Mahe Adası ve Yağmur Ormanları

Mahe adası, Şeyseller’in başkenti Victoria’nın da bulunduğu ada aynı zamanda. Ancak başkent deyince öyle büyük bir kent değil, ufak bir yerleşim alanı. Victoria dünyanın en küçük başkenti. Zaten ülke toplam nüfusu 80.000 kişi, Mahe’nin nüfusu ise 25.000 kişi.

Victoria’da ilk göze çarpan İngiliz mimarisinin baskın oluşu. Ne de olsa eski bir İngiliz sömürgesi.

Victoria, ülkenin en büyük limanına da ev sahipliği yapıyor. Bu limandan hem ticaret yapılıyor hem de liman cruise gemilerine ev sahipliği yapıyor.

Kentin merkezinde kolaylıkla yürüyerek dolaşabilirsiniz. Bir çok yapı Londra’dakinin ufak bir kopyası gibi. Bunlardan en önemlisi ise Londra’daki Vauxhall Saat kulesinin bir benzeri olan yapı. Tam kentin merkezinde yer alıyor.

Bunun dışında tarih müzesini, botanik bahçelerini ve mahkeme salonunu da gezebilirsiniz.

Victoria’daki en önemli bölge yağmur ormanları… Burada sadece bu adaya özgü bir çok bitki ve ağaç var. Orman içinde çok sayıda irili ufaklı şelaleler yer alıyor. Tropikal iklim olduğundan hiç ummadığınız anda bir anda yağmur başlıyor, sonra birden bire hava yine günlük güneşlik oluyor yine.

Orman gezimiz sonrası dinlenmek için kumsala gittik. Deniz durgun ve çok güzeldi. Denizin içindeki irili ufaklı granit kayalar, denizden çıkan ağaçlar farklı bir atmosfer yaratıyordu. Constance Ephélia

Victoria’da küçük ama çok süslü bir Hint tapınağı var. Burası çarşıya oldukça yakın bir yerde. Çarşıda yer alan hal ise oldukça renkli. Bir çok sebze ve tropikal meyve satılıyor. Buradaki domatesler bizdeki gibi yuvarlak değil, küçük, koni şeklinde ve pembe renkli. Pazardan bol bol vanilya çubuklarından aldık. Pazarda en çok bulunan şeyler ise tropikal meyvelerin yanı sıra citronella, zencefil ve tarçın.

Balık pazarı da ilgi çekici bir başka bölgesi. Bir çok balık çeşidi satışa sunuluyor. Balıkçıl kuşlarının balık hırsızlığı yaptığına şahit olduk burada. Bu pazarın yanında yer alan balık restoranları ise mutlaka uğramanız gereken yerlerden. Bu restoranlardan birinde bol bol kalamar, ahtapot, yengeç, ıstakoz, bebek ahtapot yedik.

Victoria’da çok güzel köprüler varmış, ancak 2004 senesinde Endonezya’da meydana gelen Tsunami sonrası bunların büyük kısmı yıkılmış, kalanlar ise büyük zarar görmüş.Mahe adası'nda keyifli bir konaklama için Constance Ephélia ve The H Resort Beau Vallon Beach gibi otelleri tercih edebilirsiniz.

NURHAN YILMAZ

1951 İstanbul doğumluyum. Yıl içinde dönüşümlü olarak Sinop, Bodrum ve İstanbul’da yaşamaktayım.Küçük yaşlarda babamın mesleği gereği, Türkiye’nin pek çok farklı şehirlerinde yaşadım.