Kalbim Küba'da Kaldı: Varadero

Kanada'da yaşayıp Küba’ya ilk gidenlerin genelde ziyaret ettiği yer Varadero'dur. İnanılmaz güzel kumsalı ve Havana’ya yakınlığıyla çok caziptir Varadero.

Küba’nın genelindeki eksiler, all inclusive (herşey dahil) otellerdeki yemeklerin kötülüğü; artılar, insanların cana yakınlığı, kültürün zenginliği, salsa ve mojitonun muhteşemliğidir.

Varadero’da şehir merkezinde, mümkünse de Kawama ve Solymar arasındaki otellerin bulunduğu bölgede kalınmasını tavsiye ederim. Bunun için haritada otelin yerine bakmak faydalı olacaktır :-) Ben son gidişimde Hotel Internacional'da kaldım ve de çok memnundum otelimden. Yemekler, çoğu Küba otelinin aksine oldukça güzel; ayrıca şehir merkezine yürüyerek inebilmek gece hayatı açısından ekstra keyifli :-) Kabaresi Varadero’nun en iyi gösterisini yapıyor, diskosu da gerçekten popüler :-)

Küba son derece güvenilir bir ülke. Eğer otel dışına çıkmak istiyorsanız en ufak bir endişeniz olmadan bu ülkenin insanlarını ve kültürünü keşfedebilirsiniz.

Ben Varadero’da tüplü dalış yaptım. Karayipler’in genelinin su altı zenginliğini burdaki dalışlarda da görüyorsunuz.

Küba’ya ilk gittiğimde Havana’ya günübirlik gitmiştim Varadero’dan. Hayatımda hiçbir yerde bu kadar üzüntü duyduğumu hatırlamıyorum. Fakirlik diz boyu, her köşede biri dileniyor, ama yine de bambaşka bir havası var Havana’nın. İspanyol kolonizasyon döneminden, sosyalist devrimine kadar kendini ilk inşa edildiği haliyle koruyabilen Havana, müzeleriyle, koloniyal binalarıyla, 1950’li yılların Amerikan arabalarıyla, tiyatro, kabare ve gece klüpleriyle, renkli bir gece hayatıyla, eşi olmayan bir kültürel yapıya sahip. Müzik, mojito (Türkçe’de mohito okunur) ve insanların güleryüzü inanılmaz can alıcı. Beynime kazındı bir barda gördüğüm salsa sahnesi; öylesine hissediyorlardı dansı, fakat fakirlik beni o kadar üzmüştü ki çok uzun kalamadım keşfedilecek çok yeri olan bu şehirde, bu ilk ziyaretimde…

Hüzünlü ilk ziyaretimden on yıl sonra birkaç kez daha geldim Havana’ya. Bu sefer ne bulacağıma hazırlıklı olduğum için daha bilinçli, kültürüne konsantre olmaya niyetle geziyor ve her anını içime sindiriyordum. Aile gezimizde de uğradığımız Havana; annem, kardeşim, canım yeğenim Yasemin’imin ve akrabamız Aysen’in de ayrılmak istemeyeceği kadar değişmiş ve her ayak basanın derinden etkileneceği bir çehreye sahip olmuştu. Defalarca gelir ve de yaşardım Havana’yı artık…

Küba'ya her gelen otellerdeki yemeklerin kötülüğünden bahsetse de kültürün zenginliği ve insanların güler yüzü herkesi tekrar tekrar çekiyor bu güzel ülkeye. Ben defalarca gitsem doyamam gibi hissediyorum ve her gidişimde de aynı keyfi, belki de daha fazlasıyla alarak dönüyorum, ama itiraf ediyorum ki Varadero’ya yaptığım en keyifli gezim; annem, kardeşim, yeğenim ve akrabamız Aysen’le olandı. Ailemdeki Küba aşıkları kervanına katılan canım yeğenim Yasemin’im, hala rüyalarında Küba gördüğünü ve her sene mutlaka gitmek istediğini her fırsatta söylüyor bana :-)

Yaprak Gurdal

Sürekli gezip keşfetmekten keyif alan, değişik coğrafyalarda değişik kültürleri ve insanları tanımaktan mutlu olan bir gezginim.