RODOP DAĞLARI'NDA MAHSUR BİR GECE

SEZEN SEÇGİNSEZEN SEÇGİNGezgin04 Şub 201414410 Yorum
Kayak tatilinin çok pahalı olduğu ülkemizde, hazır kış zamanı belki gitmek isteyenler olur diye Bulgaristan maceramdan bahsetmek istedim.

En güzel yol maceralarımdan biridir Bulgaristan, çünkü içinde bir sürü bilinmez vardır. Bol sürprizli, dolayısıyla bol heyecanlı adrenalini yüksek… Öyle gitmeden yapılacaklar listesine falan gerek kalmadan, zaten baştan zor olduğu kabul görmüş bir yolculuktur…

Sevgili hayat arkadaşımla çıktığımız ilk yurtdışı maceramızdır. Rodop Dağları’nda dağcıların açtığı patika yolu anayol olarak gösteren Google Maps’e teşekkürü bir borç bilir ve bize yaşattığı harika anılar için minnetlerimi gönderirim.

Pamporovo’da snowboard yapmak üzere harika bir kayak pisti olduğunu öğrenip programımızı yaptık. Arabayla gitmeye karar verdik. Zaman geldi düştük yola. Çanakkale aşıldı, Edirne kapısı geçildi ve Yunanistan'a girildi. Her şey buraya kadar harikaydı. Vapurda çaylar, tostlar, Kaz Dağları’nın eteklerinde manzaralar…

Yunanistan’da geçeceğimiz gümrük kapısının kapalı olduğunu öğrenene kadar normal bir yolculuktu. Yunanistan sokaklarında kaybolana kadar haritada da sorun yoktu. Sonra ufaktan oradan mı buradan mı karışıklığı yaşandı ama nihayet gümrük kapısına varıldı. Bulgaristan'a Yunanistan'dan geçiş yapılacak. Ancak bu kapıdan öyle herkesler geçemez! Bir kere Avrupa Birliği üyesi vatandaşı olman gerek. Diyoruz ki biz dünya vatandaşıyız Avrupa ne ki… Cık… Olmaz. Araba aranır, gerekli telefonlar edilir, uzatıldıkça uzatılır.

Ben bu bekleyişi çok severim. Bosna - Hırvatistan kapısında da yaşamıştım aynı durumu. Böyle durumlarda rahat davranınca bir şekilde çözülüyor nasılsa. Kapıda yatacak halimiz yok.
Gerekli izin alınır : ) Dönüş için bu kapıdan geçişin yasak olduğu bastırıla bastırıla vurgulanır.

Yuppii! Bulgaristan'dayız. O geçişi hala hatırlarım dün gibi.

Yaklaşık olarak sadece 2 saatlik yolumuz kalmıştır artık. Haritadan Pamparov tespit edilir, bulunduğumuz yerden oraya en kısa yol tarifi alınır ve o da nesi  biraz engebeli patika bir yol. Neticede kayak yapılacak yer yukarda. Hem fikir miyiz? Arabadan yükselen “evet evet doğru yol” sesi ile yola devam edilir. Kar başlar. Zincir zamanı gelir. Zincir takılır, asma köprülerden o koca araba ile geçilir ve kar biter, zincir çıkarılır.

Kar tekrar başlar. Hadi bir daha takılır zincir. Hava hepten soğur ve bir bakmışsın, Rodop Dağları’nın ormanlarında, asırlık ağaçların arasında gökyüzünü dahi göremez ve kendini, kendi gölgenden dahi  korkarken bulursun. Yol çetinleşir, daralır. Anlarsın ki o yol bu yol değildir… ve bir ses zincir kırılır. İttir, kaktır olmaz. Araba zerre hareket etmez, ileri geri, taş koy, ot koy, ağaç dalı koy… Olmaz.

Arkadaşlar geceyi burada geçirelim olmadı, haritaya göre 10 km falan aşağıda bir köy var, sabah ilk ışıklarla köye gider yardım getiririz. Zaten otel de yukarda bir yerde olmalı, 3 km gösteriyor harita. Olmadı yukarı yürürüz.

Geceyi tarif etme mümkün değil. Canım sevgilimin bölük pörçük uykusu, sevgilisinin ve kardeşinin sorumluluğunu omuzlarında hissetmesi ve yaklaşık 10 saat aralıksız araba kullanması yine de derin bir uykuya düşmesine yetmemişti.

Sabah olur ve 2 kişi arabada kalır. Fatihle ben yukarı doğru yürümeye karar verip başlarız ilerlemeye. Kiril alfabesinin tabelalarını anlamaya çalışırız, olmaz. Telefon çekmez  ve yaklaşık 2 saat yürüdükten sonra yolun ağaçlarla kapatıldığını görürüz. İn cin top atar ve çaresizce birbirimize bakarız…

Zaman gelmiştir…
- 911’ i ara
- Abicim Avrupa’dayız 112 olacak o
- Bence arama rezil oluruz
- Ya helikopterle gelirlerse
- Abartma Bulgaristan’dayız

Cümlelerinden sonra 112’ye ulaşır ve Iphone sayesinde koordinatlarımızı veririz. Harika bir andı : )

Yaklaşık 2 saat sonra 1990’lı yıllardan kalma bir Lada ile (evet evet bir Lada ile yanlış değil) koca arabayı allem edip kallem edip sıkıştığı yerden çıkarıp bir de üstüne geri çevirip (hala nasıl yaptıklarını anlamış değilim), bizi Pamparov yoluna kadar çektiler. Hemen otelimizi bulduk ve yemek molası dahi vermeden 2 gün aralıksız kaydık. Harika bir pist ve harika bir maceraydı.

İşte o gün anladım ki bu adamla dünyanın her yerine gidilir, en güzel maceralarla da dönülür. Aradan tam 2 yıl geçti. Bir kayak tatiline daha karar verdik. Geçen hafta Erzurum Palandöken yollarına düştük. Bu kez daha uzun kalıp snowboard’un hakkını vermek istedik. Gittiğimiz ilk gün Ejder Tepesi’nin 3.125’lik tepesinde, sevgilim -15 derecede cebinden çıkardığı yüzükle, hayatımızın gidişatını da  değiştirdi. Kar tatillerine bayılıyorum, benim için sürprizi ve heyecanı bol oluyor her zaman.

Plovdiv (Filibe) lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Plaza Hotel, Mirena Hotel, Apartment Marasha. Siz de şehir merkezine yakın kalıp da ekonomi yapmayı tercih edenlerdenseniz Gramophone Hostel, Hostel Center Plovdiv gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik oteller isterseniz Plovdiv Guesthouse, Gramophone Hostel, Hikers Hostel otelini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Plovdiv (Filibe) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Sehir Merkezine En Yakin Plovdiv (Filibe) Otelleri

En Uygun Fiyatlı Plovdiv (Filibe) Otelleri

Sizin İçin Seçtiğimiz Plovdiv (Filibe) Otelleri

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Plovdiv (Filibe) Otelleri

Plovdiv (Filibe) için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

serap selçuk
17 Eyl 2014

ZENGİN TARİHİ BİRİKİMİYLE BAÇKOVSKİ MANASTIRI

Farklı kültür özellikleri taşıyıp kendimize yakın hissettiğimiz ülkelerden biri de Bulgaristan’dır. Ülkeye girdiğiniz andan itibaren çok beklenti içine girmemek gerektiğini kilometrelerce ilerlemeden anlarsınız. Abartı, lüks yaşam izlerine rastlayamazsınız ama zengin tarihi birikimiyle görülecek yerleri sırasıyla keşfetmeye başlarsınız. Bulgaristan’da görülmesi gereken tarihi... daha fazla

serap selçuk
17 Eyl 2014

KAPLICALARIYLA VE KAYAK MERKEZLERİYLE BULGARİSTAN’IN FARKLI YÜZÜ

Ülkeye girdiğimiz andan itibaren fakirlik ve nüfusun azlığı dikkatimi çekti. Devlet iflas ettiğinden, her şey çökmüş, geçtiğimiz şehirlerde binalar bakımsız. Ülkede para az olmasına rağmen yaşam mücadelesi devam ediyor. Nüfusun genelini yaşlılar oluşturuyor, bu nedenle genç nüfusa rastlamak biraz zor. Türkler, ülkemize göç ettikten sonra ülkede ciddi biçimde nüfus azalmış.... daha fazla

11 saat önce
Galeri
İstedikleri Düğünü Bulabilmek İçin Dünyayı Dolaşan Çift

Hayalinizdeki düğün nasıl olmalı sorusuna karşılık pek çok farklı cevap alabilirsiniz. Fakat hiç biri Alex Pelling ve Lisa Gant’ınki kadar ilgi çekici olmayabilir.

Budapeşte, Macaristan

İstedikleri Düğünü Bulabilmek İçin Dünyayı Dolaşan Çift

Alex ve Lisa kendilerine ait olan her şeyi satarak, evlerini de geride bırakıp 4 yıllık bir düğün için yola çıktılar.

Petra, Ürdün

Düğün için karar veremiyor olmaları aslında büyük ve romantik bir hayalin kılıfı.

İskoçya kıyılarında

İstedikleri Düğünü Bulabilmek İçin Dünyayı Dolaşan Çift

Lisa ‘’Biz farklı bölgelerdeki insanlarla tanışmak, onların kültürlerini tanımak istiyoruz. Nerede evleneceğimize karar vermeye çalışan iki çılgın romantiğiz.’’ diyor.

Washington, ABD

İkili şimdiye kadar aralarında Arjantin, Fas, Avusturya, Güney Afrika ve Ürdün’ün de bulunduğu yaklaşık 70 ülkede evliliklerini gerçekleştirdi.

Paamul, Meksika

Budapeşte, Macaristan

16 saat önce

Mallorca’da turizmciler isyanda

İspanya’da özerk Balear Adaları Yerel Yönetimi’ne bağlı Mallorca’da son seçim sonuçlarıyla birlikte bazı sıkıntılı durumlar yaşandığı bildirildi. Geçen yıl her turistten bir ayakbastı parası istenirken, şimdi ise turistlere ayrıca kişi başı/geceleme başı bir eko-vergisi geliyor. Ancak bu paranın, adanın zor ekonomik şartları yüzünden başka yerlere aktarılacağı düşünülüyor.... daha fazla

Gizem Şahin
Bronz Yazar

LEFKOŞA'DA GEZİLECEK YERLER

Uzun zamandır "Kıbrıs'ım geldi, Kıbrıs'ım geldi." deyip duruyordum malumunuz... Diye diye de en sonunda Kıbrıs'a geldim :) Tabiiii gelir gelmez ben şok! Hava bildiğiniz esiyor. Normalde Kıbrıs iklimi pek sıcaktır ama geldiğim gün uçaktan inip, otele gideceğim arabaya ilerlerken üşüdüm. Ertesi günde havuzda donunca, Kıbrıs'a sıcağın gelmesi ihtimalinden umudumu kestim. Ta ki... daha fazla

Duyuru

İklim değişikliği anlaşması için baskı yapılması kararı verildi

Lyon’da düzenlenen Dünya İklim ve Bölgeler Zirvesi’nde iklim anlaşması için baskı yapılması kararı verildiği bildirildi. Uzmanlar ve yerel yöneticilerin bir araya geldiği ve 2 gün süren toplantıda ilk gün, Paris İklim Zirvesi’nde yapılacak pazarlıklarda daha aktif olunması kararı alındı. 9 ülkeden 17 bölgenin ise küresel ısınmayı dengelemek için hazırlanan memoranduma imza... daha fazla

Emir Ergin

MYKONOS'TA BİR GÜN

Tatil kasabası tanımına tamamen uyan adada, gece hayatı çok hızlı gündüz hayatıysa bir o kadar karışıktır. Mimarisi, gayleri ve partileriyle ünlenmiş Mykonos aradığınız her şeyi bulabileceğiniz bir yer. Gündüz kıyafet zorunluluğunun olmadığı sahilleriyle ünlü adada 1,60-1,80 Euro karşılığında istediğiniz kumsala gidebilirsiniz. Otobüsler her 30 dakikada bir merkezden kalkar.... daha fazla

Gezi Notu

SARDİNYA MI? SARDUNYA MI?

Pempiş - kırmızış renkleriyle pencere önlerini süsleyen Geraniacea familyasının mis kokulu çiçeğinden bahsetmiyorum. Ezgi'nin Günlüğü'nün aynı adlı o güzel parçası da değil kastettiğim... Malumu olduğu üzere, konumuz, İtalyancası Sardegna olan ve Akdeniz'in ikinci en büyük adası Sardinya. (Adının mitolojik kahraman Sardus'tan geldiği söyleniyor) Biz de hangisi işimize gelirse... daha fazla

21 saat önce

Diyarbakır Surları ile Hevsel Bahçeleri UNESCO Dünya Mirasları Arasına Katıldı

Almanya'nın Bonn kentinde düzenlenen UNESCO 39. Dünya Miras Komitesi Toplantısı'nda, Diyarbakır Surları ile Hevsel Bahçeleri "Dünya Kültür Mirası" olarak tescillendi. Almanya'nın Bonn kentinde 28 Haziran günü başlayan UNESCO 39. Dünya Miras Komitesi Toplantısı'nda, dünyanın çeşitli ülkelerinden Dünya Kültür Mirası Listesi'ne girmek için başvuran 38 dosya görüşüldü. Diyarbakır'... daha fazla

Galeri
İtalya’nın Sadece Pizza ve Makarnadan İbaret Olmadığını Kanıtlayan Sokak Lezzetleri

İtalya denildiğinde yemek olarak genelde akıllara pizza, makarna ve dondurma. Fakat bunlar sadece buz dağının görünen tarafı...

1.PESCE FRİTTO AL CONO

İtalya’da külahta yediğiniz şey sadece dondurma olmayacaktır. Mutlaka denemenizin önerildiği bir tat var. Limanlara sabah erken saatlerde botlar, tekneler yanaşıyor ve getirdikleri taze balıkları, envai çeşit deniz ürününü hemen orada unla muamele edip kızartıyorlar. Ardından bunları külahlara koyup bir parça limonla süsleyip elinize veriyorlar. Kesinlikle denk gelirseniz kaçırmayın!

2.ZEPPOLE

Eğer sıklıkla sokakları arşınlıyor, İtalya’nın fırınlarını ziyaret ediyor ya da panayırlara, eğlencelere katılıyorsanız muhtemelen çoktan bu dayanılmaz lokmalara dişlerinizi geçirmişsinizdir. Zeppole’nin çıkış noktası Napoli ama günümüzde her köşe başında bulabilirsiniz. İçleri krema, çikolata gibi tatlarla dolu olanlar en çok beğenilenler olsa da aslında orijinali sadece kızartılmış hamur ve üzerine serpilen şekerden oluşuyor. Artık size kalmış.

3.STİGGHİOLA

Etin şişe geçirilmiş halini ülkemiz dahil pek çok yerde görebilirsiniz. İtalya’da da böyle bir kültür var fakat bu bildiğiniz şiş kebap gibi değil. Koyun bağırsağından yapılan stigghiola tuzlanıyor, şişe geçiriliyor ve ızgarada pişiriliyor. Gerçekten lezzetli ve et severlerin vazgeçilmezi.

4.PANİ CA MEUSA

İlk olarak ön yargılarınızı yıkmanızı tavsiye ettiğimiz bir yiyecek. Fotoğrafta gördüğünüz geleneksel bir Sicilya sandviçi. İçerisinde ise dana ciğeri ve dalağı bulunuyor. Ön yargılar tam bu noktada başlıyor. Fakat sakatat tüketmek ülkemizde de oldukça yaygın, kokoreç bağımlılarını hemen her köşe başında görmek mümkün. Bu da o ayarda bir yiyecek. İtalyanca pani ca meusa dalaklı ekmek, etli ekmek gibi bir anlama geliyor. Yiyecek servis edilirken tabağı peynirlerle, limonlarla süslüyorlar, en azından ucundan tadın.

Söyleşiler

Zafer Çakırtaş: “Macaristan; tarihi ve doğal güzellikleri olan bir ülke, medeniyet eşiğini aştıkları da gözlemlenebiliyor”

Sevgili Zafer Çakırtaş, Gezimanya ile Macaristan gezisinin detaylarını paylaştı. Macaristan ile ilgili merak ettiklerinize bu keyifli söyleşiden ulaşabilirsiniz.

Londra'da çıplak protesto

Londra'da petrol bağımlılığını ve hava kirliliğini protesto eden binlerce kişinin çıplak halde bisiklete binerek şehirde tur attığı bildirildi. “Naked Bike Ride” katılımcılarının, kendilerini izleyenlerin tezahüratları ile trafiğin yoğunluğuna aldırmadan pedal çevirdiği belirtildi. 2001 yılından bu yana dünyanın çeşitli kentlerinde düzenlenen etkinlikte, petrol bağımlılığı ve... daha fazla