Kaz Dağları Milli Parkı ve Çevresinde Gezilecek Yerler

Madem Ayvalık taraflarına geçiyorum. O zaman bir günde Kaz Dağları'nı ziyaret edelim dedik. Tabi Altınoluk görülmeden dönülmezdi. Doğa ve denizle iç içe olacağım bu günde en çok Altınoluk'taki köye hayran kaldım.

Sütüven Şelalesi

Ayvalık tatilimin bir gününü Kaz Dağları ve yakınında yer alan Altınoluk’a ayırdım. Normal şartlarda Kaz Dağları Milli Parkı’nı ancak bir günde gezebilirsiniz. Ama gezi alanları aşama aşama olduğu için Hasan Boğuldu ve Sütüven Şelalesini görerek turumu bitirdim.

Kaz Dağları, Balıkesir ili Edremit ilçesine bağlıdır. Antik çağlarda İda Dağı olarak bilinen dağ çok zengin bir bitki örtüsüne sahip. Aynı zamanda hayvan türleri de çok çeşitlidir. Yapacağınız gezide bunları görmeniz mümkün olmayabilir. Çünkü Pınarbaşı ve Hasan Boğuldu (Sütüven) ücretsiz giriş yapılan milli parkın küçük bir kısmıdır. Sadece araç otopark ücreti ödenir. Dağlara ise alan kılavuzu yapmadan giriş yapmak mümkün değil. Zeytinli köyü çıkışında parka doğru ilerlerken göreceğiniz binadan rehber temin edebilirsiniz. Rehber ücreti 50 tl’den (17 dolar civarı) başlamaktadır. Araç ve kişi için ayrıca ücret alınıyor. Bu önlem ziyaretçilerin doğayı tahribatını önlemek için alınmıştır.

Zeytinli Beldesi’ne 4,5 km uzaklıktaki Hasan Boğuldu, adını bir efsaneden almaktadır. Sonu boğulmayla biten bu aşk hikayesinin bu bölgede yaşandığı düşünülür. Hasan Boğuldu göleti ve Sütüven Şelalesi aynı rota üstündedir. Gölet inanılmaz temizdir. Buz gibi suyun dibini görüyorsunuz. Ama yüzmek yasaktır. Tabi yasaklara uyan bir toplum olmadığımız için bir sürü kişi sudaydı. Ben de atlamamak için kendimi zor tuttum. Pınarbaşı ise Güre sınırları içerisinde kalmaktadır. İki bölge de oldukça rağbet görmektedir.

Bölge yakınında gezilecek Güre, Altınoluk ve Edremit gibi yerler bulunmaktadır. Ben Güre’de kaldım. Sahili bulunan bu kıyı bölgesinde deniz temiz ve ortam sakindi. Yazlıkçılar dışında dışarıdan gelen çok sayıda insan yoktu.

Altınoluk

Altınoluk’a bu kadar yaklaşıp da görmeden dönmek olmazdı. Altınoluk eski köy kısmı ve deniz kenarı diye ikiye ayrılıyor. İkisine de yeteri kadar zaman ayırdım. Altınoluk merkeze 1 km uzakta Kaz Dağları eteklerinde yer alan köyde çok sayıda eski ev bulunuyor. Fotoğraflamak için ideal ama yamaç olması nedeniyle dik bir yokuşla mücadele ediyorsunuz. Çok sayıda kafe bulunuyor. Buradan Altınoluk sahili kuş bakışı izlenir. Köy meydanında yürürken Altınoluk’un güzelliğini anladım. Öğle atıştırmanız ve bir şeyler içmek için mutlaka burayı tavsiye ederim. Çünkü Altınoluk merkez biraz şehirleşmiştir. İç içe geçmiş dükkanlar arasında özel olanları bulmak için mutlaka araştırma yapın.

Bence sabah saatlerinde Kaz Dağları gezinizi tamamlayın. Piknik yapmak ve soğuk sulara dokunmak yorgunluğunuzu alır. Sonrasında Altonoluk’ta yükseklere çıkın. Köyde gözleme&çay keyfi yapın. Hava da güzelse üzerine soğuk bir koruk suyu veya karadut suyu için. Meydanda kısa bir tur attıktan sonra havada kararmaya yakın denize doğru inersiniz. Akşam Vardar dondurmacısından tarçınlı dondurmanızı alın, Altınoluk turu atın ve hediyelik eşya alışverişinizi yaptıktan sonra sahilde oturun. Tüm iş stresi, geldiğiniz yere ait sorunlar sizden kaçacaktır.