Laponya: Gece Kızak Gezisi ve Laponlar'In Dans Tutkusu

Somon, ren geyiği ve blueberry’li yemeğimiz ardından kar gıcırtıları eşliğinde yürüyüşe çıkıyoruz. Gece kulübüne gideceğiz. Manzara nefis, hiç ses yok. Sadece karın gıcırtısı. Kulübe giderken isteyenler kızakla kayacaklar. Rehberimizin ifadesine göre bu pist 1,2 km uzunluğunda olup, Finlandiya’nın en uzun kızak pistiymiş. Adı ise Taboggan pisti.

Pistin iki yanından aşağıya kadar mumlar yakılmış olan oldukça dik bir pist. Üstelik kızak ve sen yalnızsın. Bu kızakları huskyler çekmiyor. Benim için biraz riskliydi ama ambiyans müthişti. Çok süratlenince ayaklarınızla fren yapıyorsunuz. Kızağın üstünden düşmemek için çaba sarf ediyorsun. Ara ara eğim azalıyor ve aralarda durduğunuzda süratlenmek çok zor oluyor. Ben tam eğimin düzleştiği yerde takılmışken, Allahtan eşim arkadan gelip durduğum yerde beni itti. Birden süratlenmeye başladım, bu esnada hız kesmek için freni ayağım yerine elimle yapınca bileğimi bir hayli incitmişim. Ama buna değdi. Çünkü çok keyifli bir deneyim oldu.

Kızak sefamız da bitince, turdaki diğer arkadaşlar ile de buluşup, 10 dakikalık yürüyüş ile gece kulübüne gittik. Burada insanlar dans etmeyi çok seviyorlar ve hepsi sanki profesyonel birer dansçı. Gece kulübünün içindeki nüfus oldukça yaşlı. Yaşlı baylar, yalnız bayanlar ayrı ayrı grup olarak gelmişler ayrı masalarda oturuyorlar. Haftanın belirli günleri bayanlar beylerin masasına gidip dansa kaldırıyorlarmış. Bizim gittiğimiz gece bayların bayanları dansa kaldırdığı bir geceydi. İnsanlar Helsinki’den buraya eğlenmeye geliyorlarmış.

Laponya bölgesine Türk turist çok az geliyormuş. Biz kardeşimle sohbet ederken yanımıza genç bir garson geldi. Türk’müş ve burada yaşıyormuş, çok şaşırdık. Bu delikanlı, Finli bir kız ile evlenerek, 300 kişi nüfuslu mütemadiyen karlar içindeki bu bölgeye yerleşmiş. Dünya’nın her köşesinde Türk’e rastlamak mümkün.

Gece kulübünden çıktıktan sonra, otelimize 10 dakikalık nefis bir yürüyüş ile dönüyoruz. Hava -29 derece. Oldukça soğuk ama kuru bir hava var. Gökyüzü muhteşem, ay yusyuvarlak parıldıyor. Bembeyaz ayın etrafında mavi bir hare oluşmuş. Kara bastığımızda oluşan ayak seslerimiz dışında başka hiçbir ses yok etrafta. Maalesef Kuzey ışıklarını yine göremedik.

Laponya tatili için tercih edebileceğiniz oteller; Aaltohaka Apartment veya Holiday Village Gulo Gulo olabilir.