Tarih, Sanat, Kültür ve Mimari: Napoli Gezisi

Napoli, İtalya’nın 3. büyük şehri. Tarih, sanat, kültür ve mimarlık alanında İtalya’nın en önemli merkezlerinden biri. Pompei Antik Kenti ile turizm açısından önemli bir diğer nokta olan Capri Adası ayrıca Amalfi sahillerine yakın olması, Napoli’yi cazibe merkezi haline getirmiş ancak Napoli aynı zamanda mafya şehri. Burada kapkaç olayları çok oluyormuş, bu konuda rehberimiz tarafından uyarıldık. Bir de bu şehirde sağlam araba pek göremiyorsunuz. Arabaların çoğunun bir yerleri hasarlı. Hasarlı arabaları yaptırma adetleri yok, nasıl olsa gene çarpılacak diye düşünüyorlar. Camlardan sarkan çamaşırlar, çatılardaki antenler şehirle bütünleşmiş. Şehir halkı Napolili olmaktan gurur duyuyor. Ben İtalyan’ım demiyor, Napoli’liyim diyor.
San Francesco di Paola Kilisesi, Vatikan’daki St. Pietro Bazilikası’nı andırıyor.

Bu geniş meydanın karşısında Royal Palace yer alıyor. Bu meydanın sahil tarafına gidecek olursanız, 1200’lü yıllarda yapılmış olan temelleri deniz içindekiCastel Nuovo Satosunu görüyorsunuz.

İtalya’nın en büyük opera binası San Carlo da bu civarda. 1727 yılında yapılmış olan opera binası oldukça haşmetli görünüyor. Tarihi merkez, UNESCO tarafından dünya kültür mirası listesine alınmış.

1887 yılında yapılmış olan Umberto Galeri de Napoli’nin görülmesi gereken mekânlarından. Çelik ve cam çatılı bu galeri, Milano’daki ile neredeyse aynı ancak Milano’daki daha şık mağazaları barındırıyor içinde. Yerler renkli mermerlerle yapılmış; mermer lamine renkli, burçla işlenmiş.

Galeri Umberto’dan çıkıp alışveriş caddesi boyunca yürüyebilir, buradaki mağazalardan ve ara ara kurulmuş seyyar tezgâhlardan alışveriş yapabilirsiniz. Napoli diğer İtalyan şehirlerine göre daha ucuz. Bu caddeden yürürken daracık ara sokakların fotoğrafını çekiyoruz.

Napoli’ye önceki gelişimizde rehberimiz bu ara sokakların tekin olmadığını, girmememizi söylemişti, biz de sadece fotoğraf çekerek ana caddeden ilerliyoruz.

Daha sonra Dante heykelinin bulunduğu Dante meydanına geliyoruz. Convitto Nazionale Vittorio Emanuele II’nin önüne geliyoruz. Pembe renkli bu güzel bina, bir yatılı okul.

Onun hemen yanındaki kitapçıların bulunduğu bu keyifli sokağa girip Antica Pizzeria’ya geliyoruz. Burası 1738’den beri aynı yerde pizza yapmaya devam ediyor.

Burada margarita pizzalarımızı yiyor, biralarımızı içiyoruz. Bu pizzaların özelliği peyniri ve domatesinde imiş.

Daha sonra yine bu alışveriş caddesinden yürüyerek Royal Palace’ın bulunduğu meydana geliyor ve bu meydana hâkim olan önceki gelişimizde de oturup etrafı seyretmekten büyük keyif aldığımız Cambrinus kafeye geliyoruz.

Bu kafede cappuccino eşliğinde Napoli’ye has içi romlu baba tatlısı ve sfogliatella riccia dedikleri içi kremalı milföy hamuru gibi olan tatlılarından yiyoruz.

Kafeden Royal Palace’a doğru ilerlediğimizde sağ taraftaki sokağın başında Rosati Restoran’da taş fırında yapılan pizzalardan yemenizi öneririm. Muhtemelen kapıda kuyruk olacaktır. Biz kuyrukta yarım saat bekledik ve beklediğimize değdi.

Artık Napoli’ye veda vakti... Gitmeden bu hediyelik limoncello satan dükkândan limancellomuzu (kavunlu olana meloncello deniyor) yanındaki biberlerin asılı olduğu dükkândan da makarna soslarımızı alıp havaalanına gitmek üzere ayrılıyoruz.  Biber deyince Napoli’de bizdeki nazar boncuğu gibi minik kırmızıbiberlerin dizildiği küçük anahtarlık tarzı hediyelikler var; tanesi 1 €, uğur getirdiğine inanılıyor.

Napoli'de konaklayabileceğiniz oteller arasında Hotel Royal Continental, sizin için oldukça kaliteli bir tercih olabilir. Napoli sahilinde bulunan otel ünlü alışveriş merkezilerine ve Napoli'nin tarihi mekanlarına yürüme mesafesinde bulunuyor. Yat Limanı'nın hemen yanında bulunan bir diğer kaliteli otel olan Eurostars Hotel Excelsior, Otel plajın hemen yanında bulunduğundan, özellikle kumsal tatili için Napoli'ye gelenler için tercih listesinin başında olması gereken otellerden biri.

Eğer Napoli'de konaklama için düşük bir bütçe ayırmışsanız B&B Napolì 2 otelini düşünebilirsiniz. Otel San Carlo Tiyatrosu ve Via Chiaia'ya 200 metre mesafede yer alıyor. Ayrıca otelin bulunduğu civarda birçok restoran ve eğlence mekanı yer alıyor.

Bunların dışında daha fazla otel seçeneği için buradan booking.com'a girerek Napoli otellerini araştırabilir ve isterseniz rezervasyon yaptırabilirsiniz.

Napoli’den aklımda kalanlar; yamuk yumuk çarpılmış arabalar, pizza, Hong Kong gibi balkonlardan sarkan çamaşırlar.