Plovdiv'de Kış Başka Güzel

Plovdiv yaklaşık 8000 yıllık tarihi ile hem tarihi öneme sahip hem de sosyokültürel yapısı ile Bulgaristan'ın en modern şehri. Adını Büyük İskender'in babası II. Filip'ten (Philippos) alır hatta biz bu isimden yola çıkarak Filibe diyoruz.Antik Tiyatro - Eski Kent

Plovdiv kenti Edirne - İstanbul yolu üzerinde olması ve Sofya'ya göre daha ucuz bir kent olması nedeni ile Türk turistlerin akınına uğruyor. Şehirde her yerde Türkçe konuşan birilerine rastgelmeniz çok alışıldık bir durum. Ayrıca şehirde çok sayıda Türk öğrenci var ve genellikle buraya tıp ve hukuk fakültesinde eğitim görmeye geliyorlar. Eskiden çok daha fazla Türk öğrenci varmış fakat pek rahat durmadıkları için git gide bu sayı azaltılmış :)

Cuma Camii

Şehrin tarihi yapısı özellikle Osmanlı'dan kalan evler iyi korunmuş. Kapana Bölgesi'nden başlayan ve Old Town denilen eski kent merkezinin bulunduğu tepede bir çok Osmanlı köşkü var. Bugün bir çoğu butik otel, restorant, kafe, bar ve sanat galerisi olarak kullanıyor. Bulgaristan'daki en güzel camilerden biri olan Cuma Camii görülmeye değer yapılardan biri.  Altındaki aynı ismi taşıyan kafe yaz-kış sürekli dolu oluyor. Türkiye ve diğer ülkelerden gelen turistler, bulgarlar, öğrenciler herkes burada. Benim gibi Plovdiv'de iki ay kalırsanız her gün iş gibi Djumaya Kafe'ye gitmeden duramazsınız. :)

Plovdiv Eski Kent

Kapana Bölgesi şehrin eski yerleşim yerlerinden biri daha çok kafe, barlar ve hosteller bu bölgede. Plovdiv'in 2019 Avrupa Kültür Başkenti seçilmesi ile burası hızla gelişmiş ve hala eski binalar tadilat yapılıp yeni kafeler devam ediyor. Hafta sonları buradaki mekanlarda yer bulmak biraz sıkıntı oluyor. Ayrıca buradaki apart otelleri ve hostelleri kesinlikle tavsiye ederim. Fiyat, konum ve hizmet bakımından çok iyiler.

Plovdiv Belediyesi

Knaz Alexander Caddesi şehrin en işlek alışveriş ve buluşma yeri. Özellikle hafta sonları çok kalabalık oluyor. Ara sokaklarında çok güzel kafe ve restoranlar var fakat Bulgaristanda tabela ve mekan dış görünüşlerine pek önem verilmemesi sizi yanıltmasın. Dışı köhne duran bir mekanın içi harika olabiliyor.

Çar Simeon Parkı

Çar Simeon Parkı'nı da görmenizi tavsiye ederim. Hava güzel ise hemen hemen her gün aileler çocuklarını alıp bu parka gezmeye gelirler. Gerçekten çok güzel bir park. Bir bölümde çocuklar oynarken diğer tarafta 60 yaş üstü amcalar satranç oynuyorlar :)

Plovdiv'de yeme-içme fiyatları

Ortalama olarak yemek 8-10 Leva (porsiyonlar bizimkilerin 2 katı), meşrubatlar 1,5 - 2 Leva civarında.

Yurtdışında yemek takıntısı olanlar için şehirde Türk lokantaları çok ve iyi hizmet veriyorlar. Özellikle Cuma Camii civarında Sofra Restuarantı tavsiye ederim. Sahibi Orhan Bey ile akraba gibi olduk İzmirli Tolga'nın selamı var demeniz yeterli :)

Plovdiv'de Konaklama Fiyatları

Biz 3 kişi geceliği 80 Leva'ya kaldık ki bence çok iyi bir fiyat. Özellikle Kapana Bölgesi'ndeki otelleri seçerseniz hem fiyat hem de konum olarak memnun kalırsınız.

Ev kiraları ve fiyatları hakkında da çok soru soran oluyor. Plovdiv'de en iyi semt Karşıyaka ve 2+1 daireler 250-300 bin TL arasında değişiyor. Yine 2+1 dairelerin ortalama kirası 1200 TL

Bulgar

Plovdiv'e Nasıl Gidilir ?

Plovdiv'e ulaşım İstanbul'dan otobüsle çok rahat. Bir çok otobüs firması Plovdiv'e direkt geliyor. İzmir'den otobüs ile gelecekseniz Çamdibi semtinde 2-3 firma var telefon ile rezervasyon yapıyorlar (ben Akbulut'u tercih ediyorum).Otobüsler şehirler arası garajdan kalkıyor. Fakat İzmir'den kalkan otobüsler ile Bulgaristan'ın Haskova şehrine kadar gidip sonrasında Haskova - Plovdiv otobüsüne binemiz gerekiyor. 2-3 kişi iseniz kesinlikle taksi ile anlaşın. 60 leva'ya plovdiv'e götürüyorlar.