Küçük Dev Liechtenstein'ın Başkenti Vaduz

Avrupa'nın en küçüklerinden ama diğer küçükleri kadar zengin ve gelişmiş bir ülkenin başkentindeyiz. Nüfus 5 binin biraz üzerinde, sanırım her doğan bebek için bir hafta kutlama yapılıyordur. Ülke İsviçre ile Avusturya arasına sıkışmış ve denizle bağlantısı bulunmamaktadır. Havalimanı da olmadığı için aslında Türkiye'den bu ülkeye ulaşım biraz sıkıntılı. Yolunuzun üzerinde değilse en pratik ulaşım yolu şöyle: Önce uçakla Zürih'e, arından da trenle Sargans'a geçiyorsunuz, oradan da otobüsle Vaduz'a varıyorsunuz. Yani yolunuzun üzerinde değilse, yolunuz düşene kadar bekleyin :)

Ülkenin yönetim şekli Anayasal Prenslik. Ülkede genelde İsviçre Frangı kullanılıyor ama Euroya da hayır demiyorlar. Şehri gezmek için 5 gün ayırmalısınız dersem herhalde şaka yaptığımı anlarsınız. Turistik gezi alanı diyelim 100 metre, hadi biraz da abartalım 200 metre olsun. Göreceğiniz her yer adına "altın yol" denilen Stadtle Caddesi üzerinde bulunuyor. Altın Yol, denmesinin nedeni cadde yapılırken yola altın parçacıkları yerleştirilmesinden, yani gerçek taşı toprağı altın bir yer bu şehir. Siz yine de "altın toplarız" diye gelmeyin çünkü hepsini toplamışlar. Caddede, adını hiç duymadığınız bankalar var, işte o bankaların kasaları bu yolun altına denk geliyor.

Caddeyi size anlattığımızda şehir bitecek ama öncelikle bu caddenin ve hatta şehrin üstünde kartal yuvasını andıran yerden başlamalıyız. Burası prensin bugün resmi olarak ikamet ettiği Liechtenstein Şatosu. Şatoya çıkmak serbest ama içeri girip "prensim bir çayını içmeye geldik" diyemiyorsunuz. Bu nedenle biz de aşağıdan yukarıyı fotoğrafladık.

Evet, gelelim Stadtle Caddesi'ne. Gezmeye Vaduz Katedrali'nden (Saint Florin Cathedral of Vaduz) başlıyoruz. Katedralin yanında Hükümet Binası (Government Building) ve onun yanında Parlamento Binası (Parliament Building) bulunmakta.

Hükümet Binasının yanında Ulusal Müze (Landesmuseum), devamında Liechtenstein Center (pul, magnet, hediyelik, turist info'dan harita vb. ihtiyaçlarınızı burada karşılayabilirsiniz) ve onunda yanında Postane Binası (Postmuseum) yer alır.

Postmuseum'un karşı çaprazında Liechtenstein Sanat Müzesi (KunstmuseumLiechtenstein), caddenin devamında sola doğru döndüğünüzde sol kolda Belediye Binası (Town Hall=Rathaus) ile cadde üzerinde çeşitli mağaza ve restoranlar bulunmaktadır.

Cadde üzerinde bulunan heykeller ise kesinlikle ilgi çekici.

Diğer yazılarımız için: www.haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.