Dünyanın En Yüksek İkiz Kuleleri: Petronas Kuleleri, Kuala Lumpur

Malezya’nın başkenti Kuala Lumpur denildiğinde ilk akla gelen simgelerden bir tanesi elbette Petronas İkiz Kuleleri. Ben Malezya seyahatine başlamadan önce inanamıyorum hala kendime, dünyanın en yüksek ikiz kulesi olarak bilinen Petronas İkiz Kuleleri hakkında hiçbir bilgi edinmemiştim. Dünyanın en yüksek ikiz kuleleri olduğunu biliyordum ve nasıl yapılmış ne özellikleri var bilmiyordum. Kuala Lumpur’a gelip otelime yerleştikten sonraki ilk durak yerim burası oldu ve kuleleri ilk gördüğümde ihtişamı karşısında gerçekten büyülenmiştim. Daha sonrasında otelime döndüğümde bu devasa iki kulenin nasıl yapıldığı hakkındaki videoyu izlediğimde ise gözlerime inanamadım.

Petronas İkiz Kuleleri; ilk görüşüm, ilk fotoğrafım

Hikayesi de harikaydı. Kuleler yapılırken, İslami semboller ve Malezya kültürü kulelerin mimarisine yansıtılmıştı ve kulelerin yapımında çok dahiyane bir fikirle farklı iki firmaya ihale verilmişti. Böylece kulelerin yapımında bir hikaye oluşmuş daha da önemlisi asıl amaç olan rekabet başarı ile sağlanmış, toplam 8 yılda bitmesi gereken kuleler 6 yılda tamamı ile bitirilmişti. Birbiri ile yarış halinde olan iki farklı firma çalışanlarının kuleleri tamamlamaktaki zamanla yarışları ve kıyasıya bitirme gayretlerini izlemek müthişti. Bunu belgesel haline getirilmiş videosunu izlemenizi şiddetle öneririm. Sonuç ise Malezya’nın onur ve gurur kaynağı Dünyanın En Yüksek İkiz Kuleleri. Açıkçası ben çok kıskandım. Darısı inşallah Türkiye Cumhuriyeti'ne. Adını da belki Boğaz Towers ya da İstanbul Towers gibi etkileyici bir şeyler koyabiliriz. Kim istemez ki!!!

Tabii ben Kuala Lumpur'da bulunduğum 3 gün boyunca hemen hemen her gün burayı ziyaret ettim ve bu görkemli kuleler karşısında harika fotoğraflar çekerek güzel zamanlar geçirdim. Kuleler aynı zamanda alışveriş merkezi ve Petronas Petrol Şirketi'nin ofis ve çalışma binası. Adını da tabii ki Petronas Holding Petrol Şirketi'nden alıyor. Bunu ne zaman öğrendim derseniz o da ayrı bir utanç kaynağım. Araştıran herkes bunu biliyor da ben bir gün Malezya’nın Langkawi Adası’nda kiralamış olduğum motosiklete benzin almak isterken benzinliklerin Petronas adında olduğunu fark ettim. Yani bir nevi bizdeki Petrol Ofisi J... Ben bağdaştırdım bağdaştırmasına da bir de sorayım dedim ve tahmin ettiğim üzere Petronas İkiz Kuleleri adını Malezya’nın ulusal petrol şirketi Petronas petrol şirketinden almış olduğunu kendi kendime yeniden tescil ettim.

Kulelerinin her birinin yüksekliği 452 metre yani neredeyse yarım kilometre. Kuleleri ise manzaralı olarak görebileceğiniz en iyi nokta KL Tower adı verilen Kuala Lumpur’un bir diğer kulesi Menara TV kulesi. Bana sorarsanız ise ben kesinlikle Petronas Kuleleri'nin tam karşısında bulunan SKY Bar adındaki Traders Otel'in 33. katındaki barı öneririm. Sky Bar'ı bulmak çok ta zor değil ve burada Petronas Kuleleri manzaralı nefis bir yemek yiyip fotoğraf çekimi yapabilirsiniz. Kulelerden Kuala Lumpur manzarası görmek isterseniz ise iki kuleyi birbirine bağlayan 170 metre yükseklikteki SKY Bridge adlı köprüye çıkmanız gerekiyor. Bu arada Petronas Kuleleri etrafında yapılmış olan Fountain'de akşamları ışıklı su şovlarını izleyebilir, Fountain Parkı'nda dinlenip çok güzel vakit geçirebilirsiniz.

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.