Kiev Tüyoları

İlk ve en önemlisi kesinlikle Ukraynave Kiev hakkında okuduğunuz, duyduğunuz ve bildiğinizi sandığınız şeyleri unutun. Boşuna bir sürü önyargı ve tedirginlikle gitmeyin, ben kendimden biliyorum okuduğum birkaç yazı ile neredeyse gitmekten vazgeçeceğim bir noktaya gelmiştim ama gidip görüp yaşayınca gerçekten çok çok farklı olduğunu gördüm bu yazıyı da daha çok aklında bu tarz şüpheler olanlar için yazıyorum çünkü okuduğum yazıların yarısında Ukraynalı kadınlar Türk erkeklerinin üzerine atlıyor, diğer yarısında da Türk düşmanı Ukraynalı erkekler Türk erkeklerinin yine üzerine atlıyor gibi şeyler yazıyordu. Öyle bir şey yok. İnsanlar gerçekten kibar, hiç merak etmeyin ne sizi kazıklamaya ne de sizi bıçaklamaya çalışıyorlar tek sorun sayılabilecek şey İngilizce bilmiyorlar ya da konuşmuyorlar, ki bence bilmiyorlar.

Biz Kiev’e Ankara’dan uçtuk ve iki saat sürdü. Zhuliany Havaalanı'na inip oradan otele taksi ile geçtik ve 160 grivna yani yaklaşık 21 lira tuttu. Uçuş için Pegasus ya da UIA'yı (Ukrayna Havayolları) kontrol etmenizi öneriyorum uygun fiyat ve uçuş saatleri çıkabiliyor.

Kiev gerçekten çok ucuz bir şehir özellikle yeme-içme, ulaşım ve alkol çok çok uygun, bir de Türkiye'de de olan bir mağazadan alışveriş yapmıştık bunun için de fiyatlar aynı diyebilirim. Bu arada 100 grivna yaklaşık 14 lira.

Konaklamamız Premier Hotel Lybid'de gerçekleştirdik. 4 gece için yaklaşık olarak 500 lira gibi bir ücret ödedik. Otel havaalanına 10 dakikalık mesafede. Konumu, temizliği ve diğer tüm hizmetler gayet iyiydi. Otele 500 m yürüme mesefasinde bir metro istasyonu var buradan Kiev’in her noktasına çok uygun ve hızlı şekilde ulaşabilirsiniz (Metro ücreti 4 grivna)

Metro dedik madem ordan devam edelim, Kiev’de kesinlikle metroya yakın bir yerde konaklayın ve ulaşımınızda sürekli metroyu kullanın, kesinlikle inanılmaz keyifli. Kiev metroları 2. Dünya Savaşı'ndan kalmış istasyonlarıyla birer müze gibi. İnmesi çıkması koşuşturması keyifli. Bu arada dünyanın en derin metro istasyonu da Kiev’de, Arsenalna İstasyonu 200 m derinlikte.

Kiev için en önemli yürüyüş rotası için bulunduğunuz yerden metro ile Arsenalna istasyonuna gelin. Bu şekilde dünyanın en derin metro istasyonunu görmüş olacaksınız. Dışarı çıktığınızdaysa sırtınız istasyonu gösterecek şekilde solunuza doğru yürüyün, Kiev içinde görülebilecek müzelerin, anıtların ve kiliselerin %75'ini karşınızda bulacaksınız. Bunların en başında Meçhul Asker Anıtı, Ukrayna Soykırım Anıtı ve Müzesi, Sanat Müzesi, Pechersk Lavra Manastırı, Motherland, ve mutlaka görülmesi gereken Dünya Savaşı Müzesi gelmekte.

Yukarıda sıraladıklarım dışında Kiev’in İstiklal Caddesi diyebileceğim Khreshchatyk Caddesi'ni ve bu caddenin bir ucunda bulunan, Taksim Meydanı'na benzetebileceğimiz Maidan Nezalezhnost'i ve diğer ucunda bulunan Arena City’i (gece kulüplerinin bulunduğu alan) es geçmeyiniz.

Mekanlarda restoranlarda Kiril alfabeli menülere hazırlıklı olun. Mc Donalds’ta bile... Yemek konusunda fiyat performans bakımından Khreshchatyk Caddesi üzerindeki Momento Bistro'yu tavsiye ediyorum. Rib Eye Steak 185 grivna yani 25 lira gibi bir şeydi ve gayet başarılıydı.

Hediyelik alışveriş içinse Ukrayna'nın meşhur çikolatacısı Roshen’i şiddetle tavsiye ediyorum. Bizler bu tur içindeki en çok harcamımızı orada yaptık, envaiçeşit çikolatalar pastalar şekerlemeler girip kendinizi kaybedeceğinizi garanti ediyorum. Kiev'in çeşitli yerlerinde sürekli Roshen Çikolata dükkanlarına denk geleceksinizdir zaten ama yine Khreshchatyk Caddesi üzerinde Arena City yönünde solda bir adet bulunmakta.

Instagram: Kumbaramdabirikenler

Mert Ergül

was born in İzmirlives in AnkaraDünya VatandaşıKahire,Bangkok,PragM.Kemal Atatürk,Aselsan,Galatasaray