Huzurlu Bir Tercih: Como Gölü

Bir günlük göl gezimizin Lugano'dan sonraki ikinci ayağı olan Como Gölü'ndeyiz. Como İtalya'nın kuzeyinde Lombardiya bölgesinde yer alan, yaklaşık 90 bin nüfuslu bir göl-kasabadır. İtalya'nın en büyük üçüncü gölüdür ve yakınında Lecco, Maggiore ve Lugano gölleri de bulunmaktadır. Gölün dünyaca çok bilinmesinin esas sebebi ise Madonna, G. Clooney, G.Versace, Ronaldinho, S. Stallone gibi ünlülerin göl kıyısında ev sahibi olmalarıdır. Balayı çiftleri de sessiz ve huzurlu Como Gölü'nü tercih ediyorlar. Bu arada Bursalı gezgin olarak bize cazip gelmedi ancak Como kasabasının ipeği ile de ünlü olduğunu söyleyelim.

Como'ya ulaşmanın en kolay yolu Milano'dan tren ile ya da araba kiralamaktır. Trenord firması Milano'nun iki istasyonundan hızlı tren seferi düzenlemektedir. Milano'nun Centrale istasyonundan kalkan ve Como'nun merkezindeki Como S Giovanni istasyonuna giden tren ile 30 dakikada, Cadorna istasyonundan kalkan ve Como'nun merkezindeki bir başka istasyon olan Como Nord Lago'ya giden tren ile yaklaşık bir saatte ulaşabilirsiniz. Araba kiralamak ise belki daha doğru tercih olabilir; çünkü yeşillikler içindeki yolculuklar ile bir çok göl ve kasaba görme şansınız olacaktır.

Göl-şehir içi ulaşımda otobüs, tren, bisiklet ve vapur kullanabilirsiniz. Göl kenarındaki bir çok güzel kasabaya (Varenna, Menaggio, Belaggio) Navigazione firmasının çalıştırdığı vapur seferleri ile ulaşmak mümkündür.

Görülecek yerler: Como'nun en bilindik meydanı Piazza Cavour göl kıyısındadır. Meydanda kafe ve restoranların da bulunması nedeniyle en çok turisti burada görürsünüz.

Cavour Meydanı'ndan gölü arkanıza alıp kasabanın içerisine doğru kısa bir süre yürüdüğünüzde ise Piazza Duomo'da bulunan Como Katedrali'ne ulaşacaksınız. Böyle küçük bir göl-kasabada bu kadar büyük bir katedral doğrusu bizi şaşırttı. Ücretsiz gezilebilen katedralin içinin de güzel olduğunu görüyoruz.

Doğma büyüme Comolu olan fizik bilim adamı Alessandra Volta'nın (Volta pilini icat etmiştir) Comoluların gururu olduğunu anlıyorsunuz. Göl kenarında adına yapılmış bina (Tempio Voltiano) ile arkasında onun adını taşıyan meydan, heykel ve park bulunuyor.

Cavour Meydanı'nda baktığınızda rahatça göreceğiniz, 19. yüzyılda yapılmış füniküler ile Brunate kasabasına gidebilirsiniz. Gidiş-dönüş 6 € karşılığında, 6-7 dakika süren kısa yolculuk sonunda sizi harika bir Como manzarası karşılayacak.

Gölde tekne gezintisi veya göl kıyısında kiralayacağınız bisiklet ile gezinti yapmalısınız.

Görme fırsatı bulamadığımız San Fedele Kilisesi ve Villa Olmo Bahçeleri'ni notlarımıza alarak Como ile vedalaşıyoruz.

Diğer gezi yazılarımız için: http://haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.