Cruise ile Dünyanın Keşfi: Karayipler ve Küba - 1

Miami ve Gemiye Biniş

Bu sefer cruise seyahatimiz için taa uzaklara gidiyoruz. Karayiplere gidiyoruz, üstelik bu rotamızda bulunan ve en çok merak edilen Havana’yı keşfedeceğiz. THY ile 13 saat uçarak İstanbul Miami arasını bir çırpıda kat ettik. Niye bir çırpıda diyorum, çünkü 24 kişilik grubumuzda, neşe, eğlence ve hasrete, bir de bedava içkiler eklenince, hostes kabinleri hiç boş kalmadı. Ayakta yapılan sohbet ve anlatılan fıkraların ardı arkası kesilmedi. Yorulunca da koltuklarımızda şahane filmler izledik ve tabii ki biraz da kestirdik. Gerçi pek uyumamaya gayret ettim, çünkü Miami’ye varış saatimiz akşam ve ertesi gün dinç bir şekilde uyanmak için bu gece mutlaka rahat bir uyku çekmemiz lazım. Akşam saatinde Miami’ye indik. Tabii THY'nin klasik sorunu, 2 yolcumuzun bagajı uçaktan çıkmadı. İstanbul’da görevini yapmayan birkaç adam bagajları yüklemeyi unutmuş. Bunu ben söylemiyorum. Havalimanındaki görevli her zaman böyle aksaklıklar nedense hep THY’de oluyor diyor. Ne olacak şimdi? Yarın sabah gemimize bineceğiz ve 8 günlük cruise seyahatimize başlayacağız. Kaptanın gecesi, özel günler, yazlık mekanlar, Miami Southbeach’de ve Havana’da giyilecek özenle ütülenip hazırlanan kıyafetler, bütün seyahat boyunca havalimanında bizim dönüşümüzü bekleyecek. Buyrun bakalım buradan yakın! Aynı şey 3. defadır başıma geliyor. Onun için siz siz olun tedbir olarak yine de kabin bagajınıza birer adet acil durum kıyafeti ve önemli eşyalarınızdan birkaçını koyun. Hiç olmazsa bunlar yanınızda sizinle birlikte seyahat edip, sizi zor durumlardan kurtarırlar. THY'nin bunun telafisi için vereceği tazminat ise fasa fiso. Moral bozukluğu nasıl tazmin edilecek acaba?

Gecelememizi havalimanına yakın Sheraton Airport otelinde yaptık. Çok memnun kaldık. Ücretsiz havalimanı-otel arası shuttle servislerini bütün gün boyunca 20 dakikada bir ring seferine dönüştürmüşler, 10 dakikada otelinize yerleşiyorsunuz. Üstelik sabah kalktığımızda etrafınızdaki manzaranın muhteşemliğini görünce iyi ki burada yer ayırtmışız diyorsunuz. Niye biliyor musunuz? Önümüzde Miami golf kulübü ve yemyeşil bir saha. Güneş tepemizde 26 derece. İnsan İstanbul’un soğuk ve kasvetli havasından sonra daha ne ister ki! Kahvaltı yapmadık. 22$'a kahvaltı mı olurmuş yahu. İyi ki havayolunun verdiği sandviçleri yanımıza almışız. Odadaki kahve çay makinası ile bize mükellef bir kahvaltı oldu.

Bizi cruise limanına götürecek servisimiz tam randevu verdiğimiz saatte bizi otelden aldı ve saat 11 gibi limana getirdi. F terminalinde önce bagajlarımızı görevliye teslim ediyoruz ve check-in işlemlerimiz için içeriye geçiyoruz. Burada sizlere yine bir uyarı yapmam lazım, kabin numaranızın limandaki görevli hamal tarafından bagaj etiketlerinize doğru dürüst yazıldığından emin olun, yoksa bagajınızı gemi içerisinde epey ararsınız. Küba vize formlarımızı da doldurduktan sonra gemi kartlarımızı alıyoruz ve gemimiz MSC Armonia’ya biniyoruz. Küba vizesi için burada sadece basit bir form dolduruyorsunuz ve sonrasında gemi, Küba vize formlarınızı size 50$ karşılığında Havana’da karaya çıkarken veriyor. Bu konuda sıkıntı çıkmıyor çünkü MSC Küba'nın vizelerini vermeye yetkili  firma imiş. Ancaaaak bir uyarı da biz Türkler için yapayım, Eğer yeşil pasaportunuz varsa bütün bu vize işlemlerine gerek yok, çünkü yeşil pasaportlular Küba vizesinden muaftırlar. Boşuna 50$ ödemeyin. Bunu kimse pek bilmiyor ve söylemiyorlar da.

İşte şimdi MSC ARMONIA gemimize biniyoruz ve her seferinde olduğu gibi gemiye girince lobide davetkar personel tarafından karşılaşıyorum. Derin bir nefes alıp o alıştığım özel kokuyu içime çekiyor ve beni tekrar bu gemilere binmeye nasip ettiği için tanrıya şükrediyorum. Teşekkür ederim.

Miami (Florida)

Gemiye girmemiz saat 13'ü buluyor. Haliyle bu kadar curcunanın ardından karnımız açıktı. Hemen 12. katta bizi bekleyen açık büfe restorana gidiyoruz. Keyif ile karnımızı doyuruyoruz. Şimdi artık herkes rahat. Karnınız tok sırtımız pek. Gemiyi tanımak için, ilk cruise seferini yapanlar için bolca vaktiniz var. İster gemide kalıp dinlenin, isterseniz de Miami’ye çıkın. Saat 18'de demir alacak olan gemi kalkış saatinin 1 saat öncesine kadar Miami’nin keyfini çıkarabilirsiniz. Eğer havaalanında bagajınız çıkmadıysa işte size 3-4 saatlik bir acil alışveriş fırsatı. Hemen limana yakın Bayside alışveriş merkezinden veya biraz ilerdeki Downtown’dan da eksiklerinizi tamamlayabilirsiniz.

Her yazımda bahsediyorum ve ısrarla gemi kalkış saatinde illa güvertede bulunun diyorum. Bulunduğunuz şehrin en güzel manzarasını daima yavaş yavaş manzaradan uzaklaşan geminin kıç güvertesinden seyredebilirsiniz.

Miami (Florida)-1

Miami (Florida) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Miami Private Bed/Bath (Near Beach), Cosy Pearl, Beautiful Stay In Miami güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri The Club at Brickell Bay, Cozy Private Miami Apartment, Ultraluxury apartment in Brickell. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Courtyard Miami Airport West/Doral, Hampton Inn Miami-Airport West, Modern & New gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostal San Antonio, Hostel Brazilian 2, Zenmotel MIMO tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Miami (Florida) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bu doyumsuz manzarayı bir de sabah saatlerinde geminin ön kısmına giderseniz, gemi yavaş yavaş şehre yaklaşırken güneş doğumu ile birlikte bulabilirsiniz.

Gemimiz saat 18'de kalktı ve doyumsuz Miami ve gökdelenlerinin gece manzarasını seyrettikten sonra, bizim için ayrılan 5.kattaki restorana ve masalarımıza yerleşiyoruz. Akşam yemeği sonrası gideceğimiz şovların da heyecanı içerisinde afiyet ve keyifle cruise seyahatimize başlıyoruz.

Başlangıç için bu kadar tüyo yeter mi? 2. bölümde Jamaika’da görüşmek üzere, iyi geceler.

Cruise ile dünyanın keşfi - Bölüm 2: Jamaika'yı okumak için tıklayın.

Miami (Florida)-2

H. OĞUZ ESEN kullanıcısının resmi

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...