Dublin'de Gezilecek Yerler ve Dublin Lezzetleri

Dublin’e gitmeden önce anlamakta zorluk çektiğim aksanda İngilizce konuşan insanların yaşadığı Londra’ya tıpatıp benzeyen bir şehir hayal ediyordum. Dublin havalimanına indiğimde beni ilk şaşırtan şey heryerde İngilizce’nin yanında kendi dillerinin de kullanılması oldu. Açıkçası öncesinde Gaelic denilen İrlanda dilinin olduğu daha doğrusu halen kullanılmakta olduğunu bilmiyordum. Kulağıma İskandinav dilleri gibi geldi.

Dublin'de bir alışveriş caddesi

O’Connell Köprüsü

Daha pasaport kontrolünden geçerken İrlandalıların ne kadar sıcak ve cana yakın insanlar olduğunun sinyallerini hissediyorsunuz. Diğer çoğu Avrupa ülkesine girmeye çalışırken (vizesinden ülkeye giriş yapana kadar olan kısmı ben girmeye çalışmak olarak adlandırıyorum) gümrük memurlarının sorduğu saçma soruları sormak yerine İrlanda polisi sadece halimi hatrımı sordu. Havalimanı şehir merkezine oldukça yakın ve taksi ile yaklaşık 35 Euro civarında tutuyor. Dublin’de bindiğimiz tüm taksilerin şoförleri son derece konuşkan ve espriliydiler. Her taksici istisnasız bize bir İrlanda fıkrası anlattı.

Şehirde hangi tarafa dönseniz karşınıza saksılardan sarkan çiçeklerle süslenmiş dışı rengarenk boyalı publar görüyorsunuz. İrlandalılar içmeye ve eğlenmeye oldukça düşkünler. Bu publar her akşam dolup taşıyor. Şehrin en bilindik eğlence bölgesi olan Temple Bar turistler tarafından oldukça rağbet gören publar ve barların olduğu bölge. Her ne kadar Temple Bar popüler bir bölge olsada benim favorim daha çok İrlandalıların gittiği trendy barların olduğu South William Sokağıydı. Dakota Bar ve Lost Society bu bölgede yer alan mekanlardan bazıları.

Dublin’in renkli pubları

Gittiğim tüm şehirlerde yaptığım gibi en kısa zaman içinde şehir hakkında fikrim oluşabilsin diye Dublin'de de Hop-on Hop-off diye adlandırılan otobüs turundan yaptım. Dublin’deki bu tur diğer şehirlerle kıyaslayınca oldukça kısa sürdü çünkü şehir merkezi gerçekten çok küçük. Ayrıca aynı zamanda rehberlik yapan şoförün ağır İrlanda İngilizcesi aksanını da hiç anlamadım. Otobüsle 1 saatlik Dublin turu yalnızca 18 Euro ve biletiniz 2 gün geçerli.

Dublin’de yurtdışına gitmişken alışveriş yapmadan dönemeyenler için Grafton Street ve Henry Street birebir. Şehrin merkezinde yer alan ve nefes kesici bir kütüphaneye sahip olan Trinity College da Dublin'de görülmesi gereken yerler listesinin başında yer alıyor. Kütüphane gezisi için belli tur saatleri bulunuyor ve en son turun saat 16:00’da bittiğini hatırlatmadan geçemeyeceğim.

Eğlence ve pubların yanısıra Dublin’de lokal ve uluslararası birçok iyi restaurant da bulunuyor. Dublin’deki ilk akşamımızda İrlanda mutfağını denemek istediğimiz için pub-restaurant karışımı olan O’Neill’s Pub’a gittik. Pub’ın menüsünde hergün değişen yemekler bulunuyor. Self servis olan restaurantta ben üzeirnde mantar ve kırmızı şarap sosu ile servis edilen yavaş pişmiş börek kıvamında pie dedikleri hamurun içinde sunulan dana etinden aldım. Et gerçekten çok yumuşaktı ve tadı bizim tandır etini andırıyordu. Kuzenim Burak ise Corned Beef denilen değişik bir marine ile pişirilmiş etten yedi. Tabi ki İrlanda yemeği yerken Guinnes Dark Beer’den başka bir şey içmeyi düşünemezdik.

Beef Bourguignon Pie

Irish Corned Beef O’Neill’s Restaurant

İkinci akşam ise hazır İngiltere’ye de yakınken Fish and Chips (Balık ve Patates Kızartması) yiyelim dedik. Sokak sokak Fish and Chips yapan bir yer aradıktan sonra Temple Bardaki Shack Restaurant’u bulduk. Biralı sosla pişirilmiş yanında bezelye püresi, tartar ve patates cipleriyle servis edilen mezgit balığına bayıldık. Balığın biralı sosu nefisti. Bezelye püresini ilk kez yedim ve bana falefel’i hatırlattı.

Fish and Chips

Shack Restaurant, Dublin’in iyi bilinen restaurantlarından birisi ve birçok ödül kazanmış bir mekan. Biz yemeğimizi yerken restaurantta hiç boş yer yoktu.

Bir başka

Stella Artois Bira……………………………9,00 Euro
Toplam:                                              26,95 Euro

Önerilerim:

1) İrlanda da hep İrlanda yemekleri yemek istemeyenlere Yamamori Japon restaurantını önermek istiyorum. Beef Takaki (Dana Carpaccio’nun Japon versiyonu), Kalamar Tempura (Bizdeki kalamar tavanın çok benzeri) ve Teppan Duck Teriyaki (Teriyakili Sebzeli Ördek) tavsiye edeceklerim arasında. Ana yemekler 15 ile 20 Euro civarında. www.yamamorinoodles.ie

Sebzeli Teriyakili Ördek Yamamori Dublin

Beef Takaki Yamamori Dublin

Kalamar Tempura Yamamori Dublin

2) Dublin'de mutlaka görmeniz gereken yerler arasında Guiness’in bira fabrikası da yer alıyor. Biranın nasıl yapıldığını görebilir ve hatta tadımlara katılabilirsiniz ve İrlanda tarihi hakkında da bilgi edinebilirsiniz.

Guiness Store-House’da dark biraları deneyebilirsiniz

www.guinness-storehouse.com

3) Murphy’s Ice Cream... Burayı bulup dondurmalarını denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Kulağa hiç hoş gelmese de mutlaka deniz tuzuyla yaptıkları özel dondurmalarını yemelisiniz. Hiç de düşündüğünüz gibi olmadığını görüceksiniz. Ben şahsen tatlı-tuzlu karışımları her zaman sevmişimdir.

Murphy’s Dondurmacı
 Tadında Seyahatler…

Gürhan Kara

Tadında Seyahat adlı ülke, şehir, otel ve restoran inceleme blogu'nun kurucusu ve yazarı