Nepal - Chitwan Vahşi Yaşam Parkında 3 Gün

Nepal'in Güneyinde Terrai bölgesinde yer alan Chitwan milli parkı, Nepal'in ilk milli parkı olarak 1973'te insanlara açılmış ve o gün bugündür büyük bir titizlikle ordu tarafından korunuyor. Ormanın içinde zaman zaman safari yolu üstündeki  askeri kamplarla karşılaşabiliyorsunuz.

Kathmandu'dan 160 km uzaklıkta olmasına aldanmayın çünkü yolculuğunuz müthiş uçurumlu ve iki arabanın aynı anda geçemediği yollardan gerçekleşecek.

932 km’lik bir alan üstüne kurulu olan orman  görsel bir sanat eseri. Yarı tropikal iklim kuşağında yer alan ormanı Silk Cotton isimli hani şu meşhur Aslan Kral'daki üstü yassı ağaç çeşitleri dolduruyor. 1984'te Dünya Miras Listesine giren ormanda yaklaşık olarak 125 Bengal Kaplanı yaşıyor. Tabii mevsiminde gitmediğim için kendilerini bu kez göremedim ama bir sonraki seferimi Şubat-Mart yada Nisan'a denk getirir ve Chitwan Milli Parkı'nda uzun bir yürüyüşe çıkarsam karşılaşmamam imkansız gibi, rehberimiz Ravi'nin söylediğine göre.. Nitekim Ravi'nin ofisindeki duvarlara  baktığımızda bunun doğru olduğunu hemen çektiği fotoğraflardan anlıyoruz.

Bu kez Gergedanlarla haşır neşir olduk. Yaklaşık 5 tonluk gergedanın tek boynuzunu 15 metre ötedeki objektifime sadece koku alarak çevirmesi başta beni korkutmadı ama minik gergedanın azıcık hareketlenmesiyle 2. rehberimizin ağaca yönelmesini ve dala zıplamasını görmem durumun düşündüğümden daha ciddi olduğunu gösterdi. Benim O'nu gördüğümü anlayan rehber yüzündeki mahçup ifadeyle yanıma yaklaşıp  bu hayvan saatte 45 km hızla koşar ve nerden gelip boynuzu sapladığını anlayamazsın dedi.. Ormanda bu tarz hikayeler çok fazlaymış ancak, ben hayvanların en azından psikolojisi bozulmamış olanların, niyetin kokusunu aldıklarını düşünüyorum. Neticede kötü bir niyet olmamasının güvencesiyle gönül rahatlığıyla gergedan peşinden koşabiliyorum. Tıpkı daha önce kaplanlarla sarmaş dolaş kucaklaştığım gibi.. Ancak bu kez gergedanı kucaklamak benim gibi minik bir kız için o kadar kolay degildi.. :)

Ormanda olduğunu bildiğim diğer hayvanlardan biri tembel ayıydı, ne yazık ki karşılaşamadım. Hayatımda görmediğim kadar kuş çeşidi gördüm. Annem hepsine leylek dedi ve içi çok rahattı bu konuda  ama mavi gagalı leylek hiç görmedim ve bunu kabul etmek benim için çok zor oldu. Geyik sürüsünün zıplaya hoplaya ormanda koşuşturmasını izlemek bana gerçekten varmış ayrımını yaşattı. Hatta arada durup sürünün bize bakışını ve sanki gülerek ordan uzaklaşmalarını izlemek hayret vericiydi.

Altın monitör kertenkelesi gördüm. National Geographic‘de hayretle izlediğimiz hayvana 5 metreye kadar yaklaşmış olmak müthiş bir tecrübeydi. Dünya timsah nüfusunun %6’sı sadece bu milli parkın içindeydi ve ormana giriş ancak Raptı Nehrini geçtikten sonra yapılabiliyordu. Tek bir ağaçtan oyularak yapılmış olan ve bu sebeple hiçbir zaman batma tehlikesi olmayan kanolarla yolculuğumuza başladığımızda timsahların etrafımızda olduğunu gayet iyi biliyorduk. Ancak niyet önemlidir..

Neticede hiçbir timsah tarafından yenmedik. Fil yetiştirme kampında annem 3 saat ormanda kayboldu bende köyün içinde yerel hayata karışıp bol bol fotoğraf çektim. Bölgede yapılacak onlarca faaliyet var ki en güzeli ormanda olmak, rehbersiz giriş mümkün değil ancak rehber bulmak çok kolay hatta adı Ravi olan ancak annemin devamlı Robin diye çağırdığı rehberimizin acentasına buradan ulaşabilirsiniz : www.nepaljunglesafari.com Kendisi bir Tharu ve Chitwan Tharular'dan sorulur. Tharu kabilesi ile ilgili detayları bir sonraki yazımda paylaşacağım. Chitwan'a gittiğinizde orada yaşayanların Tharular olduğunu bilerek gitmenizde fayda var. Çünkü ilginç insanlar.

Chitwan'da gönüllü olabilir ve uzun soluklu kalabilirsiniz. Bunun için irtibata geçmeniz gereken adres aşağıda yer alıyor. Milli Parka giriş ücreti olarak bir kereye mahsus 1500 rupi karşılığında biletinizi almanız yeterli. Safari için, yürüyüş için, ormana tekrar giriş için her defasında bu bileti kullanabilirsiniz.

Ravi Chaudhary (wrongmaster) - Jungle Explorer Tour’da çalışan rehberimiz. Zaten orası çok küçük bir yer yani merkez. Bu yeri bulmanız hiç zor olmaz. Bulunca da Ravi'yle anlaşmanız 30 saniye sürmez. :) Kalacak yer olarak Chitwan'da bütün hostel, guest house, ne varsa hepsi tek yerde; 3 km alan içinde. Milli parka en yakın olanlardan güzel bir Guest House gidince seçebilirsiniz. Konaklama zevki herkese göre değişir...

SEZEN SEÇGİN

Gittiğim yerde oralı gibi olmayı seviyorum..Ancak bu şekilde insan oğlunun haritalara çizdiği sınırı , gülerek hiçe sayabiliyorum.