Lavantadan Salda Gölü'ne Uzanan Bir Yolculuk

Isparta, gülleriyle bilinen bir şehrimiz olsa da lavanta bahçeleriyle de son zamanlarda revaçta olan bir yer. Biz de burada lavanta bahçeleri ile bilinen Kuyucak köyünde kendimizi buluyoruz.

Lavanta Kokulu Köy: Kuyucak

Fotoğrafçılar ve lavantaları görmek isteyenler için haziran ve temmuz ayı fotoğraf çekimine en uygun zamanlar.

Bahçelerde aksesuar çeşitleri fazla, gittiğinizde ne demek istediğimi anlayacaksınız; sadece bayanlara söylüyorum… Beyaz, turuncu, sarı bir elbiseyle ve şapkayla fotoğraf çekimlerinizi renklendirebilirsiniz.Köylülerden lavantanın çeşitli ürünlerinden satın alabilirsiniz, lavanta yağı, sabunu, balı, çayı, dondurması burada uygun fiyatlarla satılıyor. İsterseniz demetle lavanta bile alabiliyorsunuz fakat aklınızda olsun koparmak yasak. Hafta sonları çok kalabalık oluyor gördüğüm kadarıyla, imkânın varsa hafta içi gidip görmek daha iyi. Köyün içinde gözleme yiyeceğiniz, çayınızı, kahvenizi içeceğiniz köy havasının keyfini çıkarabileceğiniz doğal yerler var.

Ertesi gün Sagalassos Antik Kenti ve Türkiye’nin Maldivleri adını alan Salda Gölü’ne gittik.

Sagalassos Antik Kenti

Antik Kent’e giriş 10 TL, sabah giderseniz fazla kalabalığa kalmadan rahatlıkla gezebilirsiniz. Buraya giderken rahat bir spor ayakkabı giymeniz şart zira taşlı topraklı yollardan geçerek buraya ulaşabiliyorsunuz. Antonius Çeşmesi, meydanı, hamamları, kaya mezarları, amfitiyatrosu hepsi görülmesi değer tarihî eserler. Tamamını gezmeniz yaklaşık iki saatinizi alacaktır.

Salda Gölü: Türkiye'nin Maldivleri

Antik Kent’ten sonra muhteşem manzarasıyla Salda Gölü’ne hareket ettik. Karnımız acıktığı için meşhur kıymalı yumurtalı tostunu denedik, kesinlikle size de yemenizi tavsiye ederim. Normalde göle girmek yasak ama girenler var fotoğraf çekimi içinde çok güzel kareler yakalayabilirsiniz. Ben de bir çiftin karesini yakaladım ;) Aklınızda bulunsun gittiğinizde sadece araba park yerinin arkasında tuvalet, soyunma kabini ve duş yeri var. Gölle mesafesi bayağı uzak, yemek yiyeceğiniz yerler de aynı şekilde birbirlerine uzak mesafede. Salda Gölü tabiat parkı olduğu için şemsiye, şezlong arayışına girmeyin, kendi imkânlarınız dâhilinde yanında her şeyinizi götürün. Normalde göle girmek tehlikeli olduğundan uyarı levhaları var. Çok iyi yüzme bilmiyorsanız girmeniz önerilmiyor.

Gitmiş olduğum lavanta bahçeleri ve Salda Gölü turundan kısa ve öz izlenimlerimi paylaşmak istedim. Bir başka seyahatimde görüşmek üzere ;)

kafanereye_benoraya

Gezmeyi seven,yeni yerler keşfetmeyi ve farklı kültürleri tanımaya aşık,kendince amatör fotoğraflar çeken,bazen turla bazen  kendi başına gezen kısaca kafasına göre takılan bir seyahat severim...As