch, JI Hotel Xintiandi Shanghai gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Shanghai Yopark 5-Star Apartment (8 Park Avenue), Shanghai Lianbang Hotel, Taiyuan Villa tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Şanghay aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Şanghay-5

Avrupa'da en beğendiğmiz tekne turları Budapeşte, St.Petersburg ve Paris olmuştu ama Şangay tekne turu hepsini unutturdu dersek pek yanlış olmasa gerek. Gördüğünüz kule televizyon binasıdır.

Şanghay-6

Şanghay-7

Şanghay-8

Sıra geldi Şangay Televizyon Kulesine. Şangay Çin'in en büyük ve en modern şehri. Shanghai’da  en çok dikkatinizi çekecek yapı hiç kuşkusuz Shanghai Televizyon kulesi olacaktır. Farklı mimarisiyle geceleri ayrı, gündüzleri ayrı bir güzelliği var. 468 m yükseliği ile Dünya’nın en yüksek 3. Televizyon kulesi olduğundan şehrin bir çok yerinden görebiliyorsunuz. Kulenin üzerinde çapı yukarıya doğru küçülen 3 adet küresel yapı dikkatinizi çekecektir. 2.kattaki şeffaf tabanlı bölüme çıktık. Buradan bütün Şangay’ı, hava puslu olmasına rağmen, kuşbakışı olarak seyrettik. Manzara gerçekten muhteşem görünüyor. Şeffaf taban önce ürkütüyor ama sonra herkesle beraber keyfini çıkarıyoruz.

Şanghay-9

Şanghay-10

Şanghay-11

Tapınaklar da çok ilgimizi çekiyor haliyle...

Şanghay-12

Şanghay-13

Şanghay-14

Şanghay-15

Artık yavaş yavaş gezimizin sonlarına geliyoruz. Çin'de bir tıp merkezi gezisi, bir çay demleme seramonisi, bir inci üretim merkezi gezisi ve bir de ipek üretim merkezi gezisi yapıyoruz.

Şanghay-16

Şanghay-17

Son akşamımıza damgayı vuran ise gördüğümüz ilginç bir olay oldu. Nerede olduğumuzu bilmeden gezerken bir müzik sesi dikkatimizi çekti. Bizde önce bunu alışkın olduğumuz sokak sanatçıları diye algıladık ama durum daha farklıydı. Birbirini hiç tanımayan insanlar oturuyorlar ve istedikleri insanı dansa kaldırıyorlar, ilgimizi çeken kadınların başka kadınları dansa kaldırmaları oldu.

Şanghay-18

Şanghay-19

Diğer yazılarımız için: haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

Şanghay şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Shanghai Disneyland Park 1 Günlük Giriş Biletiniz (58.5 €), Su Zhou ve Zhou Zhuang Water Village Gün Turu (137.64 €), Şangay: 3 saatlik Yerel Yemek Tadımı Turu (65.38 €), Şanghay Özü ve Su Köyü Küçük Grup Günü Turu (93.77 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.