Festivaller, Seramikler Ve Dar Kemerli Sokaklar: Ravello

Amalfi’den Ravello’ya giderken arabanın sağ tarafına oturmanızı tavsiye ederim. Sarp kayaların denizle buluştuğu muhteşem manzaraların tadına doyulmuyor. Bir süre sonra denizden ayrılıp yükseliyoruz.

Ravello, Amalfi’den 15-20 dakikalık bir mesafede deniz seviyesinden 350 metre yüksekliğe kurulmuş bir yerleşim. Bu köyün en önemli özelliği her yıl klasik müzik festivallerine ev sahipliği yapmış olması. Festival zamanı tüm Avrupa’dan müzikseverlerin akınına uğruyor. Bu nedenle de çok sevimli, küçücük turistik bir köy. Villa Rufolo müzik festivallerinin yapıldığı mekân.

Köyün en önemli geçim kaynağından biri de seramik, köydeki seramik mağazaları içinde dolaşmak çok zevkli.

Ravello, küçücük bir köy. Kilisenin bulunduğu bir meydan ve bu meydan çevresinde birkaç kafe ve restoran var. Buradan birkaç manzara resmi alıp meydandan aşağı doğru biraz yürüdük. Dar sokaklar arasındaki hediyelik eşya satan mağazaları fotoğrafladık.

Daha sonra meydanın ters tarafına yürüyüp daracık kemerli sokakları ve seramik dükkânlarını da fotoğraflayıp Sorrento’ya dönmek üzere arabamıza biniyoruz.

Ravelvo’da konaklamak için Ravello'nın ünlü villaları olan Rufolo'ya ve Cimbrone'ye 500 metre mesafede olan Il Ducato Di Ravello  ile tarihi iki binada hizmet veren 5 yıldızlı bir otel olan Hotel Palumbo’yu seçebilirsiniz. Ducato Di Ravello oteli şehrin en ekonomik/uygun otelleri arasında yer alırken Palumbo ise 16. Yüzyıldan kalma antikalarla dolu olan en lüks otelleri arasında yer alıyor. Ayrıca konum olarak her ikisi de şehir merkezinde bulunup, turistik mekanlara, kafe, dükkan ve restoranlara yakın. Bu otellerin dışında çok kısıtlı bir bütçeye sahip olanlar için ise bir Il Roseto B&B akıllarda bulunması gereken bir diğer otel. Bu otelde yine şehir merkezinde bulunuyor. Bu otel önerilerinin dışında, Ravelvo’da ki diğer otel seçenekleri için buradan booking.com’a girip göz atabilir, isterseniz rezervasyon da yapabilirsiniz.

Ravello’dan aklımda kalanlar; müzik festivallerinin yapıldığı Villa Rufolo, seramikler, dar kemerli sokaklar.