Cruıse ile Dünyanın Keşfi 8. Bölüm Charlotte Amelie / St.Thomas Adası

Bu sabah erkenden kalkmamız gerekiyor. Gemimiz Norwegian Breakaway saat 7'de US Virgin Islands'ın bir parçası olan St.Thomas Adası'nın Charlotte Amalie kasabasına yanaşacak ve gümrük işlemlerinin ardından saat 8'de yolcularını indirmeye başlayacak. Vakit kaybetmeden kahvaltımızı bir an önce yapıp çıkışa hazırlanmamız lazım. Ama arkadaşlarım yine erkenden gelmişler ve meyveleri tabağına doldurup yemeğe başlamışlar bile, midede günlük stok yapıyorlar.

Bu cruise seyahatimizde, daha önce MSC Divina gemisi ile buraya geldiğimde yaptığım ada turunu yapmayacağız. Bu seferimizde Megans Bay plajı keyfi ve Charlotte Amelie kasabası turumuzu anlatacağım. Daha detaylı ve değişik bir bakış açısı ile bu adayı daha iyi tanımak isteyenler için 2014 gezi notumun linkini de sizlere veriyorum. İyi gezmeler:https://gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-dunyanin-kesfi-7-bolum-char...

Kahvaltı sonrası kumanyalarımızı da yanımıza alarak saat 9 gibi St.Thomas'a ayak basıyoruz. Tabii ki bugün plaj günümüz olduğundan mayolarımızı içimize giydik ve hazırız. Çıkışta bizi bekleyen dolmuşlardan birisi ile pazarlık yapıyoruz ve ada turu sonrası dünyanın en güzel plajlarından biri olan Megans Bay'e 15$'a gitmek üzere anlaşıyoruz. İşte bundan sonrasını size fotoğraflarımla anlatmak istiyorum. Bu güzellikler ancak seyredilerek anlatılır. İpek gibi kumlar, turkuaz renkli denizler, yumuşak sörf dalgaları ve denize sarkan coconut palmiyeler.

Bu muhteşem plajda biraz gezelim diyoruz. İşte bu sırada bir plaj düğününe rast geliyoruz. Kendine özgü müzik ve aletleriyle, ağaca takılı avizesi ile süslenmiş bir Karayip nikah töreni bize enteresan geliyor. Haluk kuzenim o güzel şortuyla çalgıcının bir önüne bir de etrafında ilgili ve keskin bakışları ile yerlinin nasıl çaldığını öğrenmeye çalışıyor. Düğündekiler ise bizi etraflarından uzaklaştırmak için bayağı bir çaba sarf ediyorlar. Sonunda rahip nikahı kıyıyor ve damat gelini öpüyor. Biz mayolu iki meraklı tip ise şahidiz. Amen.

Hemen denize dalıyoruz. Burada daha önceki seferimde arkadaşlarımın da başına gelen bir uyarıyı sizlere yapmadan geçemeyeceğim. Dalgalar ne kadar hafif de olsa, kıyıya vurduğunda çekilirken kumu da beraberinde geri denize çekiyor. İşte bu sırada ayağınız kuma batık durumda ise ayağınız da geri çekiliyor ve bilek burkulmaları yaşanıyor. İşte bunun için ya sıkı basacaksınız ya da kendinizi dalganın akışına bırakacaksınız. Aman dikkat! Denizin berrak suları ve kıyıdan gelen yaprakların da su üzerinde oynaşmaları gibi tatlı manzaralar eşliğinde dalıp çıkan kuşları da seyrediyoruz.

Bu doyumsuz 3 saatlik deniz sefasından sonra, şimdi kasabaya dönme ve biraz da çarşıyı dolaşma zamanı geldi. Yine bir dolmuş ile gemimizin demirli olduğu Charlotte Amelie kasabasına dönüyoruz ve kasabayı tanımaya çalışıyoruz. Aman tanrım bakar mısınız? Bacardi Rum'lar 7 ila 10 $ satışta. İstanbul gümrüğünde 18$'a görecek ve mecburen oradan satın alacağız. Yoksa aradaki farkın 3-5 mislini, kilo fazlası olarak Air France'a öderiz. (üzgünüm) 2 saatimizi de burada alışveriş ile geçiriyoruz. Neler aldık bir bilseniz. Yine de söylüyorum bakın, KARAYİP adaları içerisindeki, en hesaplı marka giysi, mücevher ve içki fiyatları bu adadadır. Bilginiz olsun. Charlotte Amelie’de 2 paralel gezilecek cadde var. Birisi alışveriş için tüm mağaza ve pasajların bulunduğu deniz arkası cadde. Diğeri ise sahil bandı. Tüm eğlence, restoran ve barlar ile canlı plaj müzikleri burada. Keyfinize göre takılın ve bu sahili sakın es geçmeyin diyorum. Mangalın üzerinde tavuk ve o nefis sosa bandırılmış etler, bilhassa kaburgalardan çıkan dumanlar gel beni de ye diyor.

Saat 4'ü geçiyor. Haydi gemimize dönelim 15. kat bizi bekliyor. Biz yine de bugünkü yemeğimizi mis gibi gemimizde açık büfede bulunan yemeklerden seçelim diyorum. Ayrıca akşama ne programlar var bir bilseniz. İsterseniz odamızda yıkanıp paklanalım ve diğer aktiviteler için saat 7’de buluşma noktasında toplanalım. Birer kadeh rom/kola yanında çerezler benden!!! Meyve ve mezeler de Haluk'tan. Yaşasın.

Bu akşam Las Vegas'dan özel olarak getirtilen bir komedyen sanatçı Russ Rivas sahne alacak. Diğer gösteri ise Head Liners Club'da. The Second City isimli komedi tiyatrosu burada seyircilerin de interaktif katılımıyla bir performans sergileyecek.
Öğlen yemeğimizi geç yediğimizden bu akşamı hafif atıştırmalıklarla geçiştiriyorum. Siz siz olun gözünüze ve elinize hakim olun. Bu muhteşem yemeklere saldırıp, tabaklarınızı doldurursanız, seyahat sonrası aldığınız kiloları vermek için bayağı bir efor sarf etmeniz lazım. Siz en iyisi dikkatli yiyin ve sağlıklı kalın.

Yarın sabah yine 7.30'da kalkacağız ve yine plaj günümüz ve muhteşem plajlar bizi bekliyor.  Tortola'ya gidiyoruz. Karayip korsanlarının sığınak üssü.

Tortola’da görüşmek üzere iyi geceler diliyorum.H.Oğuz Esen

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim.