Çin'in Modern Yüzü Şangay

Çin gezimizin 4. ve son durağı olan Şangay'dayız. Şangay'da ilk gezi bölgemiz, cennet burası olmalı dedirten muhteşem "Yuyuan Bahçeleri". Zaten Çin'liler için bu türden bahçeler çok önemli ama burası bir başka güzel. Otobüsten indiğimizde önce klasik Çin mimarisi ile kurulmuş mahalle ve küçük dükkanlarla karşılaştık.

... kalabalık ve daracık sokaklardan geçerek işte cennet dedirten "Yuyuan Bahçeleri"ndeyiz. yine bu bölgede ilgimizi çeken tapınakları da fotoğraflayalım istedik.

Avrupa'da en beğendiğmiz tekne turları Budapeşte, St.Petersburg ve Paris olmuştu ama Şangay tekne turu hepsini unutturdu dersek pek yanlış olmasa gerek. Gördüğünüz kule televizyon binasıdır.

Sıra geldi Şangay Televizyon Kulesine. Şangay Çin'in en büyük ve en modern şehri. Shanghai’da  en çok dikkatinizi çekecek yapı hiç kuşkusuz Shanghai Televizyon kulesi olacaktır. Farklı mimarisiyle geceleri ayrı, gündüzleri ayrı bir güzelliği var. 468 m yükseliği ile Dünya’nın en yüksek 3. Televizyon kulesi olduğundan şehrin bir çok yerinden görebiliyorsunuz. Kulenin üzerinde çapı yukarıya doğru küçülen 3 adet küresel yapı dikkatinizi çekecektir. 2.kattaki şeffaf tabanlı bölüme çıktık. Buradan bütün Şangay’ı, hava puslu olmasına rağmen, kuşbakışı olarak seyrettik. Manzara gerçekten muhteşem görünüyor. Şeffaf taban önce ürkütüyor ama sonra herkesle beraber keyfini çıkarıyoruz.

Tapınaklar da çok ilgimizi çekiyor haliyle...

Artık yavaş yavaş gezimizin sonlarına geliyoruz. Çin'de bir tıp merkezi gezisi, bir çay demleme seramonisi, bir inci üretim merkezi gezisi ve bir de ipek üretim merkezi gezisi yapıyoruz.

Son akşamımıza damgayı vuran ise gördüğümüz ilginç bir olay oldu. Nerede olduğumuzu bilmeden gezerken bir müzik sesi dikkatimizi çekti. Bizde önce bunu alışkın olduğumuz sokak sanatçıları diye algıladık ama durum daha farklıydı. Birbirini hiç tanımayan insanlar oturuyorlar ve istedikleri insanı dansa kaldırıyorlar, ilgimizi çeken kadınların başka kadınları dansa kaldırmaları oldu.

Diğer yazılarımız için: haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.