Cruise İle Dünyanın Keşfi - 10. Bölüm: Miami (1)

MIAMI’ye giriş

Puerto Rico’dan ayrıldıktan sonra Atlas Okyanusu’nun en derin yeri olan Milwaukee Çukuru’nun üzerinden geçtik. Altımızda 8 km su vardı. Evet, wow gerçekten. Gemimiz MSC Divina’nın Amerika kıtasına yaptığı bu ilk sefer dolayısı ile Miami limanında hazırlıklar olduğu ve karşılama töreni yapılacağı haberini aldık. Geminin üst havuzlarının olduğu güvertede, Venedik’ten yüklenen ve Miami’de indirilecek olan bir adet FIAT 500 model araba var. Miami’de lansmanı yapılacak ve bunun için de şovlar hazırlanmış. Yani iki olayımız birden var demektir. Hem Divina’nın hem de FIAT 500’ün Amerika kıtasına ilk gelişi. Şamataya hoş geldiniz…

Amerika kıtasına benim de bu ilk ayak basışım olacak. Evet, heyecanlıyım ve orada kısmi yaşayan ve iş yapan oğlum Arda ile de buluşacağım.

Sabahın 7.00’sinde kalktık ve akşamdan odamıza bırakılan diva konseptine (!) uygun güneş gözlüklerimizi de takarak Miami’ye girişimizi seyretmek üzere üst güverteye çıktık. Aman Allahım, sabahın bu erken saatinde helikopterler uçuşuyor etrafımızda ve denizde de pilot tekneler su fıskiyesi yaparak bizi karşılıyor. Meğerse helikopterler, ABD TV kanallarında naklen yayın için çekim yapıyorlarmış.

Miami limanına Southbeach ile Fisher Island arasından girdik ve sahile yaklaşırken bu sefer de bizi denizde yarış yapan FIAT 500’ler karşıladı. Yapılan şov gerçekten güzeldi. Bu arabalar suda nasıl yüzer ve bu hareketleri yapar diye kendi kendimize soruyoruz. Tabii ki sonradan öğrendik ki jet ski’ler üzerine arabanın kaportasını monte etmişler ve bu şovu hazırlamışlar. Çok güzel bir görüntüydü.

Bu arada helikopterlere mi poz vereceğimizi, FIAT 500’leri mi seyredeceğimizi, Miami’ye girişteki muhteşem manzaraya ve malikânelere mi bakacağımızı yoksa unuttuğumuz kahvaltımızı mı yapacağımızı şaşırdık.

Miami’ye geminin sancak tarafından bakmak ve limana yanaşmasını seyretmek görülmesi gereken bir olay… Gemi ile buraya girişi, Miami seyahatinizde mutlaka yapmanın yolunu arayın. Nasıl mı yapacaksınız? Söylüyorum d i k k a t l i okuyun. Bunu, Carnival Cruise’dan 5-7 günlük bir cruise bileti alıp Karayiplere veya Meksika’ya giderek yapacaksınız. Meksika’ya buradan vize de yok. Ben de bu gelişimizin 2 gün sonrası için Carnival Victory gemisine 5 günlük Key West ve Cozumel (Meksika) destinasyonlu tur satın almıştım. Fiyatı mı? Kişi başı her şey dâhil 250$. Buraya kadar gelmişken görülmesi gereken yerlerden birisi olan Key West’e karadan gitmek isteseniz; araba kiraladınız, gittiniz, kaldınız, yediniz, içtiniz, işte 250$ gitti. Eee Meksika da size bu cruise’un bonusu… Mesela oğlum da eşiyle birlikte buradan 7 günlük Karayipler turuna gitmişti, fiyatı 450$ idi. Jamaika, Honduras falan… Çok da memnun kaldılar ve 3. cruise seyahatleri için fırsat kolluyorlar. Promosyonları ve ucuz zamanları takip ederseniz bu fiyatları bulabilirsiniz. Tabii ki ben bütün bunları Türkiye’de iken planlamış ve seyahat acentem olan Arkas’a taksitle ödemiştim ve hiç de sorun çıkmadan gezilerimizi tamamladık.

Bu gece Miami’de gemimizde kalacağız. Yarın 22. gün ve artık gemiden ayrılma zamanı geldi. Gemi programımızda 1 gece daha Miami’de gemide kalmak var. Atlantik seyahatimizin sonuna da böylece gelmiş oluyoruz. Cruise ile dünyanın keşfi - Transatlantik İzmir/Miami seyahati böylece sona eriyor ve sizlere bu seyahatin sonuna geldiğimizden, Miami-Key West-Cozumel notlarımı anlatmak üzere, sonraki bölümlerde buluşmak dileğiyle hoşça kalın diyorum.

H. Oğuz Esen

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim.