RODOP DAĞLARI'NDA MAHSUR BİR GECE

SEZEN SEÇGİNSEZEN SEÇGİNGezgin04 Şub 201416870 Yorum

En güzel yol maceralarımdan biridir Bulgaristan, çünkü içinde bir sürü bilinmez vardır. Bol sürprizli, dolayısıyla bol heyecanlı adrenalini yüksek… Öyle gitmeden yapılacaklar listesine falan gerek kalmadan, zaten baştan zor olduğu kabul görmüş bir yolculuktur…

Sevgili hayat arkadaşımla çıktığımız ilk yurtdışı maceramızdır. Rodop Dağları’nda dağcıların açtığı patika yolu anayol olarak gösteren Google Maps’e teşekkürü bir borç bilir ve bize yaşattığı harika anılar için minnetlerimi gönderirim.

Pamporovo’da snowboard yapmak üzere harika bir kayak pisti olduğunu öğrenip programımızı yaptık. Arabayla gitmeye karar verdik. Zaman geldi düştük yola. Çanakkale aşıldı, Edirne kapısı geçildi ve Yunanistan'a girildi. Her şey buraya kadar harikaydı. Vapurda çaylar, tostlar, Kaz Dağları’nın eteklerinde manzaralar…

Yunanistan’da geçeceğimiz gümrük kapısının kapalı olduğunu öğrenene kadar normal bir yolculuktu. Yunanistan sokaklarında kaybolana kadar haritada da sorun yoktu. Sonra ufaktan oradan mı buradan mı karışıklığı yaşandı ama nihayet gümrük kapısına varıldı. Bulgaristan'a Yunanistan'dan geçiş yapılacak. Ancak bu kapıdan öyle herkesler geçemez! Bir kere Avrupa Birliği üyesi vatandaşı olman gerek. Diyoruz ki biz dünya vatandaşıyız Avrupa ne ki… Cık… Olmaz. Araba aranır, gerekli telefonlar edilir, uzatıldıkça uzatılır.

Ben bu bekleyişi çok severim. Bosna - Hırvatistan kapısında da yaşamıştım aynı durumu. Böyle durumlarda rahat davranınca bir şekilde çözülüyor nasılsa. Kapıda yatacak halimiz yok.
Gerekli izin alınır : ) Dönüş için bu kapıdan geçişin yasak olduğu bastırıla bastırıla vurgulanır.

Yuppii! Bulgaristan'dayız. O geçişi hala hatırlarım dün gibi.

Yaklaşık olarak sadece 2 saatlik yolumuz kalmıştır artık. Haritadan Pamparov tespit edilir, bulunduğumuz yerden oraya en kısa yol tarifi alınır ve o da nesi  biraz engebeli patika bir yol. Neticede kayak yapılacak yer yukarda. Hem fikir miyiz? Arabadan yükselen “evet evet doğru yol” sesi ile yola devam edilir. Kar başlar. Zincir zamanı gelir. Zincir takılır, asma köprülerden o koca araba ile geçilir ve kar biter, zincir çıkarılır.

Kar tekrar başlar. Hadi bir daha takılır zincir. Hava hepten soğur ve bir bakmışsın, Rodop Dağları’nın ormanlarında, asırlık ağaçların arasında gökyüzünü dahi göremez ve kendini, kendi gölgenden dahi  korkarken bulursun. Yol çetinleşir, daralır. Anlarsın ki o yol bu yol değildir… ve bir ses zincir kırılır. İttir, kaktır olmaz. Araba zerre hareket etmez, ileri geri, taş koy, ot koy, ağaç dalı koy… Olmaz.

Arkadaşlar geceyi burada geçirelim olmadı, haritaya göre 10 km falan aşağıda bir köy var, sabah ilk ışıklarla köye gider yardım getiririz. Zaten otel de yukarda bir yerde olmalı, 3 km gösteriyor harita. Olmadı yukarı yürürüz.

Geceyi tarif etme mümkün değil. Canım sevgilimin bölük pörçük uykusu, sevgilisinin ve kardeşinin sorumluluğunu omuzlarında hissetmesi ve yaklaşık 10 saat aralıksız araba kullanması yine de derin bir uykuya düşmesine yetmemişti.

Sabah olur ve 2 kişi arabada kalır. Fatihle ben yukarı doğru yürümeye karar verip başlarız ilerlemeye. Kiril alfabesinin tabelalarını anlamaya çalışırız, olmaz. Telefon çekmez  ve yaklaşık 2 saat yürüdükten sonra yolun ağaçlarla kapatıldığını görürüz. İn cin top atar ve çaresizce birbirimize bakarız…

Zaman gelmiştir…
- 911’ i ara
- Abicim Avrupa’dayız 112 olacak o
- Bence arama rezil oluruz
- Ya helikopterle gelirlerse
- Abartma Bulgaristan’dayız

Cümlelerinden sonra 112’ye ulaşır ve Iphone sayesinde koordinatlarımızı veririz. Harika bir andı : )

Yaklaşık 2 saat sonra 1990’lı yıllardan kalma bir Lada ile (evet evet bir Lada ile yanlış değil) koca arabayı allem edip kallem edip sıkıştığı yerden çıkarıp bir de üstüne geri çevirip (hala nasıl yaptıklarını anlamış değilim), bizi Pamparov yoluna kadar çektiler. Hemen otelimizi bulduk ve yemek molası dahi vermeden 2 gün aralıksız kaydık. Harika bir pist ve harika bir maceraydı.

İşte o gün anladım ki bu adamla dünyanın her yerine gidilir, en güzel maceralarla da dönülür. Aradan tam 2 yıl geçti. Bir kayak tatiline daha karar verdik. Geçen hafta Erzurum Palandöken yollarına düştük. Bu kez daha uzun kalıp snowboard’un hakkını vermek istedik. Gittiğimiz ilk gün Ejder Tepesi’nin 3.125’lik tepesinde, sevgilim -15 derecede cebinden çıkardığı yüzükle, hayatımızın gidişatını da  değiştirdi. Kar tatillerine bayılıyorum, benim için sürprizi ve heyecanı bol oluyor her zaman.

Plovdiv (Filibe) lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Belle Ville Hotel, Neva Guest Rooms and Studios, Nord Hotel. Siz de şehir merkezine yakın kalıp da ekonomi yapmayı tercih edenlerdenseniz Guest Rooms Emma, Villa Galeria in the Garden gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik oteller isterseniz Plovdiv Apartment, Milchevi Eco Apartments, Plovdiv Guesthouse otelini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Plovdiv (Filibe) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Sehir Merkezine En Yakın Plovdiv (Filibe) Otelleri

En Uygun Fiyatlı Plovdiv (Filibe) Otelleri

Sizin İçin Seçtiğimiz Plovdiv (Filibe) Otelleri

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Plovdiv (Filibe) Otelleri

Plovdiv (Filibe) için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

serap selçuk
Gold Yazar
17 Eyl 2014

ZENGİN TARİHİ BİRİKİMİYLE BAÇKOVSKİ MANASTIRI

Farklı kültür özellikleri taşıyıp kendimize yakın hissettiğimiz ülkelerden biri de Bulgaristan’dır. Ülkeye girdiğiniz andan itibaren çok beklenti içine girmemek gerektiğini kilometrelerce ilerlemeden anlarsınız. Abartı, lüks yaşam izlerine rastlayamazsınız ama zengin tarihi birikimiyle görülecek yerleri sırasıyla keşfetmeye başlarsınız. Bulgaristan’da görülmesi gereken tarihi... daha fazla

serap selçuk
Gold Yazar
17 Eyl 2014

KAPLICALARIYLA VE KAYAK MERKEZLERİYLE BULGARİSTAN’IN FARKLI YÜZÜ

Ülkeye girdiğimiz andan itibaren fakirlik ve nüfusun azlığı dikkatimi çekti. Devlet iflas ettiğinden, her şey çökmüş, geçtiğimiz şehirlerde binalar bakımsız. Ülkede para az olmasına rağmen yaşam mücadelesi devam ediyor. Nüfusun genelini yaşlılar oluşturuyor, bu nedenle genç nüfusa rastlamak biraz zor. Türkler, ülkemize göç ettikten sonra ülkede ciddi biçimde nüfus azalmış.... daha fazla

04 Şub 2014

RODOP DAĞLARI'NDA MAHSUR BİR GECE

Kayak tatilinin çok pahalı olduğu ülkemizde, hazır kış zamanı belki gitmek isteyenler olur diye Bulgaristan maceramdan bahsetmek istedim. En güzel yol maceralarımdan biridir Bulgaristan, çünkü içinde bir sürü bilinmez vardır. Bol sürprizli, dolayısıyla bol heyecanlı adrenalini yüksek… Öyle gitmeden yapılacaklar listesine falan gerek kalmadan, zaten baştan zor olduğu kabul... daha fazla

36 dak önce
Kherson Sokak Sanatından Rengârenk Görüntüler

Ukrayna’nın renkli şehri Kherson’dan rengârenk sokak görüntülerini sizler için derledik.

Sokak sanatının renklendirdiği şehirde, farklı çalışmalara rastlamak mümkün.

Renkli duvar görüntüleri şehri gezerken yüzlerde bir gülümseme yaratıyor.

Kherson Sokak Sanatından Rengârenk Görüntüler

Şehirdeki kafelerde leziz tatları deneme fırsatı bulabilirsiniz.

58 dak önce
Dinyeper Nehri Turundan Objektife Takılan Yansıma Fotoğrafları: Kherson

Dinyeper Nehri’nin yakınlarında yer alan Ukrayna’nın Kherson şehri; ülkenin sanayi, idari ve kültürel merkezi konumundandır.

Dinyeper Nehri’nde yapılan keyifli bir kano turu esnasında çekilmiş olan şahane güzellikteki yansıma fotoğraflarını sizlerle paylaşıyoruz.

Sazlıklar arasından doğa harika görünüyor.

Dinyeper Nehri Turundan Objektife Takılan Yansıma Fotoğrafları: Kherson

Ben de Gittim
15 saat önce
Duyuru

Çin'de ilkokul çocuklarına para ve borsa dersleri verilecek

Çin’de Guangdong eyaletinde ilkokul son sınıf öğrencilerine para ve borsa dersleri verileceği açıklandı. Eyalette 36 okulda bir pilot proje başlatılacağı ve 10 bin öğrenciye “para kullanımı ve hisse alım satımı” dersi verileceği bildirildi. Vatandaşlardan bazılarının uygulamayı desteklediği, bazılarının ise ahlaki etkileri yüzünden istemediği belirtiliyor. (BBC)

15 saat önce

DUANE'YE DALIŞ

Fort Lauderdale’de golf, alışveriş sabahları kumsalda koşarak geçen sakin bir haftanın sonunda, ikinci kez Miami’yi gezmeye karar veriyorum. İlki Bahamalar tatilim öncesi 2010 yılına denk gelmişti, şimdi de Barbados ziyaretim öncesine denk gelmiş oldu. Burada yaşayan bir arkadaşımın bana eşlik etmesi tabii ki daha farklı bir gözle bakmama ve çok daha fazla keyif almama yol... daha fazla

16 saat önce

FLORIDA'YA BİR DE SUALTINDAN BAKIŞ

Birbirinden lüks villalara ve teknelere ev sahipliği yapan, Miami’nin kuzeyinde, Gulf Stream akıntıları ile kışın bile 22 derecenin altına düşmeyen su ısısı ile Fort Lauderdale, yolunuz Florida’ya düştüğünde, dalışı da bir opsiyon olarak düşünmeniz gereken yerlerdendir. Tüm kıyı boyunca uzanan kumsallarında uzanmanın yanısıra tekne turlarına çıkabilir, balık yakalama... daha fazla

16 saat önce
Kherson Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Kherson, Ukrayna’nın güney bölümündeki bir şehirdir. Aşağı Dinyeper Nehri’nin sağında yer almaktadır. Kherson, ülkesinin sanayi, idari ve kültürel merkezi konumundandır. Ticaret yolları üzerinde bulunması dolayısıyla da ayrıca önemlidir. Ukrayna, 2012 yılından bu yana Türkiye’den yapılacak turistik seyahatler için vize istememektedir fakat bu 1 ay içerisinde tek girişlik seyahatler için geçerlidir.

Kherson’a Türk Hava Yolları’nın direkt seferleriyle gidilebilmektedir. Türk Hava Yolları’nın her gün karşılıklı seferleri bulunmaktadır. Yolculuk 1 saat 5 dakika sürmektedir. Ayrıca Kiev, Odessa gibi kentlerden buraya otobüsle ya da trenle de ulaşılabiliyor.

Oleshky Kumları, Ukrayna’daki en büyük kum alanıdır. Bazılarının deyimiyle Avrupa’nın tek çölüdür. Bu alanda çöl safarisi yapılabilmektedir. Kumlar, Dinyeper Nehri’nin denizle buluştuğu yerlerde binlerce yıldır bulunmasına rağmen, Askania Nova vahşi yaşam koruma alanının kurucusu Baron Friedrich Falz-Fein’in bu alana yaklaşık 1 milyon adet koyun getirmesiyle bölgenin bitki örtüsü değişikliğe uğramıştır. Koyunların çimleri bitirmesi ve rüzgar erozyonunun da etkisiyle kum alanı genişlemiştir.

Kherson Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Ukrayna yemek kültürünün bir parçası olan Kherson şehrinde ekmek olmazsa olmaz bir konumdadır. Özellikle esmer ekmek tüketmeyi çok seven Ukraynalıların, çay saatlerini renkli kurabiye ve bol şekerli pastalarla öğünlerini ziyafete dönüştürdükleri bilinmektedir. Ayrıca Kherson’da deniz mahsulleri oldukça sık tüketilmektedir.

Chaika Köyü’nde eko-turizm oldukça yaygındır.

20 saat önce

HUZUR KOKAN ŞEHİR KONYA

Türkiye'nin yüzölçümü olarak en büyük şehri olan Konya, aynı zamanda İpek Yolu üzerindeki en öenmli ticaret merkezlerinden de biridir. İlk çağlara dayanan tarihi dolayısıyla da birçok medeniyete ev sahipliği yapmıştır. Bu zengin tarihi geçmişi sebebiyle bu şehirde gezecek çok fazla yer var. Biz 2 günlük bir haftasonu kaçamağı planladık ancak siz tüm şehri gezmek isterseniz en... daha fazla

20 saat önce
Duyuru

Tokyo Olimpiyat Oyunları'nda logo krizi

2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları'nda logo krizi yaşandığı belirtildi. Logonun çalıntı olduğu iddialarının ardından logonun kullanılmayacağı açıklandı. Logonun kullanımıyla ilgili çok fazla şüphenin olduğu ve Belçikalı bir sanatçının, tasarımının çalındığına dair şikâyetçi olduğu bildirildi. Böyle bir durum yaşanınca logonun, toplumun desteğini kazanamayacağına karar verildiği... daha fazla