Masaj Cenneti Phuket

Tayland tatilleri içinde 3 tane önemli bölge bulunuyor. Bangkok, Pattaya ve Phuket… Phuket ülkenin en güneyinde yer alır. Tatilimde Patong bölgesinde kaldık. Gece hayatına yakın olmak istiyorsanız en iyi tercih bu burası olacaktır.

Tayland’ın para birimi Baht’tır. 1 TL ortalama olarak 12 baht ediyor. Türkiye’den çıkmadan dolar almanız gerekiyor. 1 US dolar ise 35 baht değerindedir. Bu oran döviz bürosuna ve bozdurduğunuz miktara göre değişiklik göstermektedir. Genelde 33-35 baht arası işlem görmektedir. Şehirde trafik İngiltere’de olduğu gibi tersten işler. Aynı şekilde prizler de farklıdır. Ulaşım genelde tuk tuk adı verilen araçlarla sağlanır. Fiyatı taksi ile aynıdır. 6 yolcu kapasiteli araçlarla yolculuk çok daha güzeldir. Yerel halkın motosiklet kullandığı bu şehirde büyük araçlar görmeniz pek mümkün değil. Bu nedenle tuk tuk en iyi ve keyifli tercih olacaktır. Binmeden pazarlık yapmayı unutmayın. Tabi havalimanı gibi uzak bölgelere gidecekseniz normal taksi tercih etmek durumunda kalırsınız.

Phuket Gezilecek Yerler

Büyük Buddha Heykeli (Karon Bölgesi): Tadilatta olduğu içi çok görkemli gelmedi. Yüksek bir alanda olması nedeniyle şehri kuşbakışı görebilirsiniz.

Big Buddha Phuket

Karon, Patong ve Kata sahilleri: Hava kötü olduğu için değerlendirme fırsatım olmadı. Ada turlarındaki deniz kadar mükemmel olmasa da yüksek sezonda tercih edildiğini duydum.

Fil Safarisi: Fil üzerinde kısa bir tur hoş olur.

Fil Safarisi Phuket

Kaplan ve Maymun Gösterileri: Ben fili safarisini tercih ettim. Zaten bu bölge de neredeyse her hayvan için bir gösteri çeşidi bulunuyor.

Phuket Fantasea: Çok keyifli bir kabaredir. Müzikalden ve fillerden hoşlanıyorsanız gece kulübe gitmek haricinde yapacağınız en güzel etkinliktir. Oyunda canlı başka hayvanlar da yer alıyor.

Phuket Fantasea

Ada Turları: Mutlaka sıkı bir pazarlık ile alın. Ayrıca sürat tekneleri ile yapılan ada yolculukları uzun ve yorucudur. Yağmur alan teknelerde yaptığım yolculuk sonucunda maalesef çıkarmıştım. Kendime gelmem bir günümü aldı.

Phi Phi Island’daki Maya Beach Leonardo Di Caprio’nun “The Beach” filminin çekilmesiyle ünlenmiştir. Denizi pırıl pırıl. Bir de akvaryum koyu var ki deniz gözlüğüyle daldığımda renkli renkli balıkların gözümün önünden geçtiğine şahit oldum.

Phi Phi Ilsnad

Wat Chalong: Buddha tapınağıdır. Klasik bir tapınak görmek için doğru noktadır. Bazı turlarda buraya da transfer bulunuyor.  Ben Big Buddha, Wet Chalong ve fil safarisi turunu paket halinde satın aldım.

Wat Chalong

Jungceylon AVM: Kurtarıcım oldu diyebilirim. Bir gün hamburger yemeyi özleyeceğim hiç aklıma gelmezdi. Hem de hediyelik eşyalarımı da buradan ve çevresinden alabilirsiniz.

Buraları gezmek için çok sayıda tur firması ve bu şirketlerin farklı seçenekleri bulunuyor. Mutlaka sıkı bir pazarlık yapın. Bu etkinlikler dışında thai box maçları da bulunuyor. Sokakta kamyonet üstünde dövüşüp anonsla reklam yapan gençler görürseniz şaşırmayın.

Masaj konusuna ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Çok sayıda masaj salonu var. Herkes yolunuzu çeviriyor. Bu nedenle doğru ve temiz yeri bulmak önemlidir. Ben de geze geze en sonunda kafama yatan bir salona giriş yaptım. Ayak masajı ve thai masaj en çok tercih edilenlerdendir. Ayak masajı yapılırken uyuyan kişileri görmeniz mümkün. Fiyatlar da makul. 250 baht ücret üzerinden 1 saatlik masajlar başlıyor. Masaj türüne ve saate göre fiyat yükseliyor.

Şehirde gece hayatı çıldırmış durumdadır. Fiyatların TL ile kıyaslandığında dahi ucuz olması ve insanların iş sıkıntısı çekmesi kaliteyi biraz düşürse de sizleri aranan kişi yapıyor. Güvenlik sorunu ile karşılaşmadım. Patong barlar sokağı kalabalık ve çok sayıda mekan ile çevrilmiş. Striptiz kulüpler, barlar ve gece kulüpleri akşam saatlerinde hınca hınç doluydu. Düşük sezonda gitmeme rağmen bazı günler inanılmaz bir kalabalıkla karşılaştım. Belki de az turist olması bizleri değerli kılmıştır. Zaten şehirde yürümek mümkün değil. Tekstilciler, masajcılar, taksiciler ve barların önünden geçerken devamlı Türkiye’de ‘Buyrun Abi’ diye karşılaştığımız seslerin benzeri ile karşılaşıyorum. Hey bro come on veya massage massage sesleri bana fon müziği gibi gelmeye başlamıştı.

Phuket sıkı bir pazarlığı da hesaba katarsak ucuz bir şehirdir. Çok gelişmemiş olmasına rağmen keyifli bir yer. Her daim eğlence mevcut. Bir de deniz ürünlerinden bahsetmezsek olmaz. Yengeç, jumbo karides ve ıstakozu ardı arkası kesilmeden yememize rağmen 75 TL (25 dolar) civarı bir ücret ödedik. Siz seçiyorsunuz onlar pişiriyor. Yine de hijyen kurallarını atlamayı unutmayın. Ben geldiğimde iki gün mide problemi çektim. Ama nedeni klimalar ve uzun yolculaklar mı yoksa Phuket’te yediğim bir şey mi emin olamadım.

Farklı destinasyonlar için Tatiliyet'e göz atabilirsiniz.